Nevědět nic o eskalaci

Nevědět nic o eskalaci

Anotace: Moc davu a jeho mínění

Nevědět nic o eskalaci
Že Turecko a Ukrajina jsou podobně obrovské země.
Turecko má 783.000km2 a Ukrajina 603.000km2
Ankara je hlavní město ale největší je Istanbul v kterém žije 10,5 milionu lidí.
Celé Turecko pak má 85 milionů obyvatel.
Oproti tomu Kyjev je s 2,9 milionu lidmi o poznání menší.
V Turecku chodí každý rok do armády branci a to i ženy 670 tisíc a muži 700 tisíc.
Aktivních vojáků pak mají 670 tisíc.
Ukrajina má 780 tisíc aktivních vojáků.
Rusko má 146 milionů obyvatel z čehož 12,5 milonů připadá na Moskvu. Rozloha tohoto státu s nejrozsáhlejším přírodním a nerostným bohatstvím je 17.098.246 km2.
Počet aktivních vojáků je 900.000 a rezervy jsou okolo dvou milionů.
Vidět záběry obou zpustošených zemí či jen jejich oblastí budí hrůzu a rozpaky.
Příroda je mocná čarodějka, která dokáže mnohé dát, ale taky si i umí brát.
K této její činnosti přispívá člověk svým nesmyslným konáním, válkou.
Válka nemá vítěze, jsem kdysi někde četl, jen poražené.
Poražený je rozum a umění jednat.
Neustále jsou nám předkládány důvody pro dodávky zbraní a vedení dalších bojů.
Nejsem si však vůbec jist, zda toto nevede jen k další nesmyslné eskalaci konfliktu do kterého kdosi touží zatáhnout celý svět.
Jaderné mocnosti mají zbraně po jejichž úderu by zem vypadala daleko hůř než po obrovském zemětřesení v Turecku, proti kterému na rozdíl od válečného běsnění lze ještě snad něco podniknout.
Je mi jasné, že nikdo nebude naslouchat názorům nějakého Pelikána nicméně já sám za sebe se o osud můj i dětí strachuji.
Nechci totiž zemětřesení, které vymaže nejen můj dům.
Dokud dáváte lovci, který má na co střílet náboje, bude to dělat.
Manipulace s veřejným míněním dosahuje obrovských rozměrů.
Propaganda funguje na obou pólech stejně.
Nevěřím v možné vítězství Ukrajiny bez přímého zapojení NATO.
V případě zapojení Nato nevěřím v jiný možný výsledek než obraz podobný běsnění přírodních živlů v Turecku avšak s daleko horším průběhem i výsledkem pro všechny účastné strany.
Z toho mi vyplývá, že i když se nám to možná nezdá jako vhodné řešení nic než jednání válečné vřavě nezabrání.
Válečníci jsou příliš nažhavení pro bitvu.
Lze to vidět a slyšet z prohlášení mnohých našich politiků, kteří naštěstí pomyslnou spoušt netřímají.
Je však nutné si uvědomit rozpolcenost světa a mocenské zájmy Číny a dalších kteří se mohou přidat.
Válka postrádá rozumu, tak ho v jednání politiků nelze hledat.
Silácké prohlášení budí možná obdiv ale leckdy i rozpaky.
Jak rád bych se mýlil.
Jako ostatně už tolikrát.
Je taky možné, že nevím co vědí ti co o našich osudech rozhodují.
Dnes ještě tento svůj názor mohu svobodně, avšak s rozpaky vyslovit.
Na Ukrajině, v Rusku, v Číně, Korey se už toto netoleruje.
A je možné, že i tato doba přijde k nám.
Tak snad vše dopadne lépe než se mi teď zdá.
Autor umělec2, 08.02.2023
Přečteno 219x
Tipy 4
Poslední tipující: Fialový metal, mkinka
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Pokud nebude vůle k ukončení tohoto násilného válečného konfliktu (i když oficiálně nikdo nikomu válku prý nevyhlásil), nebude vůle k jeho ukončení.
Ukrajina, Ruská Federace a NATO jsou nyní pozitivní na brutální válečné masakry, každá z těchto tří částí nese svou odpovědnost a já jen doufám, že se od nich okolní státy nenakazí. Možná bude trvat tenhle konflikt mnohem déle, než by kdokoli čekal, ale možná zůstane tam kde počal a bude se stále koncentrovat sám na sebe, až do svého urovnání.

08.02.2023 11:15:48 | Slav Milo

líbí

Bude to trvat tak dlouho, dokud budou existovat útočné pakty jako je nato a spol .) lidé si musí uvědomit mnohé, proč je to, kde se to vzalo a kam to směřuje, pak, jedině pak se s tím dá něco dělat.) ale horní vrstvu mocipánů nelze odstranit, jejich kulty zde byly a budou, bohužel

08.02.2023 11:25:05 | Constantine

líbí

nevím, jestli je nato útočný pakt, ale spíš mi přijde, jako by se tahle organizace začínala vymykat sama sobě. Kéž by se ale nemusela vzpamatovat kvůli násilí.

08.02.2023 13:09:33 | Slav Milo

líbí

Aha, takže rusáci ať si zaberou dle libosti Ukrajinu a ukrajinci můžou táhnout někam, třeba za polární kruh... nebo jak?
Znáš-li řešení - zřejmě ano - směle mluv moudrý muži...

08.02.2023 10:32:31 | MonoGame

líbí

Nevím, asi jsem četl něco jiného než ty, protože nic takového se zde nepíše. Ale taky se rád třeba přiučím, nuže něco moudrého od někoho? .)

08.02.2023 11:22:17 | Constantine

líbí

Ty se přiučíš jen tam, kde ti to konvenuje.
To ale nestačí.
A ironie netřeba... vím, že to nemyslíš zle - ale to ani já.
Jde o diskusi
Válečný stav nás ovšem rmoutí všechny, tím si buď jist.

11.02.2023 21:24:46 | MonoGame

líbí

Já to řešení neznám. Jen nastiňuji svůj pohled, že pak už by nebylo třeba co a mezi koho rozdělovat. Jedna věc je postoj a druhá realita.
Právo na názor mám zatím já, stejně jako vy.

08.02.2023 10:37:06 | umělec2

líbí

Právo na názor máš, bez diskuze.
Stejně jako má Ukrajina právo na své území (když už lidi musí mít svět takto rozparcelovaný, tedy alespoň zatím)...

11.02.2023 21:17:40 | MonoGame

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel