Lenost, prokrastinace, závislost na technologiích

Lenost, prokrastinace, závislost na technologiích

Anotace: ...

Lenost, co je to? Trend dnešní doby, styl našich životů nebo choroba?
Podle mě všechno dohromady. Trend, který souvisí s naším životním stylem, plném ne vždy přínosných moderních technologií, které zřejmě dostaly nevědomky za úkol udělat ze člověka ještě něco mnohem nižšího než spotřebitele, jímž až dosud byl, ale závisláka.

 

Závisláka, který ignoruje svět kolem sebe, a to jen aby zjistil, co dělají ostatní lidé, na nichž mu v podstatě vůbec nesejde; závisláka, který bežně poslouchá v MHD hudbu, aby se oprostil od všední šedi a tím se "uzavřel" do své osobní ulity. Ale když už z něj konečně vystoupí, tak místo aby usedl doma za stolem, aby se jal konat své pracovní povinnosti, začne prokrastinovat – „Hned se na to vrhnu, jen mrknu na zprávy…“ (případně na FB, Snap, Messík, poštu, Insta, Youtube…).

 

Ještě před 10 lety (psáno v roce 2017) by mu na to stačilo rádio nebo televize. Teoreticky by se to dalo brát i jako civilizační choroba, neboť téměř každý z nás, ať už si to chceme přiznat nebo ne, jsme se stali součástí soustavně probíhajícího uzavřeného cyklu, ve kterém neděláme nic jiného, než že se zabýváme na internetu věcmi mnohem méně podstatnými, než ve skutečnosti máme na starosti.

 

Idiocie, kterou tímto chováním projevujeme, pak pouze reflektuje to, jak snadno se člověk dokáže odchýlit od povinností a dát přednost naprosto irelevantním fantasmagoriím, které se na nás díky masmédiím (a sociálním sítím a možná, že i ze všeobecné globalizace) ze všech stran hrnou. Vrcholem všeho je, jak všechny tyhle kraviny o tom, jak kupříkladu žije někdo jiný nebo kdo postnul novou fotku, sajeme jako houby.

 

Paradoxem však je, že na počátku tohoto velkého IT boomu, který spustil řetězovou reakci plnou novějších a vymazlenějších věciček, se člověk (tehdy neznalý těchto objevů) snažil pořízením těchto zařízení ozvláštnit svůj život, neboť k získávání informací sloužilo pouze rádio, noviny a televize.  Bylo ohromující, že se našlo něco, co spojuje tyto tři média (a ještě mnohem více věcí) dohromady. S postupem času nám ale tato novinka postupně přešla do krve a stala se běžnou součástí denního života. Říkám schválně „běžnou,“ protože člověk se na tyto vynálezy upnul, a z jednoho stereotypu, který byl neustále podněcován rádiem, novinami a televizí, se nakumuloval, respektive přenesl do jedné malinké obrazovky, jež s sebou přinesla další rozmanitější možnosti, jak ztrácet čas. Málokdo dnes pouští rádio nebo televizi, a když už, tak jako kulisu nebo jako prostředek, na kterém si např. pustí filmy, které stáhl z „netu“ (co kecám, dneska už ani to ne…).

 

Toto všechno bych chtěl asi shrnout tím, že technologie z nás udělaly lenivé, stále hůře myslící jednotky, které…

 

 

 

 

(ale s**u na to, jdu na Fb…)

Autor laiknadruhou, 03.04.2017
Přečteno 739x
Tipy 5
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, mkinka, DigBallz, ewon
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Nemám chytrý telefon a cítím se tím více svobodný.Již nejsem závislí ani na alkoholu, ani na cigaretách, snad jen kapku na Literu a Sbazaru, kde vychytávám angličáky a japonská plechová auta ze sedmdesátých let, která při jízdě nespadnou ze stolu.Pokud by jste náhodou nějaké měli a chtěli je prodat, dám vám nejvyšší finanční nabídku.:-)

30.12.2021 16:18:15 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Moc děkuji za komentář, rád bych posloužil, ale auta nepatří k mým závislostem, já jsem mírně závislý hlavně na kupování knih z antiků :-D každopádně přeju úspěšný lov :)

30.12.2021 16:28:26 | laiknadruhou

líbí

Jo,jo, když jdu kolem a náhodou knižní a i jiný antik zahlédnu, hnedka tam nakouknu.Nedavno jsem vystoupil na Smíchovském nádraží a v hale je letitý stánek s knížkami.Měl jsem štěstí a narazil jsem na knihu, Zázraky mysli od Russell a Jane Katra.Duchovní knížky mě nejsou cizí, kraluje z nich Život po životě od Dr Moodyho:-)

30.12.2021 16:41:35 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

dobře se to četlo, jestli nebudu prokrastinovat u něčeho jiného, ještě k tomu něco napíšu. :-)

03.04.2017 22:36:01 | ewon

líbí

Děkuji ☺

04.04.2017 07:58:13 | laiknadruhou

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí