Velký bratr a nic není tak

Velký bratr a nic není tak

Anotace: ...

Dovolím si navázat na výtah myšlenky či citace zveřejněné Philogyny v neděli 9.10.2016 z National Geographic:

„Jediní, kdo vidí svět realisticky, jsou lidé s těžkou depresí“

Konečně vím, proč mi má přímá nadřízená paní řídící v jistém peněžním ústavu v minulosti sdělila:

„Pane, celý rok 2014 ale i 2015 jste prožil v depresi“

Tenkrát jsem nevěděl, jak mám na její konstatování při odcházení reagovat, ale myslel jsem si své.

Nyní po výše uvedeném výroku z NG připouštím, že mohla mít pravdu.

Ano, pokud v tom, co dělám nacházím pochybnosti, morálně, eticky se s nimi nemohu ztotožnit, pak propadá depresím, anebo, pokud již tyto déle nemohu snášet, pak raději zvolím odchod, protože již nemohu přihlížet anebo naslouchat cizopasným větám okolo sebe, nebo z úst nabuzených „vedoucích“ pracovníků „ochytřených“ ze školení na centrále.

ODJINUD

Pamatuji si na nalezený výrok jedné starší herečky, která těsně před pádem totalitního režimu řekla:

„Všichni jsme součástí nějakého zřízení či režimu. Je jen otázkou do jaké míry se tomuto zřízení propůjčujeme“

Podobně, avšak jadrněji přibližně po 25 letech od sametové revoluce svůj názor formuloval technicky vysokoškolsky vzdělaný padesátník, s duší rockera, kterého jsem pár let neviděl:

„ Víte, skoro všichni jsme prodejnými děvkami, záleží jen na tom, za kolik a s kým jsme ochotni jít!“

Aby těm citátům nebyl konec, vedoucí pracovník v reklamce docela nedávno se mi snažil vštípit jeho podivný názor:

„Celý svět je umělý, média a neonové reklamy určují chování lidí a o tom, zda někdo bude vnímán jako hrdina nebo zmetek. Mozky lidí jsou jen počítače. Co je jim naprogramováno, to dělají!“

Že by to bylo vše tak jednoduché, jednostranné?

Jistě, je nebezpečné to, že jsme denně i v noci vystavování mediální masáži, sledováni kamerami, naše nákupní chování je monitorováno pomocí „věrnostních“ karet, v bankách zase skrz platební karty anebo ty kreditní…

Dále, které stránky na netu sledujeme, zda také s filmy pro dospělé, které kategorie necudných snímků nejčastěji.

Občané civilizace asi vědí o čem hovořím.

Mohlo by být řešením status asociála? Podobně jako vzdělaný Rus s jeho vysokoškolsky vzdělanou manželkou jsoucí ve věku okolo čtyřicítky, kočující i s malými dětmi Evropou zcela bez peněz, pasů jenom proto, aby je režim nesledoval?

Otázkou je, jak by se jim líbilo, kdyby je obklopila pouhá stovka snědých přistěhovalců z Afriky, kteří chtějí také "jen" peníze na obživu?

Jak bychom s naší typickou průbojností obstáli v západní Evropě, v obležení dobře oblečených afričanů?

Ponechme lidi lidmi z Afriky
Buďme na moment snícími básníky!

Sečteno, podtrženo – neuškodí zajímat se o věci do hloubky, protože obvykle záležitosti nejsou takovými, jak se na první pohled mohou zdát!

Poklonu činí

Modrý muž

A propos

Máte přelepenou kameru na monitorech?

Velký bratr dohlédne opravdu hodně daleko!

A nezaměňujte si, prosím, jeho zájem se sourozeneckou dobrosrdečností!
Autor kudlankaW, 10.10.2016
Přečteno 1001x
Tipy 24
Poslední tipující: Amonasr, Frr, MARKO, Jort, Philogyny1, bogen, Lighter, ewon, Nikita44, knihomolka, ...
ikonkaKomentáře (55)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Někdy si říkám, do jaké míry jde o prodejnost a do jaké míry o prostou lenost či neschopnost vytvořit si vlastní názor. Člověku zkrátka možnost výběru jaksi komplikuje život...

12.10.2016 10:53:35 | paulmatthiole

líbí

Ano i tak je mozno nahlizet na danou problematiku.

"Hledejte a naleznete"

Ovšem existuje zde i stadovitost lidi.

12.10.2016 10:56:34 | kudlankaW

líbí

Stádovitost je v podstatě princip většiny... a kam to vede, ukazují dějiny, i ty nedávné. To, že většina dělá hloupost, nemění nic na tom, že jde o hloupost; tragédie je, že díky většině se potom hloupost povyšuje na zcela normální stav věcí.

12.10.2016 11:02:02 | paulmatthiole

líbí

úplne s vami súhlasím

06.11.2016 13:44:50 | faraym

líbí

dakujem velmi pekne

06.11.2016 13:47:20 | kudlankaW

líbí

Lenost vedouci az k tragediim...

17.10.2016 15:14:33 | kudlankaW

líbí

ano

12.10.2016 11:16:57 | kudlankaW

líbí

Nezapřeš v sobě dobrého pozorovatele nejen ženských vnad, Marty ;-) Uchovat si příslušný nadhled i přes určitou skepsi, jíž se při tom nelze vyhnout, to se cení. A jsi i sám důkazem, že ne všichni se nechají příslušně "zblbnout" a utáhnout na vařené nudli mohutnými mediálními masážemi ;-)

10.10.2016 21:44:14 | Amonasr

líbí

Ach ano, Josefe, dekuji.
Ten, kdo ma urcity zebricek hodnot a je ostrazity, ke vsemu jeste pise, vi, jak je slovo mocny instrument. A pokud ma soudnost i svedomi mel by pri psani velmi dobre volit slova.
Pohodovy den Josefe

11.10.2016 10:19:56 | kudlankaW

líbí

Jj, slova jsou nástroj, který se může proměnit i ve zbraň - jako jakýkoliv jiný. Někdy ta zbraň může být útočná a jindy obranná, někdy se jejich funkce může měnit i pod různými zornými úhly. Zodpovědnost versus nezodpovědnost, svědomí versus lehkomyslnost atd. atp. ... To by bylo na další vydatné zamyšlení ;-)

I Tobě hezký večer, Marty :-)

11.10.2016 21:41:52 | Amonasr

líbí

Tak to téma rozvíjej Josefe a třeba formou příspěvku...

Diky za podnetné věty.

Přeji mnoho zdaru

Uncle Marty

12.10.2016 10:48:33 | kudlankaW

líbí

No, to není možná špatný nápad - až zase budu mít trošku delší podzimně - zimní večery :-D

Prima večer, Marty :-)

12.10.2016 19:49:54 | Amonasr

líbí

Budu se těšit, Josefe :D

12.10.2016 20:40:17 | kudlankaW

líbí

;-)

13.10.2016 14:08:13 | Amonasr

líbí

jo .. "BIG BROTHER SEE YOU" .. je to jako pip shaw-my ho nikdy nevidíme, on nás kdykoli se mu zachce..jde však jedině o to, do jaké míry připustíme, býti aktéry obludně dementní jím nařízené reality shaw..co možná nejokázaleji a nejsnaživěji před ním onanovat, aby byl spokojen a ukájel se tím....:-D* ST*

10.10.2016 20:48:29 | Frr

líbí

Palec nahoru za Tvuj trefny komentar!
Strycek podsadity

10.10.2016 21:13:03 | kudlankaW

líbí

Márty, raděj čti kvalitní klasickou literaturu. Novinky.cz a podobné doporučuji jedině, pokud si potřebuješ zanadávat.
:)

10.10.2016 19:15:32 | MARKO

líbí

Jo, MARCY. Klasika hm, ctu celkem malo.
To plati i o portalech, ze je ctu malo.
Kdyz tak si prohlednu krasnou zenu, nejspis vsak znacne upravenou ve fotoshopu.,
Tak alespon eroticka iluze, mno

10.10.2016 19:53:27 | kudlankaW

líbí

Celkem dobrý náhled na věc. Já to vidím také po svém, reklamy podprahově útočí už i na malé děti a ty si pak přes rodiče vybudou to své. Kupte, kupte na všechno půjčíme, VÁNOCE a dárky, už to začíná, lidé se zadlužují a kramáři mají reje.Kolotoč se roztáčí, po svátcích přichází kocovina a exekutoři. A duch Vánoc sedí tiše v lese u krmelce a přemýšlí, kde se stala chyba...

