Politická reprezentace?

Politická reprezentace?

Anotace: Politická reprezentace - módní ikony nebo hoši z jedové chýše?

Nechávali mě vcelku klidným záznamy veřejnoprávní ČT z jednání Poslanecké sněmovny. Pocitu příjemného šimrání v okolí žaludku se mi dostává až nyní při vysílání odlehčené publicistiky zvané Střepiny. Na mé ustarané tváři se přeci jen na pár okamžiků objeví úsměv, když v uvedeném střihovém pořadu k obrázkům poslanců z lavic jako hudební kulisu pouštějí skladbu z filmu „ Hříšní lidé města pražského“. Potěší mě pohled na sedící pány ve špatně padnoucích oblecích a možná i má hříšná představa o podobnosti pánů s vykutálenými hochy z jedové chýše.
Co by oděvům našich zákonodárců řekla bulvární módní policie? V minulosti jsme měli možnost poznat takzvaného ministra „šálu“ Pavla D., šéfa střediska cenných papírů Salzmanna pod krycím názvem pan „motýlek“ a nejnověji se z našich televizních přijímačů usmívá Vítek B., se svým typickým šátkem v podhrdlí. Přidělme mu třeba přízvisko pan ascot tie.

Domnívám se, že nebudu přehánět, když některé záznamy ze sněmovny přirovnám ke kabaretu, nebo ochotnickému divadlu. Pravda pár let náš zákonodárný sbor kličkoval před mistrným mrskáním hbitého proutku Václava dramatika, ale ani on se nevyvaroval vleklého „odcházení“z politického kolbiště.

Dovolím si ještě slovy klasika popsat náladu v české společnosti. Památná slova vyřkl B. Polívka ve filmu Dědictví aneb…: „ každý furt enem po penězách, nikdo nikomu nevěří, nikdo nikomu a ničemu!! Ano, tento výrok je platný i v současnosti a to od premiéry zmiňovaného filmu uplynulo více než dvacet let.
A ještě několik rýmů, děkuji za pozornost.

KRISTÝNKA KOČÍ PŘED VOLBAMI 2010
Vítku, ach můj roztomilý Vítku
dala bych ti do náručí lekníny
anebo jejich vonnou snítku
buď mi idolem největším a jediným!

KRISTÝNKA KOČÍ PO ROCE VLÁDNUTÍ KOALICE
Byla jsem nedlouho v moci politického opojení
Vítku, za vše vděčím tobě a tvému luxusnímu šátku
už sice nevídám tě, ale z nahrávacího zařízení
stále slýchám tvůj hlas - ba i ten Škárkův.
Autor kudlankaW, 24.01.2013
Přečteno 580x
Tipy 4
Poslední tipující: Joe Vai, Jeněcovevzduchukrásného, poeta
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí