Závislosti
Anotace: Po své zkušenosti s tím změnit svůj život o tři sta šedesát stupňů jsem došel k...
Po své zkušenosti s tím změnit svůj život o tři sta šedesát stupňů jsem došel k poznání, že všemi svými závislostmi a to na čemkoli si vytváříme své soukromé pasti a tyto závislosti nám časem začnou zcela ovládat život – a ač z zpočátku mohli v našem životě zaujímat pozitivní roli – ve chvíli kdy se na nich stanete závislí vás začnou ovládat a udávat směr a tempo vašeho života – nad kterým díky nim ztrácíte kontrolu a časem zjistíte, že nežijete tak jak by jste chtěli, ale podle toho v uvozovkách – jak chtějí vaše závislosti. Když jsem opustil vše, co jsem měl rád – všechny kamarády přátele, rodné město, svůj byt, koníčky, bývalou přítelkyni, omezil jsem setkání s rodiči na minimum a byl jsem pouze sám se sebou – uvědomil jsem si, že všechno či všichni výše uvedené/uvedení - byly mými závislostmi a já řídil svůj život podle nich. Tyto závislosti se moc neliší od alkoholu drog sexu workoholismu či jiných závislostí – všechny fungují na stejném principu – zpočátku jste s nimi pro radost a ve chvíli kdy se na nich stanete závislý – začnou vás ovládat. U návykových látek i lidí kolem vás je to v podstatě stejné – alkohol či drogy nezkoušíte proto, že by jste se chtěl stát narkomanem, ale proto, že hledáte potěšení, rozkoš, úkryt, útěk – na chvilku vám to dají a vy to chcete pořád dokola – až se na nich stanete závislí – po čase vám přestanou dávat to co jste od nich potřeboval nebo u nich hledal a začnou si vybírat svoji krutou daň. A lidi kolem Vás – je to v podstatě jako v mládí – nebyli jste soběstační a byli jste totálně závislí na svých rodičích – a oni vám určovali to co máte dělat – v kolik budete večer doma – na jakou půjdete školu – co budete jíst a mnoho dalších věcí. S vaší přítelkyní či přítelem to je stejné – zpočátku jste zamilovaní – chcete být pořád spolu a je Vám dobře – ve chvíli kdy ale chcete být s Vaší drahou polovičkou pořád jelikož jí bezmezně milujete – stal jste se na ní závislý – no a co udělá vaše drahá polovička když to vycítí – ví, že proto aby jste byl s ní uděláte cokoli protože ona je vaše závislost – no a tak budete celý svůj život řídit podle své drahé polovičky a to ve strachu, že kdyby nebylo po jejím tak o ní přijdete. To vás ale časem zničí – a to stejně jako jakákoli vaše jiná závislost – jejich princip fungování je úplně stejný. Skončí to tak, že vaše drahá polovička ve vás už přestane vidět tu bytost … do které se zamilovala a rozejde se s vámi.
Jak jsem již zmínil – ve chvíli kdy jste sám se sebou – pryč od svých závislostí – uvědomíte si co vám shází – a to jsou právě vaše závislosti – jsou to vaši rodiče – váš byt – přátelé – prostě cokoli – uvědomil jsem si, že jsem svůj život řídil tak, abych si udržel své závislosti a to mě pomalu ale jistě zabíjelo. Pro rodiče jsem dělal první poslední a to i pro svoji přítelkyni – jen proto abych mohli být v jejich přítomnosti – taky podle toho se mnou jednali – končilo to tak, že mi v podstatě říkali - co mám dělat. Stejné to bylo i s mým bytem – toužil jsem po něm – po svém vlastním bytě – ale abych ho mohl mít – musel jsem deset let chodit do sice dobře placené práce – ale zároveň do práce, která mě vůbec nenaplňovala a já v ní byl nešťastný – nemohl jsem se v ní seberealizovat. Mým kamarádům jsem stále vymýšlel nějaké společné aktivity či výlety – jenom proto, že jsem se bál trávit volné chvíle sám – co myslíte – vymyslel někdy někdo nějaký výlet pro mě – nebo myslíte, že mi někdo někdy s něčím pomohl a to včetně mých rodičů – ne. Ve chvíli kdy si své závislosti uvědomíte – je potřeba s tímto zjištěním pracovat. Máte dvě možnosti – buď to být dále závislý – ale to vás stejně zničí a začněte úlevu hledat v jiných závislostech – jako drogy alkohol. A nebo - se svým závislostem postavíte v tváří v tvář – odhodíte je – a začněte se učit trávit čas sám se sebou – začněte zkoušet nové věci co jste chtěli vždycky zkusit, ale báli jste se – zkoušejte všechno nové a klidně sami – naučte se být samostatní a ve chvíli kdy už nebudete na nikom a ničem závislý – nebo alespoň minimálně – uvidíte jak se Vám změní život a jak se k vám začne chovat okolí – opravdu to funguje. Ukažte lidem kolem vás, že je nepotřebujete a oni s vámi začnou jednat jako rovný s rovným a nebo - budete vy ten nahoře – s kterým budou ostatní chtít trávit čas a to jak vaši rodiče přátelé tak i ženy. Váš život se stane vaším životem a vy budete šťastnější člověk.
Komentáře (2)
Komentujících (2)