HUMANITA

HUMANITA

Anotace: @&@

 

 

HUMANITA

 

 

 

Nehumánní systém nevylučuje automaticky humanismus v něm žijících jedinců, stejně jako existence nehumánních jedinců není závislá na míře humanity systému.  Míra humanismu jedince a míra humanity společnosti jsou dvě rozdílné a na sobě nezávislé veličiny, často i zcela protikladné.  Individuální projevy filantropie nejbohatších lze považovat spíše než za projev jejich humanismu pouze za pokus o vykoupení se z jejich osobního podílu na dehumanizaci společnosti.

 

 

 

 

Praha, 31.7.2019

 

https://www.youtube.com/watch?v=i6J7HK18yV8

 

 

 

 

 

 

Autor Amonasr, 31.07.2019
Přečteno 632x
Tipy 17
Poslední tipující: Radhuza, mkinka, Jeněcovevzduchukrásného, piťura, vlnka, Lighter, Iva Husárková, Fany, jondys, básněnka, ...
ikonkaKomentáře (29)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

vždycky jsem dojatý
když potkám dobrého člověka

dobrého
za každých okolností

je jich jako šafránu

03.08.2019 12:45:47 | piťura

líbí

Dobrý člověk naštěstí ještě žije, ale souhlasím s Tebou, že je to asi čím dál vzácnější druh... A taky mě to umí dojmout :-)

03.08.2019 23:04:54 | Amonasr

líbí

Je to složité téma a ještě těžší poznat, kdy je je to upřímné a kdy je to jen touha po moci, převlečená za pomoc :-)

01.08.2019 19:49:38 | vlnka

líbí

Ano, ani intuice nebo empatie nemusí vždy dobře poradit - o všem je proto dobré pochybovat, i o svém vlastním přesvědčení ;-) Díky za znělý komentář :-)

02.08.2019 18:19:13 | Amonasr

líbí

Svět by vypadal jinak, kdyby byli lidi humánní...

01.08.2019 17:20:42 | Marten

líbí

To určitě - není to slovo vlastně trochu nepřípadné...? :-))

02.08.2019 18:16:23 | Amonasr

líbí

Inteligentní a s úsměvem na tváři vraždící ničící poloopice(ekologicky řečeno) by bylo příznačnější...

05.08.2019 12:51:57 | Marten

líbí

;-))

06.08.2019 16:12:49 | Amonasr

líbí

Čím jsem starší, tím mi to připadá míň k smíchu a víc k pláči...

07.08.2019 16:56:53 | Marten

líbí

Chápu, taky se směju častěji trpce, pokud vůbec... ;-)

07.08.2019 16:59:07 | Amonasr

líbí

Být humánní je otázka rozhodnutí se tak chovat plynoucí z dobrého charakteru...ale to už je vyšší lidská etická.

Já mám problém už se slovem "human" a to se za humanisty považuji! :-) České slovní spojené "být lidský" je taky zajímavé, protože se používá zásadně pozitivně, i když jsou pro běžného člověka charakteristické mnohé "nelidské(?)" prasárny. :-))

01.08.2019 16:41:16 | Lighter

líbí

Souhlasím, i s tou závěrečnou ironií, která je plně na místě :-))

02.08.2019 18:15:31 | Amonasr

líbí

Na jednu stranu mi příjde, že humanita překročila tu zdravou hranici myšlení. Mám před očima člověka zkrouceného bolestí z nemoci, která už nedává naději. A který v kleče prosí o milost a ukončení trápení. Což mu z humanitních a právních důvodů nelze dopřát.
A na druhou stranu vidím mladé lidi, jak pozorují lidská neštěstí a místo aby pomohli natáčí si tu situaci na video, protože si myslí že tím získají větší sledovanost na internetu. Tohle je těžké téma mistře. Klobouk dolů za tu volbu.

01.08.2019 09:37:25 | Blázen

líbí

Díky za znělý komentář, který evokuje celou řadu dalších závažných otázek, o nichž by tu mohla být sáhodlouhá diskuze. Vybavila se mi celá řada konkrétních příkladů, jak je to s dnešní humanitou složité a rozporuplné. Ale jeden přeci jako ilustraci k Tvému komentáři uvedu - loni jsem byl naprosto šokován při návštěvě Osvětimi, jak si tam i celé rodinky s dětmi dělaly selfíčka před kremačními pecemi. Vůbec jsem nechápal, jak se někdo může na tato nehumánní zvěrstva, jakými podobné koncentráky byly a která by měla s "normálním" člověkem spíš otřást, dívat jen jako na turistickou atrakci. A nedávno jsem v rádiu slyšel, že dokonce museli v Osvětimi přistoupit k oficiálnímu zákazu pořizování selfie na podobných místech, např. u vstupní brány do Brzezinky. Co k tomu dodat...

01.08.2019 13:52:41 | Amonasr

líbí

Osvětim-peklo na zemi.Němci byli a jsou velmi vynalézaví a precizní.Taková německá pec pojala mnoho lidských bytostí a neuvěřitelně rychle je i zlikvidovala.Lidé jsou vůbec vynalézaví, tak či onak.Jsi odvážný, že jsi tam vůbec šel.Mě stačí když tu hrůzu vidím v tv.Nechci nikoho soudit, ale tohle bylo přes čáru.Navíc vše co se v tomhle pekle dělo, bylo precizně utajováno a to z toho důvodu, aby se to všechno zlo podle Němců nikde nezadrhlo:-(

04.08.2019 14:21:35 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Taky mi takové prostředí nedělá dobře, přesto jsem tam byl už podruhé - kdysi se školní třídou a naposled kvůli příteli, který to chtěl na vlastní oči poznat. Je ale dobré si připomínat, čeho všeho je člověk a zmanipulovaný dav i celý národ, jakkoliv kulturní a vyspělý, schopen a co se stále znovu objevuje na různých místech světa, není to výsada jen jednoho národa a není to bohužel jen minulost. Žijeme ve společnosti, která už opět ztrácí instinkty, jež by ji dokázaly před něčím podobným včas varovat - i ta blbá selfíčka jsou toho smutným důkazem...

05.08.2019 10:04:00 | Amonasr

líbí

S lidstvem to jde sakra z kopce:-(

05.08.2019 20:15:15 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Už od té doby, kdy se na Zemi objevilo ;-))

06.08.2019 16:13:41 | Amonasr

líbí

Souvětí jsou složitá, ale psaná vyrovnaným jazykem, obsahově rytmicky by se dalo říct. Takže pozorný čtenář krůček za krůčkem vydrží ta slůvka vstřebat a v pochopení najde odměnu. Tak je to správné.
(často na literu není radno pozorně číst, protože čtenář dojde k chybám a rozporům místo odměny) (škrtnul bych druhé "jejich") Úvaha se mi líbí obsahem i vyjádřením.

01.08.2019 08:38:33 | Karel Koryntka

líbí

Jo, ve složitých souvětích si odjakživa libuju, až se musím sám často krotit. A to druhé "jejich" tam je opravdu češtinářsky nadbytečné, má to spíš význam jen jako jakési zdůraznění - mazat ho tedy nebudu, ale vcelku nic by se nestalo, ani kdybych to udělal. Děkuju za přijetí.

01.08.2019 13:41:16 | Amonasr

líbí

de huma? uma uma... krásný :-))

01.08.2019 07:32:22 | Iva Husárková

líbí

:-D))

01.08.2019 13:35:39 | Amonasr

líbí

:-))

06.08.2019 08:58:42 | Iva Husárková

líbí

Až se mi z toho humanismu zašmodrchaly oči:-)

31.07.2019 22:30:37 | básněnka

líbí

:-D Se Ti ani nedivím ;-))

01.08.2019 13:35:19 | Amonasr

líbí

Až prozřeš, řekni

31.07.2019 22:32:00 | clafoutis

líbí

Dík za pohotovost s komentářrm, prozřela jsem už dávno :-)

31.07.2019 22:33:14 | básněnka

líbí

Tak to byla revoluce :)

31.07.2019 22:36:26 | clafoutis

líbí

Tys něco ukrad?
Zeptá se filantrop misantropa
Ne já jen vědecky aplikuji
Ty něco víš?
Zeptal se filosof?
Ne, jen já jen vědecky aplikuji.
Bezďák dokouřil, odplivl si
A zavzpomínal...
Freud pochopil
Že je to úplná blbost.
Nikdo nechápe:
To je čtivo!

31.07.2019 22:27:59 | clafoutis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel