Léta, zimy, křížky

Léta, zimy, křížky

Je nádherné podzimní ráno. Cestou do obchodu rozjímám o kráse. Dívám se na zalesněnou, vybarvenou stráň našeho údolí. A ty mraky, a to slunce.
Jsem ješitně pyšný sám na sebe, že se nedívám jen na špičky svých bot. Zároveň se směji (ješitnost zaslepuje).
Dnes uvařím šunkofleky. Takže salám, nudle a jeden malý kousek ke kávě. Hm.

Starší paní nakládá nákup na kolo.
„Chcete pomoct?“
„Né, né.“
Nerozhodně stojím.
Chce to akci.
„Ukažte, vezmu vám ty Poděbradky! Postavím vám je před barák.“
„Né, né. Jen mi je pomozte dát na kolo.“

V jedné ruce nudle, salám, kousek (nenosím tašku), druhou rukou štymuji Poděbradky.
Je to veselé.
Dnes bude krásný, usměvavý den.
„Děkuji! To víte, léta. Už to nemohu nosit. Tak to vozím.“
„To nic. Já toho zase nekupuji tolik.“
Směji se a vyrážím domů.
Všimli jste si?
Věk vyjádřený léty. Úžasné.

Léto, teplo, krása, prázdniny, dětský smích, bouřky – prostě život, který člověk žije. Úžasné, prostě úžasné. Hned mě napadne protiklad. Jsem tu tolik a tolik zim. Takový člověk musel být hrdina – přežít ty roky. Tentokrát se směji trochu smutněji. A co teprve – táhne mi na pátý, šestý, desátý křížek. to už je celý hřbitov. Honem si spravím náladu – na jara bych zapomněl. Ach, jaro ….

Rošťácky povyskočím a pod jednou nohou, tou druhou – kopnu kamínek do potoka. Vystříkne voda. Jo, nádherný den. A všimli jste si? K užití věk se nepoužívá podzim. Není to diskriminace?
Autor kouzelníček, 31.10.2006
Přečteno 396x
Tipy 1
Poslední tipující: Divoženka1
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Mně je podzimu líto....chuďátko,vždyt on je takovej poníženej tím svým pod...já bysem nechtěla být pod ničím,natož pod zimou,vždyt to není fér....:-)

15.01.2009 21:33:00 | zvířenka

líbí

Je to ze života, moc milé.

24.03.2007 21:05:00 | prostě já

líbí

mohla bych ti vyprávět spoustu příběhů o podzimu života... kolik barev a radosti se v něm skrývá a může projevit... denně je mám před očima, osudy vetkané do podzimních orosených pavučin... a že se podzimem neměří lidský věk? to bude asi tím, že je to jedna velká kapitola... nemyslíš?

15.11.2006 13:49:00 | Jasmína zatoulaná z hvězd

líbí

Utíkají léta, jsme tu spoustu zim, už i několik jar minulo... máš pravdu, na podzim se zapomíná... proč asi? Že by se ho člověk podvědomě bál? Že by to období věku radši někam odsouval?
A přitom má ten podzim něco do sebe... to my pár století žijící ježibaby víme... ;o)

Nádherný nápad tě napad... víš to?? :o)

04.11.2006 19:13:00 | Cecilka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel