?

?

Anotace: Ach, ty věčně malicherné spory… Proč se lidé raději nesoustředí na podstatnější otázky…? ;-))

Sbírka: O Bohu

 

                                          

                                                               ?

 

 

 

 

 

Otázka, zda je či není Bůh, mě netrápí – jeho existenci nelze vědecky popřít. Nedá mi spát odpověď na mnohem podstatnější otázku – kdo ho stvořil?   

 

 

 

 

Praha, 17.1.2014

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=mqlVukpChQw

 

 

Autor Amonasr, 17.01.2014
Přečteno 1038x
Tipy 12
Poslední tipující: zelená víla, Elisa K., Isquieasuus, enigman, isisleo, Inna M., Jana B.
ikonkaKomentáře (31)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

ale nejde ani dokázat..

21.01.2014 00:10:20 | zelená víla

líbí

Přesně tak, byl jsem zvědavý, jestli to někdo zmíní... ;-) Tak děkuju za vnímavé čtení i reakci :-)

21.01.2014 09:21:14 | Amonasr

líbí

na některé věci naše mysl prostě nestačí...čím dříve to přijmeme, tím lépe...

17.01.2014 22:03:26 | Robin Marnolli

líbí

Ano, v podstatě má reakce na Tomův komentář v sobě zahrnuje i přitakání Tvému stanovisku… Jen přidám dovětek, že se to dle mého týká rozvažování o Bohu jako takovém. Naopak jednotlivá náboženství jako výtvor člověka bychom měli neustále podrobovat kritickému myšlení, zejména tam, kde místo lásky ke všem lidem bez rozdílu šíří náboženskou nenávist a nesnášenlivost a potažmo tak místo dobra páchají zlo… Protože taková náboženství neslouží ve skutečnosti nejen samotným lidem, ale ani Bohu jako takovému, ať mu dáváme jakákoliv přídatná jména…

17.01.2014 23:31:57 | Amonasr

líbí

Pěkná myšlenka.;) Ale napadá mě ještě jedna podstatnější otázka.. Za předpokladu, že "někdo neznámý" stvořil boha - kdo stvořil toho neznámého?:D

17.01.2014 20:45:28 | Isquieasuus

líbí

Ano – jsou jako obvykle dvě základní možnosti: buďto Boha stvořil člověk, anebo Bůh existuje nezávisle na něm. Intuice mi říká, že člověk Boha nestvořil, pouze ho pojmenoval, ale zároveň si vytvořil spoustu různorodých představ o něm, k čemuž stvořil všeliká náboženství, sekty a bůhví co ještě… A pokud člověk Boha nestvořil (tj. pokud neexistuje jen v jeho představách), což se ale také nedá vyvrátit ani dokázat, pak nastupuje ona otázka, kdo ho tedy stvořil a na ni logicky navazuje Tvá otázka, na niž logicky navazuje… atd. atd. :-D Ale to už by bylo jako v písničce „Pes jitrničku sežral“, tj.nebralo by to konce... I když tak nějak si představuju nekonečný Vesmír... :-D Proto se přikláním k Ince a domnívám se, že pokud nemá člověk skončit v blázinci, měl by si ohledně podstaty Boha klást všetečné otázky jen do té míry, kam až sahá jeho rozum – ostatní je lépe ponechat intuici či víře… :-D

17.01.2014 23:30:07 | Amonasr

líbí

Já vím,já vím!Můžu?Po Velkém třesku se spojilo Hintermedium a Vordicium a vzniklo Mittelium.No a dalšími přísadami vznikla substance,která se zhmotnila v zmíněné individuum.Další události jsou obsaženy v Bibli a jiné beletrii.

17.01.2014 19:56:39 | Bakchus

líbí

A kdo způsobil Velký třesk…? :-D

17.01.2014 23:25:57 | Amonasr

líbí

Velký třesk je obdobná záležitost,jako když najdu oblíbený hrnek rozbitý v koši.Nikdy nikdo nezjistí,co se přihodilo.

