Citát

Citát

"Hodnota cenností v trezorech paměti je nevyčíslitelná."

Autor Donne, 11.07.2020
Přečteno 455x
Tipy 18
Poslední tipující: mkinka, Iva Husárková, mapato, Amiradi, Amonasr, Helen Zaurak, Kubíno, šerý, Tomcat, jenommarie, ...
ikonkaKomentáře (30)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Souhlasím.

03.02.2022 20:58:31 | mkinka

líbí

to je fakt, milá Donne, jen někdy mi dá práci, to tam taky najít...nejhorší scénario: zapomenout, že nějaký trezor vůbec existuje, no možná by bylo v takovém případě namístě říct "existoval"...to musí bejt strašný...brrr...hezkou dobrou noc, milá Donne...no snad najdu večer postel;)...m

04.08.2020 18:48:15 | mapato

líbí

Ano, člověk si je může znovu a znovu prohlížet a běda, jestli na ně někdo sáhne. :-)

11.07.2020 20:39:37 | Kubíno

líbí

...jak pro koho...dřív se tomu říkalo tradice, dnes zavržená...jsme jen prodejní neofilici...;-)

11.07.2020 14:42:23 | Marten

líbí

Myslím, že zde není třeba zabíhat do příliš velikých souvislostí. Já jsem to pochopil tak, jak je to autorkou pragmaticky zamýšlené. Kdo má trochu postřeh. Zrovna Ona má natolik inteligence, aby zde nemísila pojmy s dojmy. Nakonec. Autorka publikace záměr vyznění dodatečně komentářem dovysvětlila. Kdo má potřebu tak - samozřejmě, "rozpitvávat" se téma dá do široka. Ale při již výše uvedeném upřesnění autorky mi uniká smysl a účel.

11.07.2020 13:30:12 | šerý

líbí

Vystihl jsi to přesně,díky za pochopení citátu.

11.07.2020 13:49:10 | Donne

líbí

Ano a stále jej zaplňujeme, dokud tu jsme. ;-)* *ST pěknou sobotu milá Donne

11.07.2020 10:58:08 | jenommarie

líbí

Děkuji Marie.

11.07.2020 11:16:40 | Donne

líbí

;-) já také

11.07.2020 11:34:12 | jenommarie

líbí

Nesouhlasím, vše v paměti je bezcenné, nemá to žádnou hodnotu, ať už jakoukoliv. Lpět na něčem v minulosti je luxus, který by si zdravý člověk žijící v přítomnosti (Láskou) neměl dovolit. Přirovnám to k věci, kterou člověk nevyužívá. Hodnotu to má - až když se používá, jinak je bezvýznamná a zbytečná! Proto máme kolem sebe spousty bezcenných tretek, kterých si ceníme, ale co pro nás doopravdy znamenají?

11.07.2020 10:29:46 | Crazymike

líbí

Tak jsi nepochopil. Citát není o ZÁŽITCÍCH v minulosti. Jde o poznatky, které člověk získal učením, četbou, či zájmem o dění ve světě, prostě všeobecný rozhled. S láskou to nemá co dělat, natož s lpěním na nějakých zážitcích v minulosti.Mohu tě též ujistit, že jsem z těch, kteří nelpí vůbec na žádných věcech a to dokonce ani na CENNÝCH.

11.07.2020 10:54:59 | Donne

líbí

Právě že ano, pochopil, má to vícero významů, ale člověk by měl každý den zemřít, aby se narodil druhý den. Zapomínat, aby mohl žít... Vše, co jsme se naučili a dozvěděli je minulost. A my jsme tvorové přítomnosti :o) A jelikož paměť a myšlení je hmotné, převedl jsem to i na věci, aby to bylo k pochopení :o) Vše v paměti je pro nás špatné, cítíme srdcem, ne levou mozkovou hemisférou, která je naprogramována do systému...

11.07.2020 10:59:20 | Crazymike

líbí

Nesmysl, existovat bez paměti, bez poznatků, bez poučení z minulosti, tak ještě dnes lezeme po stromech.

11.07.2020 12:49:34 | Neklan

líbí

souhlasím s tebou.

11.07.2020 13:47:53 | Donne

líbí

a poučili jsme se z minulosti když se dívám kolem sebe nevidím že se lidstvo z něčeho poučilo děláme stejný chyby dokola a kolik už nás varovalo civilizací před náma tak jaké sakra poučení jsme si vzali:) to jen tak na odlehčnění při sobotě deštivé .)

11.07.2020 13:01:51 | xoxoxo

líbí

Bohužel se lidstvo ze všech svých chyb nepoučilo, ale bez paměti, bychom už nebyli lidmi.
Díky za názor.

