Půlnoční Slunce

Půlnoční Slunce

Anotace: ...

Setmělo se. Z každého koutku země dýchá tma. Je ticho - takové ticho, že slyším tlukot svého srdce. Buch. Ten zvuk prostupuje každou částí mého těla. Né, já nemám strach, neublíží mi; to ticho je příjemné, naplňuje mě světlem, tak jasným a intenzivním, jakoby ani nebyla noc.
Před očima si promítám den. Postavy lidí. Slyším jejich hlasy, vnímám slova, cítím jejich pach. Sleduju kroky, cestu, kterou se rozhodli jít stezkou podzimního listí. A pak odejdou. Zmizí, celý obraz je pryč. Chtěla bych se rozběhnout, ale je tma, zatmění a já si uvědomím to ticho. Vše kolem mě usnulo, vše kolem mě Růženčiným spánkem spí.
Prsty své ledové ruky přejedu si po tváři. Přiložím je ke spánkům, přes lícní kost a pomalu sjedu až k dolnímu rtu. Jemná kůže mé tváře vzdychá a chvěje se pod tím ledem. Nespím? Vnímám? Není to snad znakem života? Dychtivá toužím znát odpověď. Zpoza rtů vydere se mi zvuk - chtěla bych zakřičet, ale ta tma brání mi v tom. Ticho a spící království.
Tak proč opět nevyjde Slunce? Krajinu nezalije sluneční záře a zatmění nepromění se v rozbřesk?! A já? Pak se probudím i já, mé půlnoční slunce se rozplyne a já ucítím opravdové...
Autor klarinecka_, 16.11.2009
Přečteno 263x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Vítej na Liter.cz!

Jako báseň mi to ale zrovna napřipadá... má to myšlenku... ale spíše... nevím, zařadila bych to jinam... zapřemýšlej na tím a pouprav tvar... tedy mezerník za tečkou a čárkou, velké písmeno za otázníkem apod.

16.11.2009 17:39:00 | NikitaNikaT.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel