Ano je to tak měli bychom mít své idealy.Příklady hodné následování.A souhlasím s tím že by to neměli býti lidé kteří myslí jen na sebe.Ale když se kolem podíváte kde v dnešním světě je nějaký takový příklad.A myslím že není ani špatné je hledat v historii.Osobně nejvíce obdivuju L.D Trockého protože to byl ten příklad člověka kterého lze nasledovat.
PS:Hippy,ježíš není jediný kdo zemřel pro ostatní.V historii byly takových lidí tisíce a všechny uznávám.Protože není větší cti než zemřít aby jiní mohli žít.
15.01.2008 20:24:00 | Gorgy
Hezká úvaha. Líbí se mi, že to není povrchní, ale jde to alespoň trochu do hloubky. Myslím, že je nejlepší dávat si za ideál někoho, kdo se opravdu dokázal rozdat pro ostatní lidi, kdo dokázal celý život darovat lásku, kdo dokázal sloužit chudým a nemocným a nic za to nepožadoval. Čím dokonalejší člověk, tím lepší ideál. Na těchto ideálech totiž vidíme svou vlastní slabost, hloupost a nedokonalost a snažíme se změnit k lepšímu. Mým největším ideálem je Ježíš Kristus, který svou lásku prokázal tím, že se nechal zabít na kříži. To mě naprosto uchvacuje. Nechat se zabít proto, aby ostatní mohli být zachráněni.
S požehnáním
12.05.2007 20:03:00 | Hippy
Ideál je pro nás hlavně důležitý proto, abychom byli schopni posoudit, co se mu jak hodně podobá, nebo naopak vzdaluje, honí nás k dokonalosti, tím je nejdůležitější. Pěkná úvaha :-)
11.05.2007 16:34:00 | Skaja
Ideál potřebuje každý, já, vy, my všichni...stejně jako lásku, naději a něco, proč žít...
07.05.2007 15:53:00 | Megs