Anotace: když se blíží ty dušičky... psáno včera v noci věnováno mé, nesmiřitelně moji maličkost přesahující, rodině (opět :D)
Anje, neznám tě osobně...ale čtu tě a určitě nejsi špatný člověk. Nepochybuj o sobě jenom kvůli tomu, že v rodině už nezůstala jediná spřízněná duše. Je to hrozně těžký, vím to, protože jsem byla postranním očitým svědkem podobné situace. Psycholog, pasivní odpor, verbální odpor, aktivní protest, snaha odloučit se prostřednictvím partnera. Výsledek: odešla na jiný kontinent i s vnoučetem a žije tam vcelku spokojeně...a díra v duši VELMI pomalu zarůstá. Rodiče dostali ještě šanci, promarnili ji na celé čáře, zahořkli, ale nikdy si nepřiznali chybu. Moooooc špatná telenovela. Ty nejsi oni a oni nejsou ty....nenech si svý malování a psaní a vyjadřování brát.
30.10.2013 10:16:56 | maryshka
děkuji marysh,
budu se snažit :)
jen to občas zamrzí, přitom si nemyslím, že by mě neměli rádi, jen... a občas to zamrzí až moc a ze mě pak padají tyhle výlevy :)
Já je mám totiž stejně pořád ráda, a chci tu být pro ně, ale... ony jsou věci prostě vždycky tak strašně složité :(
Jsem ráda, že mám vás tady na literu, kde se sice neznáme osobně ale stejně nejsme sami :)
děkuji
30.10.2013 10:27:44 | Anjesis
netřeba vysvětlovat...stačí jít příkladem...nabízet možnosti..třeba tou zahradou plnou neostříhaných stromů...
29.10.2013 10:46:20 | enigman
:D
měla jsem takhle vyhrazený jen malý kousek zahrádky a oni (že se na to prý nemohli dívat) mi ji jednou, když jsem byla pryč, zplanýrovali tak, že jsem se na ni nemohla potom dívat já :-(
moje velice aktivní babička je totiž patologický vorkoholik s podezřením na hyperaktivitu a je jí jedno, jak chtějí věci jiní, nebo kde končí hranice jejího a začínají hranice cizího--- dělá mi to mimochodem každej rok, v kombinaci s tátovým psem mi ten koutek zahrady pravidelně dokonale ničí.
...jo, a to jsem nezmínila, že kvůli jejím uklízecím mániím, kdy mi vše "uklízí" a vyhazuje dle libosti, až nemůžu vůbec nic najít (jsem výtvarník, bordel mi nevadí, ale tohle mě vytáčí), si ten pokoj musím prostě pořád zamykat :(
tady nepomáhá ani příklad, ani vysvětlování, ani pláč... prostě nic :-(
29.10.2013 12:05:59 | Anjesis
myslím že vím co pomůže...rok co rok ten kousek zahrádky rozbordelařit...
29.10.2013 12:55:03 | enigman
když já už na žádné snahy nemám ani sílu :-(
celé měsíce jsem už byla vcelku v pohodě a teď jsem zase na pokraji nervového zhroucení... a oni o tom nemají ani páru... a až se mi to zas nebude dařit vyrovnávat a sesypnu se, zase mi budou jen předhazovat, že jsem nevyrovnaná a psychicky labilní... nebo si budou mezi sebou říkat, že se jen snažím poutat na sebe pozornost...
ono to není tak snadný :-(
... i když vím, že když na to příjde, tak není snadný nic :)
29.10.2013 13:56:51 | Anjesis
Původní rodinu si člověk na rozdíl od přátel nevybírá, proto je důležité umět dělat kompromisy. A není nutné vždy řešit s nimi to, co je může zraňovat - trocha taktiky nikdy neuškodí. Nejlépe s rodiči vychází zpravidla ti, co od nich zavčas odejdou - co oči nevidí, srdce nebolí, a při občasných návštěvách není tolik času strkat nos do soukromí, převládá spíš radost nad setkáním a rozdílnost názorů se upozadí. Až se od původní rodiny vzdálíš a budeš mít svůj vlastní vztah či rodinu s tím, koho si sama vybereš, i Tvoje priority nakonec budou jiné a budeš se na vše dívat s větším odstupem a pochopením pro ty, kteří jsou víc ukotveni v tradicích... Vlastně opakuju jinými slovy totéž, co už uvedla Inna...
