chytnu se toho, co bylo zmíněno jednou větou: jestli dva muži můžou mít dítě. Bráno čistě ideologicky, asi bych měl být pro. Bráno pocitově nevím. A bráno logikou? To je asi ještě horší. Nepřijde mi, že by to šlo vyvodit z nějakých prvotních principů. Zajímavý může být pohled církve: je to proti Bibli. Je to nepřirozené. A kde je definováno, co přirozené je? A co dalšího je proti Bibli. Není v církvi jako takové přeci jen o něco víc homosexuálů a pedofilů? A je to přirozené?
Ještě jeden postřeh: heterosexuálů se tak trochu toto téma netýká; homosexuálů poměrně dost. Jediný koho se to týká dost a prakticky se k tomu nemůže vyjádřit jsou děti. Může to mít nějaký závěr? Moje otázka vlastně je: kdo tohle má rozhodovat?
22.10.2022 17:43:06 | ewon
Díky za komentář. Odpověď na poslední otázku, tedy, kdo má rozhodovat, by asi měla být ta, že v demokratické společnosti rozhoduje férově zvolená většina.
Ano, Dominik Duka nebo příslušníci sexuálních menšin, své postoje prosazují na základě určité ideologie. Je však podstatné, že demokratický stát je sice vázán na určité hodnoty, nikoliv však na výlučnou ideologii, ať už církevní nebo ultraliberální.
Ohledně dětí a jejich názoru, kdo je má vychovávat, toto je opravdu zásadní. Nejsem odborník na psychologii, ani nevím, zda v tomto ohledu, tedy, zda děti vychovávané dvěma ženami či dvěma muži, jsou spokojené, existují nějaké studie. Mohu tedy mluvit jen z osobní zkušenosti. A ta říká, že ti, kdo vyrůstali ve fungujícím manželství (míním manželství jako soužití muže a ženy), jsou v osobním životě spokojenější než ti, co takovou rodinu neměli. Jak však říkám, je to jen má, tedy omezená, zkušenost. Je přitom otázkou (která je nastolena v mém textu), zda by stát měl zákony garantovat to, o čem nevíme, zda je prospěšné, a zda uzákoňovat něco, co je výsledkem jen nějakého přání, možná i velmi sobeckého.
22.10.2022 19:41:41 | Racek
Na všeobjímající Liter únosné téma. Čímž se nemusí stavět most přes rozbouřené vody, nemajíce společnost již co strážit, ni morálky, ni sebereflexe.
A že ostřejších témat je!
20.10.2022 12:35:47 | lesan-3
Díky za komentář. Společnost stále má co strážit, zejména svobodu a možnost diskuse, ve které jiný názor nebude označován za dezinformační nebo zrádcovský, ve které názor nebude prosazován násilím.
22.10.2022 19:33:09 | Racek