Anotace: Tibet, Čína a pochodeň. Nemusíte souhlasit, ale alespoň se zamyslete.
Já osobně bych nebyl tak hr...
Obzvlášť ne ohledně Dalajlámy. Většina toho, co řekne se k nám dostane přes třetí a čtvrtou ruku. Stačí vzpomenout na nedávné palcové titulky, že katolická církev změnila seznam smrtelných hříchů a přidala tam třeba i recyklování a tak... A po dvou dnech se ukázalo, že je to jen velká kachna... Ono s Dalajlámou to nebude jiné... A jeden novinář opisuje od druhého a třetího.
Novináři jsou ti, co vyrábějí masové poplašné zprávy o Tibetu a Číně a když si pak člověk přečte české cestovatelské blogy, tak zjistí, že se vlastně nic nestalo... V nějaké Tibetské díře někdo zapálil pár aut a pár domů. Přijeli policajti, co neměli ani přilby ani zbraně jen s bambusovým klackem a štítem a trochu se to tam pomlelo...
Jen tak namátkou, když na Pařížských předměstích došlo k demonstracím, shořelo 60.000 aut. Ano šedesát tisíc. Zatčeno a vyslechnuto pak následně bylo asi deset tisíc osob. A ejhle... nikdo nepálil francouzskou vlajku, nikdo nekřičel o bojkotu země galského kohouta...
A souhlasím... žádná země nedokázala tak rychle přejít ze středověku do moderní doby s tak malým počtem mrtvých. V roce 1900 ještě čínská armáda používala luky a oštěpy a dnes jsou na druhém místě. A brzy budou první. Nebál bych se... ti stejní, co dnes křičí proti číně, budou pěkně zasvěceně povídat, jak skvělá země Čína je a budou dšít síru na USA...
16.04.2008 13:48:00 | Daniel S.
Šokující zprávy přicházejí i od jinud, ale je vidět, že zatím brouzdáš jen kde si na východě. ;)
Je opravdu vidět, že mu do hlavy nevidíš, tvoříš totiž myšlenky dle svého a vkládáš je do pusy druhému. Ne nadarmo se říká: "Podle sebe soudím tebe" ;) Až se plně staneš člověkem soucitným, určitě pochopíš :)
Proč by nemohl jmenovat svého nástupce, sám říkáš, že žádnou funkci nemá a ta duchovní tě přece tolik nezajímá. ;)
Feudální zaostalost? Když my jsme tu běhali po stromech, oni už byli úplně jinde. Jestli ale vše poměřuješ penězi, tak máš pravdu. Jenže peníze nejsou všechno, snad na to jednou přijdeme.
,,Co se stane až budou mít všichni Číňané plná břicha?“
Další egoistický strach, takových už jsem tu četl :) Že by pocit viny? Pracuj na sobě, ať je s láskou přivítáme ;)
A ty ses ptal?
16.04.2008 09:00:00 | Dao de
Zajímavá úvaha. Ale myslím, že budhismus jako takový není náboženství. Sami budhisté ho tak neoznačují. Je to spíše jakýsi duchovní směr. Takže bych dalajlamu nevnímal jako reinkarnaci boha, nýbrž jako duchovního vůdce. A ten si může nástupce vybrat i za svého života.
Těžko soudit jeho postoje a názory. Až tak do budhismu nevidím.
15.04.2008 21:22:00 | Hippy