10.10.2016 16:41:15 | Philogyny1

líbí

Děkuji za souhlas ve "veřejném" prostoru :)

10.10.2016 16:58:49 | kudlankaW

líbí

Někdo nás sleduje! I my sami se sledujeme. Ostatní sledujeme taky, oni nás taky. Sledování je základem společenskosti! Usmívejte se do kamer. Jde přece o imídž. Zvyšuje to vaši cenu. A o to jde, dobře se prodat...omlouvám se...prezentovat, ne? :-)) Zajímavé počtení a souhlas.

10.10.2016 13:44:18 | Lighter

líbí

děkuji zdvořile

10.10.2016 16:21:54 | kudlankaW

líbí

Já se omlouvám za svoji ironii a díky za téma a zajímavou diskuzi.

11.10.2016 11:01:05 | Lighter

líbí

Omluvu kvituji s povdekem

11.10.2016 20:01:28 | kudlankaW

líbí

k velkému bratrovi--- kdo to je? :-)
Z poslední doby:
1) mám přelepenou kameru, ale jen na počítači.
2) když jsem viděl, jak Snowden píše heslo pod dekou, přišlo mi to vtipné... No nic.
3) téměř osobní mimochodem- nejsem vůbec nějaký IT odborník, ale do špatně zabezpečených win XP se mi podařilo dostat po asi jednom dnu marných pokusů. A bylo to v místní síti - bez znalosti hesla k systému.

O čem se vlastně bavíme?
Stručně řečeno: musí bratr vlastně něco sledovat? Co se sesbíranými informacemi provede?

Účast v krajských volbách mezi 30-40 procenty. Je nutné vůbec něco sledovat? Je vůbec nutné volit?

Tj. ta "úvaha" na mě působí jako střet toho, jak každý jednotlivec se vyrovnává s životem, jak interpretuje současnost... Ale zároveň se taky ptám, nakolik je to jeho paranoia a fikce. Ano, spoustu věcí si myslíme špatně. Spousta lidí je úplně mimo... Může pak demokracie fungovat?
(nechci malovat čerta na zeď, ale Rusové si teď dělali brané cvičení, které prý zaměstnalo 40 mil. lidí, kdyby Američanům rupli nervy...
Já pokud vím, nikdy takové cvičení neabsolvoval...)

10.10.2016 13:34:58 | ewon

líbí

možná offtopic

https://tv.seznam.cz/program/1828627

poměrně zajímavej pořad Cesta do hlubin mozku- sledoval jsem to spolu s Blade 2, což byl trochu zmatek.
Mimojiné se tam řešilo, když se člověk identifikuje se skupinou, jaký soucit má k jiné skupině- většinou menší. A je pak schopen ji dehumanizovat. Otázka v úvodu byla: co vlastně vede ke genocidě.
Situace asi nebude jednoduchá (jak vlastně tyhle otázky neurobiologicky zkoumat). Nicméně prakticky rozpoutat genocidu nemusí být tak obtížné - politici vědí své...

Bohužel tohle schéma je nejspíš pravěké (můj osobní názor). My máme klacky, oni maj klacky. My je umlátíme, vyhrajeme, oni nás umlátí vyhrajou. Velice prostá logika. Prostá a nehumánní. V dnešní komplikované společnosti to takle jednoduché není. Moc nespočívá jen v "klacku". Nicméně si myslím, že biologicky náš mozek reaguje v podobném duchu, jako tehdy. (v jistém smyslu to spojuju s tím, co naznačoval Koukolík ve své pesimistické předpovědi, nebo spíš hypotéze. Volně to interpretuju tak, že to co z nás udělalo tak úspěšný živočišný druh nás může i zničit.)

