Láska nebo Přátelství

Láska nebo Přátelství

Anotace: Láska pomáhá, avšak přátelství zachraňuje..

Představme si dívku, bude se jmenovat Přátelství a druhou, kterou pojmenujeme Láska. Zdá se, že druhá dívka se svým jménem "dopadla" lépe, že ?
Pro kolik z vás je láska důležitější než přátelství ? Sáhněte si do svědomí.
Když se obě dívky setkají, je již od pohledu jisté, že se neshodnou. Láska se na přátelství zamračí a praví :
"Jdi pryč, Přátelství, teď jsem tady já." A povýšeně se usměje.
Moc dobře ví, že když láska není tak trvalá a pevná jako přátelství, lidé dají lásce zaslepeně přednost.
A teď si představte chlapce, dáme mu třeba jméno Michal.
Michal se zná s oběma děvčaty. Přátelství je jeho dlouhodobá kamarádka, která ho vždy v životě a kdykoliv se jí může svěřit. Zato Láska je dívka, do které se před nedávnem zamiloval a rozhodl se, že s ní bude trávit veškerý svůj čas.
Proč ne ? Je to dívka, kterou miluje.
A teď se vraťme zpět k jejich rozhovoru.
Láska si nedokáže odpustit zavádějící poznámky, ze kterých je více než jasné, že má nad Přátelstvím převahu.
Michal však nic nevidí a přes všechny náznaky, které mu Přátelství dává, aby pochopil, jaká Láska opravdu je a jak se chová, věnuje pouze pohled, který jakoby říkal :
"Láska je pro mne důležitější, s tebou mohu být kdykoliv jindy. Nekaž nám tyto chvíle."
Přátelství se jen smutně usměje a odpoví :
"Dobře odejdu, když chcete, ale protože nejsem pomíjivá jako ty, Lásko, vždy tady budu, abych mohla osušit slzy, které způsobíš tím, že odejdeš."
Odejde a marně doufá, že se za ní Michal aspoň ohlédne.
Michal zůstane s Láskou sám. Ze začátku jsou šťastní, ale po čase přijdou problémy a Michal automaticky čeká od Přátelství podporu.
Po čase se to opět urovná a Michal svou kamarádku opět opustí a veškerý svůj čas věnuje Lásce.
Přijdou však další problémy a chlapec opět očekává podporu, které se mu i tentokrát dostane, když ji sám neposkytuje.
Dívka je smutná, je sama a Michal si jí všimne, jen když potřebuje.
Láska se rozhodne jednoho dne chlapce opustit; protože je pomíjivá, nechá za sebou jen bolest. Chlapec, stále nepoučen a zaslepen hledá podporu u Přátelství, které ho utišuje, ale jen do doby, kdy se Láska rozhodne zase vrátit. Naivní Michal znovu odsouvá Přátelství na druhou kolej.
Když ale dojde k dalšímu rozchodu Lásky a Michala, Přátelství ztratí trpělivost a už odmítá pomoci.
"Vždy když jsi něco potřeboval, byla jsem zde... byla jsem nablízku a pro tebe. Nechal jsi mě ale samotnou; dával jsi Lásce větší přednost přede mnou. Choval jsi se ke mně jako k hračce a byl jsi tak zaslepený, sobecký a povrchní. Já to tolerovala a doufala, že si uvědomíš své chyby. Dala jsem ti spoustu šancí, ale ty jsi je promarnil. Já odcházím a už tady pro tebe nebudu. Budu tady pro někoho jiného, kdo mi to bude stejným dílem oplácet a nezpůsobovat bolest. Já se poučila, teď mohu jen doufat, že ty se jednou také poučíš."
Řeklo Přátelství a chlapce opustilo.
Michal si uvědomil, jakou udělal chybu, když zahodil Přátelství, kvůli lásce, od které se podpory nedočkal.
Litoval a doufal, že někdy dostane další šanci. Šanci, kterou tentokrát nepromarní.
Autor Petty, 17.10.2007
Přečteno 495x
Tipy 2
Poslední tipující: Skaja
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Bohužel dokud to člověk nezkazí, nezjistí, že je přátelství důležitější a zamilovanému se to těžko chápe. Přátelé jsou potřeba vždycky. Já mám ze života zkušenost, kdy přátelství i láska byl jeden a ten samý člověk, přátelství vydrží, ale mě zbyl jen smutek, že s ní možná nebudu navždy, protože láska není přátelství a obráceně.

17.10.2007 20:03:00 | Skaja

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí