Mě na tom v jistém smyslu překvapuje ta snaha po symbolech. V době, o které jsem měl za to, že se definuje jako racionální. (nebo vlastně postfaktická?)
(btw. není cílem propagandy v určitých případech vytvořit stav absurdity?)
Btw. 2:
a) vím, o sporu o sochu maršála Koněva z médií.
b) nevím, kdo maršál Koněv byl.
c) nevím ani, že měl někde v Praze sochu.
d) jediné co vím, že je snad nějaká zastávka Koněvova, ale bylo mi jedno koho se týká.
30.09.2019 19:48:34 | ewon
Děkuji za komentář. Každá doba má ráda symboly, protože jsou zkratkou a rychle něco sdělují. A dnešní komunikace na sociálních sítích je jednou velkou zkratkou, tedy vlastně jedním velkým zjednodušujícím symbolem a propagandou ve stylu "ten je přítel, ten je nepřítel". Ostatně už Platón v podstatě psal o post-truth a postfaktech, neboť ve své teorii o jeskyni uváděl, že lidé vidí pouze povrchní odlesky věcí a nejsou schopni ani ochotni vidět či rozebírat složitou podstatu věcí.
A také už Goebbels věděl, že nejlepší propagandou je ta, u které adresát nepozná, že jde o propagandu, tedy opět vidí jen odlesky. Tak třeba dnes deníky vlastněné politiky píšou pouze o tom, co se nedaří, co nám hrozí, tím pádem vyvolávají pocit, že společnost (jinak relativně blahobytná a klidná) je v permanentní krizi, aby pak mohl přijít politik, zároveň vlastník daného média, a říct "já to zachráním".
K tomu Koněvovi. Podílel se na osvobození od nacismu, v tomto je bezesporu postavou kladnou, nicméně, jak uvádím v úvaze, ve sporu o sochu nejde o to, co Koněv udělal či neudělal, ale o hodnotový spor "svoboda v. bezpečí", "EU v. Východ", "tvrdá ruka v. tolerance".
01.10.2019 19:49:31 | Racek