11.07.2020 13:53:05 | Donne

líbí

děkuji Donno upřímná odpověď a toho si cenním .)

11.07.2020 14:01:59 | xoxoxo

líbí

Tvá optika je velice hrubozrnná. Historie lidstva nejsou jen války. Nepochybně by bylo krásné, kdybychom si tady žili jako v rajské zahradě, nezatížení pamětí a jinými špatnými vlastnostmi, leč to je bohužel jen hippie utopie.

11.07.2020 13:10:52 | Neklan

líbí

ano možná je hrubozrnné ale je to nějaká optika alespoň a myslím to tak že se lidé neustále nechávají ovládat pár sociopaty a dáváme jim jejich nejoblíbenější drogu a to strach,řekněme že skupina sociopatů usilovala napříč stoletími o získání moci a dosáhnout nejvyšší pozice,tím vytvořit určitý hierarchický systém,rozdělení ras a pod, ovládnutí světa a z lidí nadělat laciné otroky a energetickou potravu a to se opakuje ,samozřejmě vždy pod jinou oponou, ale loutkaři mají vždy dopředu určenej tah za provázky loutek,v tom se vše opakuje a nepoučili jsme se i když si myslíme ve svém egu že ano,nemusí se vést války ,většina lidí tuto strategii nezná a proto tito sociopati napříč celým lidstvem a dějinami mohou způsobovat
hromadné katastrofy a to právě ty války s cílem traumatizovat lidi udržovat je ve stálém strachu o všechno.Davové trauma dokáže uvolnit obrovské množství vitální energie.Nejvyšším cílem těchto elitních skupin co vždy byli a budou protože to mi sami dopouštíme,je udržet si tuto pozici,protože pak mají kontrolu nad tokem peněz,politikou armádou médii a nejvíc nad námi a pořád si naivně myslíme jak je vše v pořádku a jak moc jsme svobodní tak nevím z čeho jsme se poučili je to pořád stejné jen víc skryté a geniálně propracované ,) jen můj hloupej pohled hádat se nechci jen jsem řekla jeden názor z mnoha ,) a už tu nebudu spamovat DONNE :)

11.07.2020 14:00:48 | xoxoxo

líbí

No vidíš, takhle si mě ani na požádání nic nenapsala a přitom jsi se přiblížila velice slušně :o) Sociopati možná, ale ovládá to něco jiného :o) Oni jsou jenom kultem osobnosti, ti, co kontrolují tuto hru vidět nejsou a jen sbírají energii :o)

11.07.2020 18:06:59 | Crazymike

líbí

Další názor, tak si objednejme pár beden banánů :o) Bude sranda na stromě poznání :o)

11.07.2020 12:53:16 | Crazymike

líbí

Omyl, to není názor. Názor (doxa) je jen mezistupeň mezi smyslovým vnímáním (aisthésis) a věděním (epistémé). A že existence bez paměti = neexistence jakéhokoli vývoje, je nevyvratilný fakt. Naopak tvé tvrzení "Vše v paměti je špatné" je pouhý názor, nadto mylný.

11.07.2020 13:04:36 | Neklan

líbí

Hlavně, že na všechno existuje vědecký termín a nevyslovitelný název. Jak se utopit u Dr.Pr.Hr.Br Mráčka :o) Když je všechno tááák jednoduché :o)

11.07.2020 13:06:39 | Crazymike

líbí

Pouze antická filosofie. Vřele doporučuji. To by odpadlo nesmyslných komentářů! :-)

11.07.2020 13:12:14 | Neklan

líbí

Jj, hlavně tu důstojnost, jsme lidi, ne? :o) Tedy doufám :o) Tedy aspoň někdo :o)

11.07.2020 13:14:09 | Crazymike

líbí

jsme z banánovejch zemí na zeměploše fantazijních představ bezpečí ,) jů mě to tady dnes baví ,)

11.07.2020 13:03:43 | xoxoxo

líbí

Miku mohl by jsi pro jednou ta svá moudra nechat být a jen si přečíst a vnímat. Pokud tě neoslovilo, asi jsi to nepochopil.;-)

11.07.2020 11:35:15 | jenommarie

líbí

Svoboda projevu, Marie, říkám to, co chci :o) stejně jako Ty :o)

11.07.2020 11:41:21 | Crazymike

líbí

Vnímám ten citát ;-)

11.07.2020 11:52:03 | jenommarie

líbí

JJ, nic proti, tvoje volba, jako má :o)

11.07.2020 11:59:23 | Crazymike

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel