Proč lidé nejsou k sobě hodní?

Proč lidé nejsou k sobě hodní?

Anotace: Tohle je má školní úvaha, která se ve třídě líbila, tak snad se bude líbit i Vám...

Proč nejsou lidé k sobě hodní ?
Na tuto otázku není lehké odpovědět. Někteří lidé řeknou, že je to výchovou, jiní, že taková je doba a zbytek za to obviní média nebo něco jiného. Každý si něco najde. Pravda, dospělí, kteří své děti nenabádají k tomu, aby pomáhaly jiným, těžko budou pomáhat. Na druhou stranu jsou lidé, kteří nechtějí být jako jejich rodiče a pomáhají.Takových je ale málo. Celkově je málo lidí, kteří pomáhají straším s nákupy a nic za to nepožadují. Čím to je? Druhá skupina odpoví, že dobou. Mladým se vše povoluje a kdesi cosi. Zavzpomínají, že za jejich mladých let nic takového nebylo. Mají pravdu? Dnes chce každý něco za něco. Snad na vesnicích, kde se všichni navzájem znají si pomáhají. Proč se toto neděje i ve velkoměstech? A co to způsobuje? Otázky a já marně hledám odpovědi. Výchova? I děti, které jsou vzorně vychovány by se před kamarády nesnížily k tomu, aby pomohly důchodcům. Doba? Může snad za to demokracie? Média? V televizi nejsou žádné výchovné pořady a kdyby byly stejně by se na ně nikdo nedíval. Foglara nikdo nečte a Rychlé šípy jsou dnes pro smích. Chyby musíme hledat jinde. V nás samotných. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Pokud bude na zemi ležet člověk a my kolem něj projdeme, jako že se nás to netýká, určitě, až nám se stane něco podobného, lidé nás budou ignorovat a nechají nás vykrvácet. Kruté, ale pravdivé. Nemůžeme si říct, že když všichni dělají, že nic nevidí, tak my také ne, v těchto případech musíme pomoci! Uvědomme si, že nám se může stát to samé. Jsme přece lidé. I když máme jinou pleť či jiné náboženství , měli bychom si život navzájem zpříjemňovat a ne si ho ničit. Jenže … Vykládejte to ostatním. Realita je poněkud jiná … Přesto … Zamyslete se nad tímto problém a snažte se tvrzení v nadpisu vyvrátit. Nezavírejte před tím oči.… Nejste na světě sami … I vy budete jednou potřebovat něčí pomoc …
Autor analgetka, 29.05.2008
Přečteno 445x
Tipy 6
Poslední tipující: danaska
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Já také děkuji:)

20.06.2008 15:02:00 | analgetka

líbí

Každý, kdo nadává na "zkaženou mladou generaci" by měl číst podobné úvahy. Je to krásné, čisté a upřímné. Díky.

18.06.2008 15:03:00 | danaska

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel