rozespalé něžnosti.

rozespalé něžnosti.

Anotace: miluju Václava Hraběte, nechci se nechat ovlivňovat, ale něco tam asi přeci jenom bude. Vzniklo to jako práce do školy na téma líčení-hudební zážitek. Furt jsem si u toho dokola pouštěla písničku Beck - everybody´s gotta lear sometime.

Sbírka: Bolesti a radosti malé M.... I.

Zimní ráno. A všude rozespalé něžnosti, ve větvích stromů, pod koly aut, ve vychladlé posteli. Pravidelný rytmus začátku dne, který udává srdce, srdce, které se bojí přejít po přechodu. Je po sněhové vánici, v noci padala zbytečná slova, jedno přes druhé, bez ohledu na naše uši. Takové je to ráno. Zrovna probuzené a trochu zmatené. Zjišťuje procenta ztrát, procenta úzkostí, procenta smutku, která přinesla noc. Poprvé skončí na nule.
Zavřu oči, prudce otevřu... do mých uší proniká teskný nářek houslí, za ruce mě tahá basový kytarista a v mé hlavě sedí zpěvák, který nikdy nemohl být šťasten. Jen si ho poslechněte.
Tato píseň pro mě vznikla v noci z jednoho zimního dne na ten druhý. Vlastně o tom nikdo nevěděl, ani o tom následujícím ránu, jako každé ráno, jen ty rozespalé něžnosti a nahořklá chuť citrónového čaje. Bubeník kýve skloněnou hlavou ze strany na stranu. Někdo nedokázal zamlčet zakázanou lásku. A on o tom ví, možná proto se směje zvláštním úsměvem, který nedokážu pochopit.
Když se brodím blátivým sněhem, mám na nohou sněhule, do tohoto rozpoložení duše jsou naprosto nehodící se, a zebe mě svědomí, které na mě křičí prostřednictvím šestiminutové písně..
... A já jsem opět jen notoricky rozespalý chodec se sluchátky v uších, s duší roztahanou po sousedech, které nezajímá, že ve třetí minutě skladby umírá jedno svědomí, aby žilo druhé. Třetí minuta je klíčová. I když se to tak možná nezdá.
Přečteno 450x
Tipy 3
Poslední tipující: callowsick, Michal Kvido
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

tak sakra, kdy už Tě někdo objev pro širokou veřejnost? proč si jenom nemůžeme číst takovýhle věci na bilboardech anebo v metru??? to je totiž přehlídka vytříbený slovní zásoby a vystižení situace!
(až budeš slavná, tak mi potvrdíš, že jsem to říkal ,-) )

03.12.2008 19:21:00 | callowsick

líbí

wau, kocko... to je moc dobry... kdyby mi to nekdo zadal, predstavim si... typickou skolni praci... prumernou...asi bych si uz mela navyknout, ze nepises ani skolne, ani typicky, ani prumerne...
je to skvely.jsi skvela.
za tohle te profesorka sezere ;)
L. :heart:
**

01.12.2008 19:00:00 | Layla.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel