Anotace: Feministická úvaha o moci.
No, tak ehm..pánové asi mají tak nějak pravdu, ale na druhou stranu se mi ta úvaha líbila...je originální...a přece: každý má svůj názor, ne? :) Jo, a vítej na literu dvojče :)
04.06.2007 14:25:00 | Eylonwai
Já ti těch žen ukážu víc:
Alžběta vedla války
Kateřina Velká dala vyvraždit desetitíce lidí, přesouvala je na sibiř a vedla několik válek.
Marie Medicejská nechala ve Francii vyvraždit Hugenoty (ta dokonce měla náboženskou záminku)
Šajád ad Durr (to byla manželka sultána) dala svého muže zavraždit a pak sama vládla děsnou krutovládou.
Mumtáz Mahál (manželka Šáh džahána - to je ten, co pak postavil Tadž Mahal) nechala uškrtit 400 žen z jeho harému, aby se o něj nemusela dělit s jiným
Královna Hapšetspunt (starověký egypt) vedla války proti etiopii a doslova: "přivezla v železech tisíce otroků)
Marie Terezie - ve válkách nechala loupit Pandury i na spojeneckém území.
Žofie Chotková - nechala zavřít několik lidí za to, že byli v jejím lese na borůvkách.
Stačí to? Nebo mám ještě pokračovat? V tomto ohledu jsou si muži i ženy rovni. Muži nejsou povrchní, jen myslí jinak a řeší věci jinak.
A poslední věc: Statistika sebevražendných atentátů (celosvětově) říká, že 70% atentátníků jsou ženy... možná že v al Kaidě jsou hlavně muži, ale hlavně ženy se odpalují...
04.06.2007 08:35:00 | Daniel S.
amazonky, johanka z arku, kleopatra, ktera nevalcila primo ale manupulovala, divci valky... panna marie je nazyvana vojevudkyni bozich zastupu a pallas athena je recka bohyne moudre vedene valky.
zeny mely v patriarchalni zapadni spolecnosti vuci muzum podradne postaveni, stereotyp, ktery preziva dednes, urcite znas.
v al-kaide opravdu moc zen nenajdes, pravdepodobne zadnou. muslimska tradice temer nedovoluje vdanym zenam vychazet a komunikovat s jinymi muzi nez se svym manzelem. a protoze zene hleda manzela jeji rodina a do svatby se taky nesmi nejak moc ukazovat, do podobne organizace se tezko dostane.
03.06.2007 17:20:00 | Fish