Líbí se mi, jak ses vypsala ze svých pocitů a nevidím v tom nic "nenormálního" nebo nepřekonatelného, řekl bych, že to může být dost běžná situace tam, kde se lpí ještě hodně na tradicích, přičemž ty se svou nekonformitou z toho logicky vymykáš. Zkus se na to podívat shovívavě trochu jejich očima a třeba si někdy leccos nechat pro sebe - to není pokrytectví, ale ohleduplnost i k nim. Jsi citlivější a vnímavější, proto věci asi prožíváš víc, než druzí - možná by Ti nějaká změna prostředí opravdu neuškodila, aby ses mohla víc nadechnout... ;-)
28.10.2013 21:42:02 | Amonasr
:)
jo, já je na jednu stranu chápu, ale oni mi věci předhazují takovými způsoby...
vím, že máš pravdu, a taky se snažím dělat s nimi kompromisy, jen mě ty jejich zásahy vyčerpávají, a když se náhodou pokusím jinak...
neboj, nehádám se s nimi do krve, obvykle se spíš vždycky stáhnu (a pak trapně vypisuju ve svých bezpředmětných projevech pasivního vzdoru) ...z aktivních vzdorů vycházím vždycky jako ta nejhorší a pak semnou zacházej jako s nesvéprávnou, takže...
jinak, vím, že máš pravdu, ale já... holka co ještě pořád nemá úplně stálý měsíční příjem a ani vyhlídku na to založit v nejbližší době (čti jako během tohoto a možná i několika příštích životů) rodinu vlastní, zase tak moc na vybranou nemá :)
28.10.2013 22:03:21 | Anjesis
Já vím, že víš a že se jen vypisuješ. Však já taky jen tak podotýkám - nemoralizuju, aspoň bych nechtěl, aby to tak vyznívalo ;-)
A propos, i dva už můžou být rodina - to plně stačí k tomu, mít vlatní život ;-)
28.10.2013 22:13:32 | Amonasr
no právě, dva.
Jestli tedy nemáš namysli některou z mých koček, nebo mého potkana... :-P
:)
28.10.2013 22:16:22 | Anjesis
Ale kuš ;-)) I když jak znám svého kocoura, tak to je právoplatný člen rodiny se vším všudy. Rozhodně je mazanější, než já i s přítelem dohromady. Sice hlavní postavení si úplně nevydobyl, ale až ten třetí vzadu jsem jednoznačně já :-D
28.10.2013 22:30:58 | Amonasr
:-D
jj, kočičky jsou fajne... ale s vlastní domácností ti moc nepomůžou :)
29.10.2013 11:56:15 | Anjesis
Naopak, ten můj kocour je perský, takže sice na mazlení hezky plyšový, ale nechápu, jak může vyprodukovat víc chlupů, než kolik sežere potravy. Přitom v rámci dělby práce, na niž jsem byl soustavným psychickým tlakem po několika letech donucen přistoupit, je vysávání a stírání podlahy můj neblahý úděl :-( :-D
29.10.2013 14:06:07 | Amonasr
perský koberec se nedělá z těch kocourů?
30.10.2013 09:38:19 | maryshka
Zajímavá otázka :-D Zkusím si to vygooglovat ;-) Ale jako se z vlny angorských králíků kdysi pletly svetry, tak podobné vlny z perského kocoura už skončilo v koši na pěknou řádku svetrů :-)))
30.10.2013 11:00:51 | Amonasr
:-D vydíš, ty to vyhazuješ, a zatím jsi si s tím už mohl založit pletací fabriku :-D
30.10.2013 11:06:54 | Anjesis
Můžu Ti to začít schovávat, jestli chceš - zrovna se na zimu přesrsťuje, teď toho bude zase požehnaně :-D
30.10.2013 12:02:25 | Amonasr
hmmmmm, ne, asi ne, ale dík :)
já teda sice vyrábím kdeco a z kdečeho, ale upřímně, zrovna v pletení a háčkování jsem úplná lata :)
...ale kdybys to i plet...
:P
30.10.2013 12:06:29 | Anjesis
To se mi ulevilo, že to nemusím skladovat... :-D Jo, to by chtěl každý, přijít rovnou k hotovému - já koneckonců taky :-P
30.10.2013 12:13:18 | Amonasr
Inu..zcela oddělit, oddělit...pamatuju ten pocit. Řídíci tendence chvílemi ještě přetrvává. Chvílemi jsem v pokušení řídit..trénuju sebe i je...podmíněčně úspěšně. Citát
Neztrácejte čas s vysvětlováním. Lidé stejně slyší jen to, co chtějí slyšet… /Paolo Coelho/
me jistou dobu pěkně štval
28.10.2013 12:06:41 | maryshka
Jsi už dospělá, tak máš možnost se zcela oddělit od původní rodiny a někde úplně jinde si založit tu svou, která tě bude chápat.
Názor na hroby s tebou sdílím. V životě je ale spousta věcí, na které můžu mít svůj osobitý názor, neznamená to ovšem, že nelze žít s jinými, jde spíš o jejich i tvou kvalitu, jestli mi rozumíš.
28.10.2013 10:07:36 | Inna M.
rozumím :)
ono nejde ani tak o jeden názor, jako o to, jak mě vnímají celkově :)
...ale s mým oddělením od rodiny je to trošku složité, a s představou založení rodiny vlastní ještě složitější :-(
ale děkuji, za přečtení i za milá slova :)
28.10.2013 10:17:13 | Anjesis