Je to tak, za ničení lesů může dřevařský průmysl, byznys, který se stará jen o zisk z vytěženého dřeva, sucho, brouček, vítr jsou jen další okolnosti ničení...Prostě po desetiletích oslabování zdraví lesů plundrovací těžbou to má takovéto konce. Nevšimli jste si, že těžaři dlouho káceli uprostřed lesů jen ty nejzdravější nejkrásnější stromy na kterých se dalo nejvíc vydělat? Navíc přišla lepší a rychlejší těžební technika, harvestory a tak dál...A zbyl řídký les slabších stromů v nesouvislých porostech s mnoha výseky(stačí se podívat na letecké mapy na internetu, jak moc), náchylný na vítr, sucho a pak broučka, který to dorazil...Ekologický zmar lesů byl jen otázka času, protože "zdraví lesa" nikoho nezajímá, není to výdělečné.
12.02.2020 11:43:41 | Lighter
"V přilehlých státech, tedy Německu, Rakousku i Slovensku boj s kůrovcem řídí a neprohrávájí."
No protože tam dříví s broukem netahají přes půl země!
Ale abych to odlehčil, dnes těžit nešlo, moc foukalo. Tak jsem na kraji řezal trám z oddenku smrku 220x240mm v 6metrech. Neskonalá krása! Jinak mám raději borovice. Jak voní, jakou mají kresbu a odstíny barev, kde rostly. Celej přiznanej borovej krov s kleštinama jsem pořídil při stavbě. Když borovice kvetou a zafouká do nich vítr, máme okna bronzový. To když do nich zasvítí slunce. Jak filtr na objektivu foťáku. A vůně pryskyřic? Na to jsou i básníci krátcí!
Kdepak, nejlepší je bydlet v lese...
11.02.2020 21:39:22 | Lesan
Ahoj, pár let jsem truhlařil a dnes dělám jen pro rodinu. A přestěhoval jsem se z Prahy k Sázavě.
11.02.2020 22:12:13 | umělec2