17.01.2014 23:30:55 | Bakchus

líbí

Proti tomu nemůžu nic namítat... :-D

17.01.2014 23:39:19 | Amonasr

líbí

dobrá přiznávám se...já si ho vymyslel abych na někoho svedl to rozbitý okno...

17.01.2014 18:20:32 | enigman

líbí

Pozdě, ale přece... I to se cení... ;-))

17.01.2014 18:31:51 | Amonasr

líbí

:-))..hmmm..
..a ještě jedna otázka mne trápí..vejce nebo slepice..
..když by bylo vejce první..
..kdo byl v něm..kluk nebo holka..a jak to šlo dál..
..když by byl první kohoutek..
..odkud se vzala ta pipka do páru..dál mi to je jasný:-)

..a pokud byla první slípka..což je opravdu dost divný..
..s ohledem na historickou přednost kluků..
..kde se pak zase vzal ten kokrháč do páru....žebyvá také žebro;-))

17.01.2014 17:50:03 | isisleo

líbí

:-D No ani se Ti nedivím - já jsem totiž přitom chtě nechtě myslel i na tuto věčnou záhadu. Cítím v tom hodně styčných bodů... :-)))

17.01.2014 18:01:36 | Amonasr

líbí

;-))..tak ať žijou tyto..oříšky..

17.01.2014 18:49:12 | isisleo

líbí

:-D Ať žijou! Zač by život stál, kdyby nám bylo ve všem jasno – to bychom se unudili k smrti… ;-)) Vlastně občas člověk někoho takového potká, co je mu jasné úplně všechno - ale kamarádit bych se s někým takovým nemohl... :-))

17.01.2014 19:09:16 | Amonasr

líbí

:-)))..

17.01.2014 19:36:29 | isisleo

líbí

Bůh není stvoření. Mojžíšovi řekl: "Jsem, který jsem." Jeho existence a mnoho dalších skutečností člověku nebylo zjeveno. Co zůstává tajemstvím, poznáme až jednou na onom světě.

17.01.2014 16:55:03 | Inna M.

líbí

Když mně to, Inko, nedá, jen to tak bohorovně odmávnout. Já bych se s takovým tvrzením na Mojžíšově místě jen tak nespokojil a nedal bych Bohu pokoj, dokud… ;-))

Ba ne, jistě je Ti zřejmé, že ten aforismus je psán s humornou nadsázkou a spíše ukazuje na nemožnost dobrat se rozumem podstaty fenoménu Bůh. Takže vlastně i na Mojžíšově místě bych to asi Bohu odkýval – ano, co s tím jinak…? Jsi, který jsi… ;-) Vlastně v jistém smyslu jsme věřící úplně všichni – jedni věří, že Bůh neexistuje, a jiní pro změnu věří v něj… ;-) S rozumem to ani v jednom případě nemá moc co do činění – pokaždé je to jen otázka víry…

Děkuju za inspirativní zastavení i za v tomto případě až nečekaný tip, kterého si cením o to víc… :-)

17.01.2014 17:22:11 | Amonasr

líbí

:) Nebo by Bůh moh být bezpohlavní a říkalo by se mu TO. :)

17.01.2014 14:43:45 | maryshka

líbí

:-D Aby se neurazil(a)... ;-) Netuším, jaký má postoj k genderovým otázkám :-)) I když On(a)(o) na to bude asi dost velkorysý(á)(é). Nicméně ta podstatná otázka tím stejně zodpovězena není... ;-)

17.01.2014 16:11:52 | Amonasr

líbí

No a TO by mohla být i energie. Odkud se bere energie?

