Dneska jsem jel autem a na domech kolem cesty visely v různých podobách ty strašně kýčovité plastové figury Santa Clause! To je snad extrém hnusu...
Jinak za vším hledej peníze, bohužel i v tomto jsou namočeny...
A ohledně 1. máje- pokaždé, když jdu kolem Máchy, projevím mu nějak úctu, přece první Máj je jedním z nejpěknějších svátků!
25.12.2006 12:47:00 | kruppe
Docela hezká úvaha, naprosto souhlasím!! U nás by měl být jednoznačně Ježíšek, buďme vlastenci!! :)
JInak moje časté a oblíbené téma...
23.12.2006 16:41:00 | Marketka3x3
Santa Klaus byl původně San D'Klass a pochází odněkud z Říma? (teď hádám, ale někde tam se nacházel). Je to s ním zřejmě podobné jako s Mikulášem a jemu podobným....Každopádně - Američani všechno dovedou využít a ostatním znechutit....v tom jsou 100% mistři...
23.12.2006 13:10:00 | Eylonwai
Hezky jsi to téma odlehčila, protože tohle je mnohem složitější. Samozřejmě s Tebou souhlasím, sám se chystám něco takového napsat a dát to sem třeba příští rok. Ale musím Ti sebrat iluzi, když Ti povím, že sv. Valentýn je svátek z Ruska, oni Ti Američani totiž všechno vydávají za vlastní. A doufám, že první máj slaví všichni zamilovaní a Valentýna méně lidí, alespoň doufám. A Santy bych nejraději zničil a rozkopal a zakázal (myslím u nás) hlavně když jeho podobu určila Coca-cola, takže ta postava je komerčnější než Mickey Mouse, kterého snad vymysleli fakt Amíci. A kdo nosí dárky? Jelikož ta Tvoje úvaha se zabývá Ježíšekx Santa, nikoliv otázkou víru, jsem na straně Santy. Být to úvaha o křesťanství, začnu se ohánět tím , že většina Vánočních zvyků je pohanských, ale to je o něčem jiném.
Santa se vsírá kam může a v tomhle jsem taky vlastenec, ale slyšel jsem, že v jiných zemích, kde také Santa nenosí dárky je Santů víc, dokonce stojí na ulici a zvoní. Já tedy u nás žádného Santu živého nepotkal. Tedy, oni stačí Ti plastoví.
Ale lidem to nevysvětlíš, já je prostě nechápu, opravdu. U nás je Ježíšek a basta. To je to samé, jako kdybychom začaly fandit národnímu Americkému baseballovému týmu. Nemá s náma nic společnýho, ale hlavně že ho vymysleli Amící (ačkoliv oni nevymysleli ani ten baseball, ani toho Santu :)
No prostě - Šťastné a veselé ČESKÉ VÁNOCE :)))
22.12.2006 19:52:00 | Walome