Anotace: O 42 a malých věcech.
předně otázka porozumění mezi lidmi.
1) Na jedné straně může jít o to, že zastáváme jiné názory. Někdo tvrdí, že A má smysl, někdo, že má smysl B.
2) Druhé je, jestli používáme aspoň podobný jazyk, jestli máme podobný kontext. (např. já jsem smysl označil jako funkci, která "něco" označí číslem od 0 do 1. O tom nejspíš nevíš a já na to už zapoměl...
...no a já zas něčet Stopařova průvodce... :)
A teď tedy otázka je: pochopil jsem vůbec, co autorka myslela? Upřímně řečeno nevím. :) V duchu Adamsova příběhu se ptáme jestli existuje věta, či souvětí, který by definovalo smysl života. Podobně jako existuje odpověď na otázku jaké je hlavní město Francie. A autorka tvrdí, že taková odpověď neexistuje a je tedy zbytečné hledat ji. (v tom ale podle mě není nic cynického, je to spíš logický postoj vyplývající z přesvědčení). Hedání teoretické odpovědi tedy necháváme filozofům a otázku formulujeme prakticky: co náš život naplňuje? A odpovědí v tomto případě není věta, co se napíše na papír (tedy pokud nejsme spisovatelé :), ale spíš konkrétně prožitý život. Ve své podstatě jde taky o otázku a odpověď, jen mám pocit, že na ní odpovídá jiná část osobnosti, než ta, co by začala psát slovní, filozofickou odpověď.
11.03.2013 13:45:14 | ewon
V úvaze si jedním dechem odporuješ. Tvrdíš: "žádný smysl života není", a o 4 řádky níže "...smysl života je zřejmý..."
Vím, co jsi chtěla říct, ale na formě sdělení taky záleží.
11.03.2013 10:25:20 | Inna M.