Anotace: Kritizujte, ale s citem prosím. Potřebuju úvahu k matuře. Tak raďte co zlepšit. Předem dík. Tohle je jen takovej pokus
Na začátku píšeš, že tě mnáme kritizovat s citem, protože jdeš k matuře. Tak právě proto bychom tě měli co nejvíce pohanit, aby sis uvědomila chyby a napravila je, než k matuře skutečně půjdeš:-)
1, Smysl celého díla - proč to vlastně píšeš? Z jakého důvodu? To si musíš ujasnit. Ty do toho jdeš hned od začátku moc hrrrr! Začátek by měl spíše o tom, proč ses rozhodla něco takového napsat. Pak by mohla kratičká úvaha nad stavem dnešního světa. A potom bys měla psát, jak to vidíš ty. Pokud vím, maturitní slohovky mají tak tři nebo čtyři A4, takže bacha na to, protože je to celkem dost.
2, Koncepce - to se váže k prvnímu bodu. Dílo musí mít určitou sevřenost. Ty tak zvláštně přeskakuješ od jednoho k druhému. Začni např. takto: stav dnešního světa, dobré vlastnosti člověka, špatné vlatnosti člověka, člověk má většinou z každého něco, jak to vidíš ty nebo jak by to mělo být....atd. Prostě postupovat logicky. Nepřeskakovat od jedné myšlenky k druhé.
3, Gramatika - pozor na čárky! Chybí ti tam alespoň deset nebo patnáct čárek! Doporučuji psát spíše kratší věty než dlouhá souvětí, protože v nich nasekáš logicky více chyb. Pozor na měkkě a tvrdí I/Y. Také tam jsem našel dvě nebo tři chyby.
4, Celkově by to mělo být delší a také závěr trošku propracovanější.
Jinak je to ovšem hezké dílo. Zapracuj na sobě a u matur y to zvoládneš.
S požehnáním
26.02.2007 10:10:00 | Hippy
No...ten závěr není špatný, ale jinak tomu chybí nějaký nápad, něco, co čtenáře víc zaujme...třeba nějaké postřehy z tvojí vlastní zkušenosti, konkrétní příklady. Někdy se ti tam taky opakují slova, zkus si to přečíst polohlasem ještě jednou a hned na to sama natrefíš:) Jinak přeju u matury hodně štěstí:)
24.02.2007 23:40:00 | paranoidandroid