O četbě
Anotace: Je smutné jak málo lidí dnes čte. Něco se s tím musí udělat.
Možná je to podivné snažit se uvažovat nad tím jestli lidé čtou, či nikoli a prezentovat to na stránce amatérských spisovatelů. Pokusím se to však vysvětlit. Bezmezně věřím v to, že ti lidé, kteří navštěvují tyto stránky, nebo k nim i přispívají, čtou a čtou rádi. Snad je každému jasné ,že pod pojmem četba si nepředstavuji encyklopedie, nebo nějaké časopisy. Jistě se jedná o četbu, ale považte jaký je rozdíl si přečíst dvacet stránek časopisu, nebo pět set stran románu. Obsah sdělení a účel je totiž v obou případech zcela odlišný.
Tak tedy mluvme pouze o četbě beletrické (povídky, romány, novely,…). Je smutné jak málo lidí dnes vezme do ruky pěknou knihu, někam poodejde a na dlouhé, krásné hodiny se ponoří do světa své fantasie. Většina dnešních lidí si radši zapne přihlouplý americký film a tupě sleduje co se mu snaží vlít do hlavy. Často se lidé vymlouvají, že jim nezbývá čas, svět je čím dál uspěchanější a lidé pomalu, ale ztrácejí představivost a to je ŠPATNĚ!
Myslím, že se mnou budete souhlasit, když řeknu, že nebýt několika knih, které do všeobecného povědomí protlačil Hollywood (Harry Potter, Pán Prstenů, Letopisy Narnie… - nic proti nim nemám, naopak), kdo z lidí by sám zjistil, že existuje Clive Staples Lewis, nebo J.R.R. Tolkien? Mnozí ano a těm patří gratulace, ale většina ne.
Nevím jak je to ve vašem okolí, ale z mých vrstevníků musím říct, že přečtu víc než oni všichni dohromady a to je smutné. Buďte na sebe hrdí a máte na to právo, pokud patříte do té skupiny lidí, kteří ještě nezapomněli co se skrývá uvnitř tvrdých desek. Kéž by vás neubývalo!
Peter Peace
Komentáře (1)
Komentujících (1)