Jsou vítězství, která jsou hanbou...
Anotace: Komentáře prosím.. ;)
Jsou vítězství, která jsou hanbou… Mám pocit, že tahle kompozice mým vítězstvím rozhodně nebude, protože absolutně netuším, co psát. Mohla bych se teď sice připojit k internetu a využít nápady někoho jiného, nebo poprosit mamku, aby vymyslela něco za mě, ale nebyla by případná jednička ze slohovky spíš hanbou než vítězstvím?
A co to vlastně je vítězství? Určitě je to výhra nad ostatními, prvenství, při kterém se člověk cítí tak výjimečný. Do kategorie vítězství spadá podle mě i úspěšné zdolání překážek, které nám život přinese, například smrt blízkého člověka, se kterou je nutné se vyrovnat. A snad tím nejsladším vítězstvím je překonání sama sebe. Já jsem takovou opojnou výhru zažila na letošním tábornickém kurzu. I
Přes svoji téměř panickou hrůzu z výšek jsem slanila stejně vysokou skálu jako ostatní. Můj „výkon“ dozajista nebyl tak elegantní, jako sebejisté slanění mých spolužáků, ale i přesto jsem zvítězila. Překonala jsem strach z výšek, překonala jsem sama sebe… A když jsem se opět nohama dotkla pevné země, byla jsem na sebe pyšná jako ještě nikdy. Domnívám se, že vítězem ale může být i ten, který sice nestojí na stupních vítězů, ale do boje o medaile investoval všechny své síly.
Jsou ale i vítězství, která jsou hanbou, činem, za který bychom se měli spíš stydět, než se jím chlubit. Podle mého názoru bychom se měli stydět za takové vítězství, kterého dosáhneme nečestným způsobem. Podvodem , bezohledností, nebo bojem za každou cenu. Třeba taková jednička z opsané písemky. Ta má přece úplně jinou chuť než tvrdě vydřená výborná, nebo ne? Podle mého je srovnání „čestné“ jedničky s „opsanou“ jako porovnání pravé belgické čokolády vedle levné kakaové náhražky. Navenek možná vypadají obě stejně, ale uvnitř…?
Myslíte si, že hanbou je i vítězství dosažené bojem za špatné cíle? Já se domnívám, že ano. Vždyť bojovat za špatné cíle je jako hasit oheň, který jsme sami založili…
Když tu teď tak sedím a píšu závěr práce, říkám si, že ať dostanu ze slohovky jedničku nebo pětku, stejně vyhraju. Vždyť jsem do boje „o medaile“ vložila všechny své síly.
Přečteno 733x
Tipy 3
Poslední tipující: Mitzi
Komentáře (6)
Komentujících (6)