Rasismus a svět
Anotace: Dlouho jsem váhal zda tuto úvahu uveřejním. Uraženým se předem omlouvám, ale prostě to tak cítím. Hlavně se moc nerozčilujte.
Rasismus a Svět
Napsal jsem v mírně provokativním duchu úvahu o neonacismu a obratem mám nálepku rasisty.
To mne nutí k zamyšlení co je to vlastně rasismus , a jak souvisí s dogmatismem.
Bez mučení se přiznám, že jsem hrdý na svůj Evropský původ.
Jsem rád obyvatelem této Země, svého města a členem naší rodiny.
Je to snad projev rasismu?
Je to snad projev nacionalismu?
Nevím, na to odpovězte Vy.
Ale já mám i další slabosti. Když se dívám na golf, fandím Elsovi ne Woodsovi.
Když se dívám na formule je mým koněm Alfonso a ne Hamilton.
Když v úterý dávali fotbal , fandil jsem Liverpoolu a ne Arsenalu.
Ano ve sportu většinou stojím na straně bělochů. Cítím, že k ním patřím a tak jim držím palce.
Stejně ,,špatně „ se ale chovám i uvnitř bílé komunity.
Když hraje Česko s Polskem nebo Itálií vždy radostně řvu při českém gólu a úspěch druhé strany mě mrzí.
Znamená to tedy , že jsem nejenom rasista v globálním hledisku, ale i nacionalista z pohledu Evropy?
Ba je to ještě o dost horší.
Když hrají Teplice proti komukoli jinému z české ligy , vždy mé srdce bije pro ně.
To není jen český nacionalismus, ale přímo regionální poblouznění.
Po této upřímné zpovědi se musím zeptat: ,,Co se mnou budeme dělat?“
Zavřít do vězení!
Upálit!
Ukřižovat!
Shodit z okna!
Ponížit v diskuzi z očí do oči!
Utlouct entery na klávesnici!
Všechny tyto možnosti tu v minulosti byli nebo v současnosti jsou.
To je jedna cesta.
Je tu, ale i druhá o dost obtížnější.
Každý, kdo se po mé zpovědi zapotí hrůzou co je to za rasistu musí nahlédnout do svého nitra a zeptat se sám sebe: ,,Nejsem náhodou taky takový?“
Pokud po třech vteřinách rezolutně řeknete : ,,Ne !“
Je Vám asi vnitřně velmi dobře. Jste dogmatický kosmopolita bez kořenů a spojení se svojí rasou, zemí, národem a rodinou.
Životem proplouváte v neplodných diskuzích plných Vašich neměnných pravd.
Nikdo a nic nemůže ovlivnit ten jediný a správný názor, který máte.
Nikdy nebudete lidi vést.
Nemáte vizi, ale přesto to daleko dotáhnete.
Tak jako kardinál Richelie potřeboval otce Josefa a Adolf Hitler vůdce SS Himlera tak i Vy budete k užitku v pozici věrného a tupého vykladače dogmat.
Pokud po delší úvaze váhavě řeknete: ,,Ano.“
Budete asi v rozpacích, ale to nevadí.
Milujete své blízké.
Máte rádi město a zemi kde žijete.
Spojuje Vás víra a příslušnost ke stejné rase s lidmi v okolí.
Ať už se to někomu líbí nebo ne, jste pevně spojenci s touto zemí.
Hlavně se nestyďte je nás hodně. Řekl bych skoro všichni.
Stranou stojí jen hrstka dogmatiků a malá,ale hlasitá skupina rasistů na druhou.
Ti sice žijí s námi ,ale střílí do svých řad.
Hlásají, že vše zlé ve Světě zavinila naše civilizace. S chutí se mrskají za křížové výpravy , kolonizaci Afriky a v poslední době i globální oteplování.
Nic proti tomu.
Mají k tomu právo.
Horší je, že oni sami toto právo na vlastní názor druhým upírají. Rádi a dlouze diskutují, ale jen do chvíle než zazní jiný názor než jejich.
Naprosto klasickou ukázku jejich metody práce je boj ochránců klimatu proti Václavu Klausovi. On se odvážil nesouhlasit s jejich z větší části nepodloženými argumenty a je zle. Poté co na něm nenechali nit suchou , to vypadá tak, že by si od něho ani hladový pes šunku nevzal. Tak velká je síla dogmatiků.
Zpět k původnímu tématu.
Nechci a ani nemůžu vyhodnotit zda já jsem či nejsem rasista.
To musí ti okolo mne.
Popravdě řečeno to ani nemůžu poznat. Moje rodina, přátelé i spolupracovníci patří ke stejné rase jako já. Mám opodstatněnou obavu, že velmi podobné je to i u Vás.
Plameně tady diskutujeme jestli mohou lidé s heslem ,,Nic než národ“ na svých rtech projít židovským městem. Přitom, ale židy mezi námi ani nepoznáme a ani v nejmenším je neutlačujeme.
Jsou prostě součástí naší civilizace, žijí s námi a to se nemůže změnit.
Já si myslím, že pokud ten kdo hlásá výše uvedené heslo neporuší zákon ať ,tak klidně činní. Osobně, ale nechci nikdy být v pozici přemoudřelého hlasatele dogmat, který stojí v davu na ulici a nadšeně tleská deseti anarchistům, kteří kopají do ležícího člověka.
On nikdy nepochopí, že i nácek je člověk.
On nikdy nepochopí, že i nácek má právo na svůj názor.
On také nikdy nepůjde kopat do ležícího, to je pod jeho úroveň.
On maximálně podá kámen nebo nůž.
Jsem opravdu o tolik horší než Vy?
Snad ano snad ne.
Kdo to posoudí?
Asi nikdo!
Komentáře (2)
Komentujících (2)