Mravenci (http://zoo.wendys.cz/foto.php?361)
Anotace: jedna básnička, jeden člověk, díky kterému jsem dostala nápad a po dlouhé době něco napsala díky Matty09 :-) (inspirace báseň Pán mravenčího harému)
Sbírka:
Jednou...
Nedávno jsem si přečetla jednu básničku o mravencích – sice ji autor pojal pesimisticky, ale já si uvědomila, že od mravenců by se toho člověk mohl hodně naučit, kdyby chtěl. Ale ne oni jsou podle lidí malí, neužiteční paraziti na které si většinou, když najdou na zahradě mraveniště, pozvou nějakou firmu aby je zahubili. Není to nespravedlivé?
Takže od začátku. Mravenci jsou například přímo vzorové společenství, které si dokáže všechno samo obstarat – mají rozdělené role, není jako město plné lidí, kteří se vlastně ani neznají nepomáhají si a když nastane nějaká situace jako zácpa, dlouhá fronta u pokladny nebo nedej bože slevy na nějaký výrobek – to se lidi chovají hůř než zvířata. Troufám si říct že mravenci by se tak nechovali… Nemyslíte?
Další a podle mě nejdůležitější věc, kromě pracovitosti i když se většinou říká pilný jako včela podle mě by se měl konec změnit na mravence. Copak včela unese věc která je desetkrát těžší než ona sama?
Ale všechno co jsem uvedla je pořád nic proti jejich nezdolné vůli přežít a nevzdávat se. Spousta lidí, by se nad tím měla zamyslet. Hlavně ti co se z nešťastné lásky pokusí o sebevraždu, pitomci. Copak nevidí že i když jim něco nevyšlo, mají pořád pro co žít? Proč si neuvědomí že je tu někdo, kdo by je mohl postrádat? Třeba jejich rodiče, kamarádi, sourozenci, vzdálení příbuzní… a tak bych mohla vyjmenovávat do nekonečna, co je to s lidma že je přemůže nešťastná láska? Přirovnala bych to k jedné situaci… u stromu (třeba u smrku) je krásné mraveniště, spousta lidí kolem něj procházejí a nenapadne je si do něj kopnout, bohužel vždycky se najde nějaký ten vandal, který jde a… no sami víte co udělá… A co udělají mravenci? Kdyby se měli chovat jako většina v téhle době sedli by si na kraj mraveniště a začali by brečet a litovat se. Ale ne protože mravenci jsou takoví jací jsou, nelení a jdou ho postavit znovu.
Pokaždé, když nastane tato situace, oni se nevzdají… takže lidi nevzdávejte to jinak vymřeme. Vždycky je pro co žít, jen to najít…. A jak jsem nedávno někomu řekla: „Jak by si člověk mohl užívat hezkých pocitů jako jsou láska, štěstí, úspěch apod. kdyby nepotkal ty špatné?
Přečteno 649x
Tipy 8
Poslední tipující: Bíša, strawbery, Matty09
Komentáře (1)
Komentujících (1)