10.10.2016 14:00:11 | ewon

líbí

Koukolíka čtu také, je to můj šálek čaje.

10.10.2016 16:31:39 | Philogyny1

líbí

já ho mám mezi takovejma ideovejma vůdcema. Ale upřímně řečeno ho moc nečtu (většinou si tu knížku jen koupím...:) . Dokonce jsem měl jednu chvíli takovej pocit, že to se Vzpourou deprivantů - kolik je kde psychopatů jaksi zlidovělo. (to asi nemá cenu rozebírat).
Prostě je mi jasný, že to je chytrej člověk... Kterej toho udělal hodně (nejen) pro popularizaci vědy.
Možná si teď kladu zbytečnou otázku, ale: přečtu si to: a co potom... Co s tím?
Takže stručně řečeno vítězí infotainment a stávám se zdebilizovaným. :-) (i když zas čtu jiný věci...)
Ještě jedna odbočka: Koukolík má zvláštní pohled vysvětlovat společenské jevy pohledem neurovědce... Podle mě velice zajímavé. (našel jsem něco podobného u jednoho... časem možná najdu odkaz... :-))

Se vždycky rozkecám a nic neřeknu...

13.10.2016 10:15:29 | ewon

líbí

I tak diky!

13.10.2016 15:01:30 | kudlankaW

líbí

tak dobře no... našel jsem to.

https://www.youtube.com/watch?v=WLFGCQN9B_k

1:12 až 1:22. Darwinova mez. Stejně doufám, že se v něčem plete. :-)

(...a taky 1996 to už snad nebyl Sovětský svaz, ale to je detail... "Jelcin aktivoval jaderný kufřík, což se stalo poprvé v dějinách...")

12.10.2016 11:32:12 | ewon

líbí

Ano, to už mám zhlédnuté, já od něj kdysi četla krásné interview o životě a umírání, tak mne zaujal a doslova okouzlil, že jsem si to vystřihla a schovala. No a pak postupně začala načítat jeho knihy... :)

12.10.2016 14:56:30 | Philogyny1

líbí

Dobre, vytecne Phil.
Tys tak krasne sectela
trochu se rdim

Ja jen pisu...

12.10.2016 18:54:20 | kudlankaW

líbí

Jak jen píšu, dobře píšeš, a to přece není vůbec málo, je to víc!...

12.10.2016 19:52:27 | Philogyny1

líbí

Toho bych se nenadál.
Děkuji Ti, ctěna, Philogyny.

Ma poklona

Martin Kristián

12.10.2016 20:37:44 | kudlankaW

líbí

Za chvilku nám tu přijedeš na bílém koni, a ne, že ne, já mám ráda bílou zimu... :)

12.10.2016 20:52:05 | Philogyny1

líbí

Kdyz jsem jel vecer na kole z prace, snezilo.
Nebyl jsem z toho nadseny. Foukal silny bocni vitr byla tma a padal snih s destem.
Zimu jako byvaly obchodni cestujici rad nemam, nepotesim Te v tomto ohledu Phill

12.10.2016 21:25:21 | kudlankaW

líbí

se zájmem to shlédnu

častěji takové odkazy :)

12.10.2016 12:03:03 | kudlankaW

líbí

tak pozastavuji se nad tím, jestli jich znám hodně... nebo málo.
Odkazy na co konkrétně?
Google a youtube... značný zdroj. :-)

V češtině:
Takové vcelku stravitelné jsou např. rozhovory na blistech. Jinak svého času jsem koukal i na přednášky např. Kellera. Jinak moc přehled nemám...
Dřív (to už je hodně dávno) jsem čet blog např. od toho ekonoma "dobra a zla". Začet jen kousínek Černé labutě (Taleb)- je to takové dost upovídané...
V češtině i Fromma.

V angličtině:
kvanta věcí, o kterých vím, že jsou. Ale spíš jim nerozumím. Ale to, co je vlevo: takže Noam Chomsky. (to samotné celé nikdy nepřečtu, resp. nevyposlechnu). Naomi Klein (novinářka, sociální uspořádání, enviromentalismus). Piketty (snad píšu správně, ekonomie).

