Co znamená smrt?

Co znamená smrt?

Anotace: Pár otázek okolo smrti...

Smrt, pro křesťany cesta do nebe, pro muslimy nový, lepší, zasloužený život, pro vyznavače panteistické víry představuje smrt bránu, za níž život opět pokračuje. Pro ateisty je smrt spjata s prázdnotou.
Pro těžce nemocné je smrt vysvobození, pro zdravé překážkou ve zběsilém tempu života.
Lidé umírali, umírají a umírat budou, umírají generace, rody, rodiny...
Po celá staletí, ba dokonce tisíciletí se smrtí žijeme, bok po boku, a přesto se jí nikdy nenaučíme přijmout takovou, jaká je.
Jak ovšem na smrt vzhlíží ti, jenž v ní nacházejí spásu?
Třebas je po smrti vysněný ráj, třebas jen shnilá rakev v hroudě hlíny, na život si klidně sáhnou, čekajíce, že již nic nemůže být horší než sám život.
V mytologii mnoha kultur představuje smrt oběť, oběť určenou božstvu, přírodě či jiné vyšší moci.
Laicky řečeno, smrt je jen jedna z mnoha etap života. Ovšem na otázku "co je to smrt?", nikdo neodpoví. Každý má vlastní představu o smrti. Co je po smrti se zrovna tak nedozvíme.
Jedno ale víme, byť to mnozí stále nechtějí připustit, smrt mezi nás zasahuje, poznamenává nás svými kroky tak, jako nic jiného.
Autor Janika, 10.02.2006
Přečteno 457x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Jsem vážně moc ráda, že někdo napsal úvahu. Většinou, ale nevím proč, jsou zde napsané životy lidí-nebo spíš sebevrahů. Vážně se mi moc líbí-krátká, výstižná.
Jen tam chybí "PS:" a to je "Co si o smrti myslíš ty?". Bereš ji takovou jaká je? Co je podle tebe po smrti? Co nás čeká?

15.02.2006 14:54:00 | ebs

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí