Slovo demokracie, je v dnešní době tak moc používáno a v tak naprosto nevhodných situacích, až mi přijde, že většina lidí ani neví, co to slovo znamená, co symbolizuje a co brání. Víte, nechci toto slovo brát z hlediska politiky a rozhodně se nechci pouštět do nějakých složitých slov
a diskusí.
Jen mi přijde, že toto slovo je v hovorech často používáno k obraně své nenávisti, je používáno jako obhajoba toho, proč někomu mohu nadávat, proč být na někoho zlý.
Znáte tu větu: „Tohle je demokracie a já si můžu říkat, co chci!“ Ano, je tomu tak, člověk si dnes už může říkat, co chce, může říct svůj názor, ať je jakýkoli. Mě se ale nelíbí, jakým způsobem často lidé svůj názor říkají. Místo aby jej projevili slušně, je to jen snůška plná nadávek, plná urážlivosti a nenávisti k někomu, kdo má jen, a to slovo JEN bych zdůraznila, jiný názor.
A když mu je jeho komentář vytknut, tak vyřkne tu větu: „Tohle je demokracie a já si můžu říkat, co chci i když vám se to nelíbí. „
Víte, přijde mi, že akorát obhajuje svojí nevychovanost a nenávist slovem demokracie. Protože projevování svého názoru, hned neznamená být neomalený, vulgární až nenávistný.
A nemyslím si, že tohle slovo mělo být používáno k obhajobě své hlouposti, nýbrž mělo to být slovo naděje a slovo, ve které budou lidi věřit. Lidé by měli být více morální.
Ti lidé, kteří si toto uvědomí, mohou trochu změnit svět k lepšímu, protože ve světě už je nenávisti a bolesti nadbytek a každé laskavé slovo a každý malinký úsměv ho zase vylepší.
Projevit svůj názor na cokoliv, ať je jakýkoliv, vždy lze bez neomalenosti a vulgárnosti, ale některá témata třeba vyvolávají vášnivé emoce a ty se holt projeví ve vyjadřování. No a jiným lidem chybí takt a tolerance + touží svůj názor prosadit za každou cenu jako jediný správný, klidně i agresivní formou a dodatek "tohle je demokracie a já si můžu říkat, co chci" je jen třešnička na dortu, ano, je to vlastně totéž, jako říct "Já si budu říkat, co uznám za vhodné, bez ohledu na Tebe, protože mě Tvoje názory nezajímají."
24.02.2015 08:46:17 | Isabella Monvoisin