18.01.2014 17:48:19 | maryshka

líbí

Ano, unáhlil jsem se, nedohnal jsem v tu chvíli Tvoji představivost, promiň... ;-) Navíc jsi do toho pěkně vnesla chtě nechtě i ten genderový prvek (nejsi feministka?) - proč by měl být Bůh zrovna On, že? Asi ta má otázka je až moc sugestivní, naštěstí ne pro Tebe... :-D To, že lidská společnost byla organizována převážně na patriarchálním základě (nebo stále ještě je?), přece neznamená, že i Bůh musí být patriarcha a pokud není zobrazován jako Otec nebo Syn, tak je už jenom jakýsi holub (kde zůstala Matka či Dcera...?!) ;-) I když docela chápu, že si židé, křesťané či muslimové nemohli dovolit jediného Boha ztvárňovat jako Bohyni - to byl nepochybně trošku genderově dějinný krok zpět od mnohobožství třeba starých Řeků či Římanů, kde se to bohyněmi jen hemžilo a navíc třeba i samotnému Diovi dokázaly pěkně zatápět, ostatně jako i... raději už mlčím... :-D

A s tou energií... hmmm... hmmm.... Já si tedy Boha sám nepředstavuju vůbec jako bytost, koneckonců když mohl být hořícím keřem, tak to by svědčilo opravdu spíš o té energii... A máme i duševní energii, která možná má k božské podstatě ještě blíž než třeba rozpálená plotna... A kde se vlastně vzala ta kreativní energie, ptám se s Tebou...? ;-)

18.01.2014 19:49:13 | Amonasr

líbí

Hm, hm, hm...tak já to beru, že je Bůh vykreslen jako muž, pak se k němu lépe promlouvá než třeba k abstraktnímu symbolu.
A jak jinak by se dala tvůrčí energie nakreslit.?:)
Feministka asi nejsem... šťourat se v genderu ..to nee:)

18.01.2014 20:30:24 | maryshka

líbí

:-D Proti gustu žádný dišputát... :-D Mně osobně se třeba nejvíc líbí teorie vesmírných strun, ačkoliv jí ani zbla nerozumím (stejně jako Bohu) - jen mou fantazii tak nějak strašně příjemně lechtá, mnohem víc, než vousatý dědeček na obláčku, byť i onen dědeček mi je jinak sympatický, proti stařečkům nic nemám a na toho svého dědu vůbec rád vzpomínám - akorát že nebyl bělovlasý ani bělovousý, protože byl plešatý (to mám po něm už od třiceti) a na rozdíl ode mě oholený po celé tváři... :-) Kdybych ale uměl kreslit, tak bych ty vesmírné struny namaloval jako obrovskou harfu vyplňující mezihvězdný prostor a nechal bych na ni hrát krásnou průhlednou vílu jako harfenistku... A ta energie by byla božská hudba, kterou už by si každý musel sám představit, abych nikomu nic nevnucoval... I když vlastně nevím, jestli by někomu z harfy mohla znít třeba dechovka nebo heavy metal... No, to by se ještě muselo domyslet... ;-))

A já taky nejsem feminista - osobně bych na přirozených rozdílech mezi muži a ženami nic neměnil, celkově se to v tomto směru myslím Bohu docela povedlo a taky bych mu do toho přes ten gender zbytečně nefušoval... ;-))

18.01.2014 21:02:39 | Amonasr

líbí

Jeeeeeee. S tou harfou to je moc hezká představa. I harfenistka se mi zamlouvá
...a mohla by být hermafrodit?
.
..
:)

18.01.2014 22:12:51 | maryshka

líbí

:-D Tak že si to přeješ Ty, ať je po Tvém... ;-))

18.01.2014 22:43:16 | Amonasr

líbí

Paní Bohová. :O)

17.01.2014 14:21:49 | Tichá meluzína

líbí

:-D Ty mě fakt vždycky zaručeně dostaneš... :-)))

17.01.2014 14:30:21 | Amonasr

líbí

Balící papír s pomněnkami a velkou světle modrou mašli prosím. :O)

17.01.2014 14:44:44 | Tichá meluzína

líbí

Jdu to (se) zabalit... ;-))

17.01.2014 16:12:50 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel