K čemu je víra v Boha dobrá těm, kteří k němu necítí respekt?
Praha, 1.4.2016
https://www.youtube.com/watch?v=G-kJVmEWWV8
Kdyby Bůh existoval, zasloužil by si náš respekt? Aneb teodicea. :-)
05.04.2016 11:28:02 | Lighter
To už je podle mě jiná otázka, byť by byla na další nekonečnou diskuzi. Tu svoji směřuji spíš k věřícím, kteří se Bohem zaštiťují jen pro své vlastní sobecké cíle - nenapadá mě rychle pro názornost lepší příklad, než ohánění se Bohem George Bushe ml., když rozpoutával nesmyslné válčení v Íráku, jehož ničivé plody právě i my teď sklízíme a ještě sklízet budeme. Ten člověk v sobě nepochybně nemá kouska skutečného respektu k Bohu, byť se vírou v něj nestydatě a velkohubě zaštiťoval. A třeba džihádisté dělají vlastně totéž, jen na opačné straně (pokud to tedy nejsou saúdskoarabští "spojenci", to je pak dokonce na stejné straně). Ale spoustu podobných příkladů zneužívání božího jména, kdy se to někomu právě hodí, bychom jistě našli v každé církevní komunitě a nemusí to být zrovna tak do nebe volající globální pokrytectví, jaké jsem teď namátkou ilustroval... ;-)
05.04.2016 21:19:29 | Amonasr
Nezasloužil ani za mák.
Za co taky ?
Spíš by si respekt zasloužila věda a odborníci v ní faramcie a podobné instutuce.
Lidi dneska radši budou olizovat kříže v kostele věřit báchorkám ze středověku radši než aby se zajímali o reálný uctýhodný lidi kolem sebe kteří narozdil od jejích imaginárních postaviček existujou.
05.04.2016 11:33:22 | Daháka
Nesouhlasím s tebou, nic není tak černobílé. Věda je bohužel čím dál víc "odborně" ideologická a mocensky zneužitelná, dá se říct, že je "náboženstvím dneška" pro hloupý dav. Začíná mít znaky "falešně vševědoucí" církve.
05.04.2016 11:42:43 | Lighter