Anotace: Prioritou tohoto článku, je vyvolat diskusi, která jak doufám, zašlape mé obavy hluboko do země
No je třeba to brát jako příležitost ke vzniku něčeho nového a lepšího, bohužel jak nás už historie naučila příležitosti se nejrychleji chopí vždy ti, kteří nemají výčitky svědomí a hledí jen na vlastní prospěch. Je škoda, že čestní a poctiví lidé jsou v takových situacích zašlapáni do země, protože jim slušnost nedovolí prosazovat své názory tvrdě a sobecky.
17.10.2011 09:41:00 | Hérakleitos
Na každém konci je hezké to, že přijde nový začátek. A i když konec světa, jak ho známe, může být dost nepříjemný, ten svět, který přijde potom, bude nejspíš o něco lepší.
A hlavně bych si vůbec nic nedělal ze všech analytiků, reportérů, ekonomů a dalších. Obzvlášť bych si dával hodně pozor na ty, kteří příliš často používají slova trh, rating, dluhy a podobně. Jednak jsou u nás dost cenzurováni ti, kteří mají na věc jiný názor - Stačí přepnout na německé kanály a najednou je vidět úplně jiný obraz světa, jednak většina těch chytráků nepředpověděla minulou krizi a tak netuší vůbec, co přijde dál a hlavně - oni prostě taky nevědí. Jen se dohadují a na základě indícií připomínajících čísla v lotynce se snaží předpovědět chování systému, který byl odjakživa o dost složitější než schopnost lidského mozku chápat souvislosti.
Takže, co bude příští rok, to nikdo neví. Rok to zřejmě přelomový bude a to především v tom, že se zase o něco víc odhalí, že král je nahý, zjistí se, že všichni ti ratingoví kouzelníci, ekonomové a tržní poradci jsou taky jenom lidé stejně hloupí a neschopní jako všichni ostatní. Nejspíš se zjistí, že existují i jiné způsoby, jak řídit státy a jak vést ekonomiku a ukáže se, že ta pověstná tržní síla některých států i firem jsou jen křikem paviána, který křičí o to víc, když se bojí.
A svět, který z tohoto zjistění vznikne, bude mít opět daleko do dokonalosti, ale snad alespoň trochu popostrčí lidstvo směrem k nějaké spravedlnosti.
17.10.2011 09:17:00 | Misantrop
po všech úvahách a stránkách co jsem napsal- říkám: nevim. :-)
Na jednu stranu je lidstvo nejmocnější jaký kdy bylo. Tj. myslím si, že není problém snížit bídu těch nejchudších. Máme úžasnou technologii, ale máme taky neuvěřitelně velkej talent nenávidět a vyrábět jaderný bomby.
15.10.2011 12:26:00 | ewon