♪♪♪
Většina médií, dnes už i ta veřejná oficiální, přestává být normální, protože přestávají
informovat o normálních věcech. Místní zprávy o obyčejném životě místních komunit
lidí, o aktivitách obyčejných občanů? Takové věci je nezajímají a veřejnost prý také
vůbec nezajímají, říkají mediální odborníci. Asi je rozdíl mezi lidmi a veřejností.
Vybírají si tak ze všech stran světa bulvárně a emotivně záměrně převážně
kontraverzní kauzy, katastrofické, válečné, politické a kriminální zprávy,
aby v lidech vyprovokovali údiv a strach, a díky obavám sledujících vzbudili dojem,
že se něco akčního neobvyklého krizového zrovna právě teď a tady děje! O všem
obvyklém, co není akční a krizové, ale klidné a normální a pozitivní neřeknou téměř
nic. A děje se toho spoustu zajímavého všude na světě! Tak proč taková média,
která vybírají informace čím dál více negativně, sledovat a nechat se stále jen
něčím strašit? Moderní média přestávají být pro normální lidi zajímavá, ztrácí smysl
se o všem takovém špatně vybraném nechat vůbec informovat,
zasírat si podvědomí tolika nadbytečnými informacemi.
V tomhle já ten problém (coby chybu médií) nevidím. Těch důvod je několik.
Za prvé: jak jsi zmínil, přesně tohle divák vyžaduje... zprávy typu 'Receptář príma nápadů' že pan Alojz úpravou zahradní konve ušetří při zalévání zahrádky denně deci vody, asi nikoho k obrazovkám nepřitáhnou.
Za druhé: v době, kdy po světě zuří nespočet válek, k dalším se schyluje, teroristé si podmaňují Evropu a Radka Třeštíková se fotí nahá ve výtahu, by bylo celkem směšné se na celostátní platformě věnovat zprávám o Alojzovi...
no ne?:-)
16.10.2024 22:53:24 | Ž.l.u.ť.á.k.
Souhlasím, ale chybí mi rovnováha, protože míra "globálních nebo brutálních" informací je už nesnesitelná. Začíná se to podobat záměru o něčem přehnaně informovat a o něčem pomlčet. A to bývá základ propagandy, která objektivitě zpráv rozhodně neprospěje...Problém je ten, že u soukromých komerčních nebo přímo bulvárních médií to je běžné. Prostě mají subjektivní zaměření podle majitele a podle gusta čtenářů. Servírují jim to, co chtějí. Horší je ale, že ta oficiální, veřejná, státní média(placená z veřejných peněz), která si ráda hrají na objektivní, se těm bulvárních, soukromým tendenčním začínají nebezpečně podobat.
17.10.2024 10:22:28 | Lighter
To máš asi pravdu. Já na objektivitu nevěřím, protože jí sám nejsem schopen. Přemýšlel jsem o tom mockrát a takovy je můj verdikt. Nechápu, jak by mohl někdo na světě být absolutně objektivní:-)
17.10.2024 19:05:19 | Ž.l.u.ť.á.k.
Vlastně si myslím to stejné, úplná objektivita není. Ale nelíbí se mi zprávy médií, které úmyslně oblbují lidi. Pokleslé od politiky, komerce až po bulvár...
18.10.2024 13:15:49 | Lighter