Dobrý den,předem chci Vám sdělit,že jsem shledal pár drobných kazů, které když odstraníte,dodají dílu patřičný efekt na jeho vizáži.Souhlasím s Vaším pojetím trestu,avšak do chvíle,než se objeví spojení Policie ČR (dále jen PČR) a trestu.Nevím nakolik jste znalý problematiky bezpečnostních sborů,zejména uvádíte sbor Policie České republiky,tedy sbor český.Ze zákona o Policii,v plat. znění a znění pozdějších předpisů se vůbec o "trestání pachatelů" TČ/trestných činů/,jak o něm píšete vy nehovoří.Jestli jste ho nečetl,pak Vám sděluji,že tuto problematiku řeší spíše Ústava České republiky,zák. 1/1993 Sb. ve znění pozd. předpisů,kde se hovoří o tom,že o vině a trestu rozhoduje pouze orgán soudní. Toliko k trestání. To že se ve státě najdou jedinci, kteří páší zločiny jest zřejmé a víte čím to jest?Je to jejich způsobem života.Kdyby ho změnili pak by vaše teorie neřešitelného problému byla ta tam.Jde o lidi,nikoli o to říkat,že něco nejde řešit.Pak hovoříte o zločinu a jeho hranicích.Problém jest,že problematiku toho co jest trestné řeší zák. č. 140/1964 Sb., ve znění pozd. předpisů Trestní zákoník a zák č.141/1964,ve znění pozd. předpisů Trestní řád (zákon o trestním řízení soudním),a o tom není pochyb,to jest jednou dáno. Máte pravdu,v tom se s Vámi shodnu,že bez policie,jak to uvádíte Vy,a máte patrně na mysli PČR,já bych řekl spíše bez bezpečnostního orgánu,protože jím nemusí být zrovna Vámi zmiňovaná PČR,nýbrž třeba i složky obecních policejních sborů,vojenské policie a jiné,by zavládl chaos,nicméně asi ne anarchie.Ono s tou anarchií je to trošku složitější než se zdá.Dobří lidé a spravedliví by dobří zůstali a nenechali by se zvrhnout k nespravedlnosti,ti nespravedliví a neuměření by této situace využili.Vy uvádíte že PČR je nejdůležitějším orgánem,já to popírám.Já bych řekl,a v tom se shodneme,orientujete-li se alespoň trošku,že základem lidského soužití,tak jak o něm v úvodu úvahy píšete,jest člověk.Ten ovšem nežije sám a žije v kolektivu a větší složkou nežli kolektiv,jest obec.Potřeboval jsem toto osvětlil,neboť právě zde,v obci se dějí veškeré "problémy".Proto bych přisvědčil,že důležitější než PČR jest obecní,nebo městská policie,která proto může z hlediska své územní působnosti postihnout ohnisko "problému" důrazněji,rychleji a efektivněji,neboť zná místní podmínky lépe,nežli PČR.V závěru jsem objevil mnoho příkladných podnětů,které by nebylo špatné, kdyby jste je rozvinul,avšak pouze jeden z nich.Pokud Vás problematika tohoto typu zajímá,doporučil bych Vám k přečtení veskrze filosofický, avšak pravdivý a velmi propracovaný projekt a tím jest dílo od Platóna - Ústava,která řeší veškeré tyto vámi zmiňované problémy a nenechte se mýlit, že je to autor 2,5 tisíce let starý,nicméně jeho Ústava jest nadčasová. Jestli chcete,přečtěte si toto dílo,napište úvahu a třeba bychom mohli opět polemizovat a filosofovat nad těmito problémy,pokud Vás doopravdy zajímají a nejsou jen tak volně vpuštěné do éteru.S pozdravem A.N.D.Y.(P.S. hodnotím 100%).
20.11.2006 23:01:00 | A.N.D.Y.