Vnitřní boj

Vnitřní boj

Anotace: ...

Maturita. Zvláštní slovo, které vyjadřuje životní zkušenost. Je to slovo, které charakterizuje naše vzdělání za 4 roky studia na střední škole. Mnoho lidí se jí bojí, i já. Jenomže je to až zvláštní, jak se člověk cítí před a po. Nejdříve se bojíte, abyste to vůbec udělali. Říkáte si: "Stačí mi ta spodní hranice, jen abych to měla." Když se ocitnete po zkoušce a vidíte své výsledky, říkáte si něco jiného:"Proč jsem to neudělala lépe? Proč jsem se více ensnažila." Přičteme k tomu ještě srovnávání s okolím, s přáteli a pak třeba s celým světem. Když vaše výkony nejsou prvotřídní, jste naštvaní sami na sebe.
Říkám si, co to na tom světě je a proč mám takový pocit? Vždyť svět neberu jako soutěž. Proč mám touhu chtít víc a víc? Nedokážu se spokojit ani s málem? V jednom videu na YouTube je řečeno:"...Nesrovnávej se s druhými, protože se můžeš stát malomyslným nebo namyšleným..." V poslední době, nebo dá se říci celý můj život, se cítím jako ta menší. Ale proč? Proč bych měla být jako ostatní, proč se cpát někam, kde evidentně není moje místo? Někdo musí dělat průměr. Ne každému je určeno vylést na první stupeň v soutěži. Co se dá dělat. Člověk se musí naučit žít a radovat se z toho, co dokázal, aniž by se koukal a srovnával s ostatními.
Autor lullaby, 17.06.2011
Přečteno 418x
Tipy 1
Poslední tipující: Blázen Viky
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Tohle je skvělá úvaha... doufám že si jí přečte víc lidí. Přesně tak se cítím já, když mám nějáké zkoušení a nebo závody. Že jsem něco MOHLA UDĚLAT LÉPE. Ale to je taková blbost. Člověk to v tu chvíli udělal tak, jak to udělal...snažil se a zvláště u maturity je to zkažený hlavně stresem. Tato úvaha poukazuje na nás, na to jak se podceňujeme...ale nejsi v tom sama...já si tohle říkám každou chvíli. Přestože vím, že je to hloupost, brát to takhle. :)

23.07.2012 23:34:49 | Blázen Viky

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí