Společnost

Společnost

Anotace: Zkrácený můj názor na dnešní společnost...

Směšné a hlavně ne vlastní názory, primitivní mluva, jedna hrubka za druhou, napodobování většiny nebo konkrétního jedince, strach říct svůj vlastní názor nebo si udělat na věc vlastní názor. To je dnešní společnost?? Patří to k dospívání a části vývoje člověka? Nějaké body určitě ano, většina bodů však ne.

Směšné názory a hlavně ne ze své hlavy. Že jsou směšné, to by se dalo pochopit; někomu přijdou skvělé, někomu směšné. Každý jsme v myšlení a uvažování na jiné úrovni. Každý jsme zažili něco jiného, každý věříme něčemu jinému. Ale že nejsou z vaší vlastní hlavy? To je otřesné! Někdo si udělá na určitou věc názor a ostatní ho opičkují, protože on je vůdce, on je jejich vzor, on má „správné, dobré a hlavně nenaivní“ názory.
Přijde k němu člověk starší, zkušenější a ten „vůdce“ drží pusu. Je smutné, že si většina lidí myslí, že když budou mít ten a ten názor, že to bude dobře a bude snad i „IN“. Člověk by měl mít prostor, aby si na vše mohl udělat svůj názor a také si za ním stát; bohužel je to jinak. Není to třeba nedostatkem sebevědomí? Když vystoupí z řady, řekne svůj názor, který nebude stejný se zbytkem davu, dostane strach, že bude vyvržen a odsunut? A nevzniklo by pak více „vzbouřenců“, kterým by dodal tímto odvahu, řekli by svůj názor a nakonec by jich zbylo jen pár a utvořily by se skupinky? Každý jedinec má proto jiné vysvětlení, proč neřekne…

Primitivní mluva, ach… Jedete metrem a slyšíte samé „vole, debile, čůráku, krávo“, apod. A ještě když to říkají 10ti letí caparti. Otřesné! Když někoho urážet, tak bez sprostých slov - jenže dnešní primitivní lidé to někdy nepochopí, že je urážíte... nebo co jim tím chcete říct, tak je to pak těžké. Nebo v písemné formě, jak obměňují místo V píšou F, šišlají apod. Když to jen čtu nebo vidím, chce se mi zvracet. Když to píšou 13ti leté holky, tak to i pochopím, ale když to napíše 17ti letá holka, tak nechápu vůbec!

Jedna hrubka za druhou. Nejlepší je, když vám nadávají nebo píšou něco ve stylu, že jsou jiní než my, že je nechápeme, protože jsme blbí, a když to píšou, píšou s hrubkami. Opravdu je tedy nechápeme, jak můžou napsat „lýbí“ apod. Nejsou náhodou ti blbí oni? Nechápou náhodou oni nás a skrývají to pod tím, že oni jsou vlastně ti, co nikdo nechápe. Nechápou nás kvůli své primitivitě? Já si myslím, že to tak bude.

Napodobování většiny nebo konkrétního jedince je vlastně podobné jako u názorů, o kterých jsem již psala. Ale toto je mnohem víc vidět. Spousta lidí nemá svůj styl, napodobují mnoho lidí, skoro nikdo není originální. Odsuzují ten a ten styl, protože styl, ve kterém jsou oni, ty styly nemá rád, tak on je také nemůže mít rád. A musí být přeci oddaný jen jednomu stylu, to přeci nejde - více stylům. Je to smutné! Ale nic nenaděláme, taková je naše společnost.

Ráda pozoruji lidi - a když vidíte, jak se chovají, jak se tváří, jak vypadají (teď nemám na mysli, jak se oblékají, jaký mají obličej nebo jakou barvu pleti). Někdy se musím smát, někdy se mi chce zvracet a pak, když promluví? Zahynu tu! Nebaví mě tu být, v této společnosti. Ještěže mám okolo sebe pár výjimek. Toto je opravdu dnešní společnost?? Změní se? Věřím tomu, že za několik let to bude lepší.
Autor Ette, 25.10.2007
Přečteno 444x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

For crystal: K tomu nemám co dodat :)

26.10.2007 13:33:00 | Ette

For Hippy: A myslíš, že když máš 10 lidí, 8 z toho je těch "hloupých" a 2 z nich jsou ti na "vyšší úrovni" že ti 2 lidé dokáží změnit těch 8 lidí? Podle mě jich změní tak cca 4

25.10.2007 23:23:00 | Ette

Kam vede hloupost a naivita, to víme všichni. K ještě větší hlouposti, agresivitě a arogantnímu povyšování se nad druhé ve snaze ukázat, že jsem "někdo".

Mládež ovšem ve většině případů jedná tak, jak to vidí u dsopělých. Což znamená, že většina dospělých mluví vole, krávo atd.

Musíme jít příkladem, nic jiného nemá smysl. Ukazovat, že podstatou je láska, že vzdělání má smysl, a že pravda je více než lež.

S požehnáním

25.10.2007 21:23:00 | Hippy

Tahle úvaha má opravdu něco do sebe. Dokonce jsem se v ní poznala... respektive poznala jsem v ní sebe v minulosti a sebe dnes... Dobu naivního přikyvování a strachu z každého kovfliktu... a dobu kdy se nebojím... vím která je lepší... Díky za úvahu

25.10.2007 18:08:00 | TerA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí