Jako úvaha dobrý, ale nějak mi z toho nevede závěr. Připomíná mi to debaty filozofů v Alexandrijske knihovně na přelomu letopočtů.
Vždyť je to úplně jedno, jak to pojmenujeme, jde přeci mnohem více o to, jaký bude závěr, ponaučení, výsledek. A ten mi chyběl.
16.11.2006 10:35:00 | Daniel S.
The ping-pong with the words...
16.10.2006 21:31:00 | Núrnen
Děkuju za názory.Teď mám rozepsanou úvahu na téma nula.Protože už v Antice měli problém, že nevěděli jestli přijmout její existenci nebo ne.
15.10.2006 15:27:00 | Res!st
no, zajímavá úvaha, zajímavé komentáře, povím tedy pár věcí, které mě napadli:
1) když se zavřeme do dokonale izolované krabice, je kolem krabice stále svět, vesmír apod, v okamžiku, ve kterém jsme v krabici zavření?
2) pak k tomu nic,...... nic je místo, kde nemůže být žádná jiná látka, ani energie, tj kompletní prázdno, ale nebyl by problém takové místo třeba posolit, a už by to nebylo nic, ale sůl,.... a bylo by spoustu možností, jak takové nic změnit v něco,...... z toho ale plyne myšlenka, jak by vypadalo absolutní nic,... teoreticky by muselo být odolné vůči ostatním vlivům,... tudíš by muselo mít nekonečnou hustotu a nekonečnou energii,....
....z toho plyne: absolutní nic, je vlastně absolutní všechno,...
12.10.2006 23:52:00 | Wizard_X
njn...;)
tak chtelo by to na začatek trochu definovat hmotu co..? :P neni to energie?.. prave ten předchoze zminenej pohyb?.. ta rychlost..? jestli je hmota jen energie, a aura take. tak mislenka je take jen jednen druch energie ktery ma určitou vibraci. jako všechno kolem nas.. to co nam trochu pomuže je tato uvaha, je svetlo hmota? ;) ja osobně věřim že hmota, jako to na co mužem šahnout, je jen miniaturni casti celiho obroskyho systemu, je to jen druch konkretni energie co ekzistuje komem nas.. :)
HZR
06.10.2006 23:23:00 | HZR
Moc zajímavé...uvažoval jsem nad velice podobnou věcí...ale nepojmenoval jsem to hmota ale "nic"...moc pekna uvaha
01.10.2006 21:31:00 | Jedlin
Řekl bych, že na tomto světě existují dvě rozdílné věci: věci hmotné a nehmotné. Vecmi hmotnými můžu nazvat to, co vidím a co si můžu osahat.
Věci nehmotné jsou trošku odlišného charakteru. Co je nehmotné? Např. láska, slovo, rychlost. A přece víme, že tyto věci existují! Nevidíme je, avšak jsou zde! Co to znamená? Jestliže existují věci, které jsou nehmotné a víme o nich (např. právě zmíněná láska), neznamená to, že existují i další věci, o kterých nevíme? Co třeba duše? A co Bůh? Jsou zde nebo ne? Já věřím, že ano. Zkus svou úvahu dotáhnout do konce. Pak to bude mnohem zajímavější počtení:-))
S požehnáním
01.10.2006 10:51:00 | Hippy