A pokud bys chtěl něco ze zcela druhé strany (ty čtu, když se chci nasra.. tak fragmenty.cz). Teď jsem se tam dozvěděl, že nás chtěj zničit neomarxisti. Nejdřív jsem vůbec nevěděl, co to jako je (neomarxisti). (prej jsou prolezlý ve většině politickejch stran)
souvisí prej s Frankfurtskou školou (neznám), jedinej styčnej bod, kterej znám, byl Fromm. A ten vpodstatě už tak v 60. letech psal, že Západ s tím jak žije, jde do...

Zase jsem se rozkecal, nevím jestli k užitku. Jak říkám, jde hodně o to, co tě zajímá.

13.10.2016 10:30:17 | ewon

líbí

dokument jednoho režiséra:

http://www.blisty.cz/art/84086.html

a k tomu sledování...

http://blisty.cz/art/84160.html

zajímavý je, že se nad tím nikdo nepozastavuje. A nepochopil jsem, jak se k těm informacím dostaly. Čímž bych se moh dostat k otázce: A je to vůbec špatně?
(matně si vybavuju, že něco podobného vlastně zkoušela i STB, jenže v těch 80. letech... nebyl internet. A tou informací si nejsem úplně jistej... a sledoval nejspíš jen ty, co byly proti)

28.10.2016 09:07:02 | ewon

líbí

Velký bratr nikdy nespí a pokud ho máme čím krmit nebude ani hladovět.Někde lítají kolem domů drony ;-):-)...a jinak souhlas s tím rockerem

10.10.2016 12:27:27 | xoxoxo

líbí

Ano kvituji Tvuj souhlas s nazorem rockera, ktereho jsem uzrel po dlouhych letech.

Mas me sympatie, vesmiranko

29.10.2016 05:48:55 | kudlankaW

líbí

já nemám kameru na monitoru :-(
vůbec, kdyby Velký bratr viděl moji techniku, zaplakal by, a ve svém fízláckém zájmu by mi pořídil k vánocům novou :-)))

10.10.2016 11:41:49 | hledač

líbí

prima

10.10.2016 16:23:51 | kudlankaW

líbí

:) četla jsem si svý zápisky za posledních deset let :) nechtěj vědět ... ale nějaké ponaučení to přece přineslo ---> netančit na mrtvých hrobech.
a pak... po deseti letech morální a jiné bídy by mělo přijít deset lepších, ne? nebo aspoň pět :)držím palec!

10.10.2016 09:23:13 | maryshka

líbí

Kéž by!
Přeji důvod k dobré náladě :)

10.10.2016 09:28:47 | kudlankaW

líbí

jo a něco na tom bude, minule jsem dělala překlad pro kámošku a dala jsem si k tomu alkoholický drink a hned na mě vyběhlo: máte problém přestat s pitím? tak jsem si říkala: vždyť jsem teprve začala?!

10.10.2016 09:37:37 | maryshka

líbí

:D

10.10.2016 16:24:32 | kudlankaW

líbí

Vodnář v depresi? Neuvěřitelné.Bohužel souhlasím s pánem s duší rocera. Otázka zní. Za kolik jsme ochotní prodat své já?

10.10.2016 09:13:48 | knihomolka

líbí

Já jsem depresivní Vodnář,
tak to prostě mám!

10.10.2016 09:15:05 | kudlankaW

líbí

To znám. Asi jsem taky přílišná realistka :-)

10.10.2016 09:28:44 | knihomolka

líbí

jsi skvělá s temperamentními kořeny na jihu

a to se cení!

10.10.2016 16:25:12 | kudlankaW

líbí

Horká hlava utopená v realitě , děsný.... :-)

10.10.2016 17:20:07 | knihomolka

líbí

;)

10.10.2016 19:49:51 | kudlankaW

líbí

..skvěle napsaný Marty:-)

10.10.2016 09:09:40 | Nikita44

líbí

Máš moje díky, Niki

10.10.2016 09:14:32 | kudlankaW

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel