Anotace: Spíše než úvaha se jedná o fyzikální příklad. Z volného cyklu pro milovníky fyziky - sbírka "Laco da Vinci aneb fyzika pro začátečníky". Kdo nemiluje fyziku, možná ho to k fyzice přiblíží a začne na ni pohlížet vlídnějším okem. A nebo mě pošle někam. :o))
Jedno elegantní řešení mne napadlo! Jen musíte chvilku počkat, až tu zeměkouli obejdu, omotám provázkem a prodloužím ho o metr. Pak už jenom seženu štafle s cca 5 000 příčlemi a zvednu provázek k napnutí. Štafle by prý mohly stačit. :o))
Tzv. názorný experiment.
PS: Nemáte někdo doma skládací metr potřebné délky?
Poznámka: Mám zatím jeden výsledek bez záruky: 1720 m.
31.08.2011 17:25:00 | Zasr. romantik
vyšla mi tam rovnice, která se řeší jen numericky tak nevim... něco ve stylu cos(f(x))=g(x), ale nejsem si už úplně jistej :-). Stručně řečeno elegantní řešení mě nenapadlo.
30.08.2011 21:45:00 | ewon
no ta druhá část mi přišla dost těžká, ani se mi nechce popisovat jak jsem to řešil. Vyšlo mi 100 m. Rovnice jsem snad nakonec napsal přesně. Ale vyřešit analyticky moc dobře nejdou- takže jsem po dlouhé době cvakal do kalkulačky. Zajímalo by mě, jestli se to dá řešit nějak jednoduše, protože ten příklad nevypadá zas tak složitě.
27.08.2011 11:52:00 | ewon