PŘESVĚDČENÍ

PŘESVĚDČENÍ

 

 

Oč chabější znalosti, o to pevnější přesvědčení.

 

 

Praha, 28.8.2015

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=cR0Nu1cfBwg

 

 

Autor Amonasr, 28.08.2015
Přečteno 1397x
Tipy 34
Poslední tipující: Smeglofus, Aida, knihomolka, MARKO, jitoush, Amelie M., zdenka, Frr, bogen, GiovaniDaVinci, ...
ikonkaKomentáře (22)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

no, já abych lehce navázal na pár komentů... já jsem někde uvnitř mistr demagogie - když mě fakt baví vytáčet hlupáky. Také čím jiným... pravdou, logikou, zkušenostmi, to by bylo přeci pošetilé.

13.12.2018 01:42:45 | analfagot

líbí

To zní dost logicky... :-))

14.12.2018 15:23:25 | Amonasr

líbí

Pravdivé..

09.09.2016 11:32:36 | Tvořilka Lenka

líbí

Děkuji :-)

09.09.2016 12:07:04 | Amonasr

líbí

...Nesměle se připojuji k Amel....vážím si vzdělanosti,vážím si vzdělaných lidí,kteří ale zároveň mají srdce. Život mě stále
učí neposuzovat a neporovnávat podle dosaženého vzdělání,ale je pro
mě důležité,jací lidé ve skutečnosti jsou.Obdivuji,když někdo umí
své bohaté znalosti umně propojovat,říkám tomu "širokospektrální"
myšlení,myšlení v souvislostech a pak je mi sympatické,když tací lidé
mají chuť a odhodlání se se svými znalostmi podělit bez toho,že by se
chovali nadřazeně,rádi předávají své zkušenosti dál,těší je to a člověk
se rád dozvídá,nasává.......Ji./úsměv/
A znám lidi,kteří mají hluboké znalosti,ale nemají tzv.školy.....Ji.

29.08.2015 11:17:50 | jitoush

líbí

Ano Jitko, vnímám to úplně stejně :-) Viz i má odpověď na komentář Amelie :-)

30.08.2015 16:34:16 | Amonasr

líbí

jen hloupý nepochybuje...

29.08.2015 11:03:05 | hledač

líbí

Též si to myslím - jakmile v nějakém svém přesvědčení člověk nevidí žádnou skulinku, je nejvyšší čas, aby se zamyslel především sám nad sebou ;-)

29.08.2015 11:12:05 | Amonasr

líbí

milý příteli, napadá mě jediné.. k některým přesvědčením je lepší, jako nástroj používat cit a empatii, než hromadu znalostí.. ;)

nesnáším lidi, co si myslí, že když něco vystudovali, mají patent na rozum a jedinou pravdu.. životem se mi potvrzuje, že to tak často není.. i člověk zdánlivě "hloupý", může být mnohem moudřejší než ten, který má těch znalostí víc.. to je můj názor..

29.08.2015 09:20:03 | Amelie M.

líbí

Milá Amelie, naprosto souhlasím. Mám k „prostým“ či „obyčejným“ lidem dokonce jakousi přirozenou náklonnost, možná i proto, že jsem mezi nimi do značné míry vyrůstal a hodně mi dali, a ze zkušenosti také vím, že je často jejich moudrost, získaná přímo od života, mnohem hlubší, než těch „studovaných hlav“. Znám i nefalšované hlupáky, jejichž jméno je obloženo tituly z obou stran. Pro mě osobně obložky před ani za jménem neznamenají téměř nic a lidi podle nich rozhodně nehodnotím. Ta naše rakousko-uherská tradice honosit se tituly je mi až směšná. To ale není v žádném rozporu s tím aforismem, v něm není ve skutečnosti nic elitářského – navíc znalosti získané od života jsou dle mého mnohem hodnotnější, než ty jen vyčtené z knih či dokonce povrchně naočkované z médií. A ona přesvědčení, podepřená láskou a empatií, nechť jsou co nejpevnější, i když někdy kvůli nim člověk musí dokonce některé znalosti i vědomě potlačit… ;-)

29.08.2015 10:19:11 | Amonasr

líbí

možná proto, že bývá čisté...bez kalkulace...jen čistota srdce...úsměv.z.

29.08.2015 00:39:06 | zdenka

líbí

Ano, to je ten lepší případ, kdy rozum překoná láska, nikoliv hloupost či nenávist :-)

29.08.2015 10:16:27 | Amonasr

líbí

jo a demagogové jsou krevní skupinou "fragmentární hňupi" :-DDD

28.08.2015 23:53:24 | Frr

líbí

Bezvýhradně souhlasím, Jiří ;-))

29.08.2015 10:15:52 | Amonasr

líbí

ovšem, abych byl upřímnej-sám jsem též "fragmentární hňup"-jen věřím, že sklony k demagogii u mne spíše zakrněny..::-)))

29.08.2015 19:35:34 | Frr

líbí

No to je přece jasný, musíme mít aspoň přesvědčení, když nám chyběj znalosti :-)Škoda, že jsi nás tak pěkně a nemilosrdně prokouk, to Ty dovedeš :-)

28.08.2015 20:00:50 | Pamína

líbí

:-D Myslím, že v tomto případě, milá Pamíno, není Tvá vztahovačnost nikterak na místě. Tedy ne, že bych si snad troufl, byť jen náznakem, zpochybňovat pevnost Tvého přesvědčení o čemkoliv, nicméně o chabých znalostech jakéhokoliv druhu v Tvém případě nemůže být zcela nepochybně ani řeči ;-))

28.08.2015 20:38:29 | Amonasr

líbí

. Pokud je to jeden z vašich základních kódů přesvědčení ...může být i chabější znalosti ..ne sranda jo?vždyť vždy kecám uplný blbosti k dílům ale jen to tipnout a nic nenapsat je pro dílo jak ryba bez vody ..vidíš zas to kecání;)jak se těšíš do školy amóne máš už skoropoprázdninách ;)

28.08.2015 13:25:01 | xoxoxo

líbí

Milá Xono, kdo ví – pochybuje, kdo nepochybuje – neví ;-)) Ale vnímám to spíš jako výtku, že bych Tě měl víc komentovat :-D Když ono to komentování stojí (alespoň mě) mnohem víc času, než samo psaní a čtení dohromady – my dva se ale přece sejdeme (kvůli Tobě ale až za hodně dlouho) TAM (kde ale žádný čas stejně neplatí) a všechno si to pěkně vydiskutujeme, neboj ;-))

Nebudeš mi věřit, ale jako prvňáček jsem se do školy strašně těšil, 1. září 1960 jsem byl opravdu šťastný, že tam nebudu muset po obědě spát jako v MŠ, a nadšení mi díky báječným učitelům dost dlouho vydrželo, postupně samozřejmě ochabovalo a dnes je to jeden z mých nejhorších snů, že ještě musím dopsat diplomku nebo disertaci. Takže zaplaťpánbu, že už do školy nemusím, i když jsem kvůli tomu přišel (už strašně dávno) o prázdniny. Ale znalosti se postupně snažím nabírat přímo ze života, takže přesvědčení mi už v mém vyšším středním věku nezbylo téměř žádné… :-D

28.08.2015 13:47:21 | Amonasr

líbí

Ne není to žádná výtKA !!! Hele ujasněme si to jo?:D Takže já píšu a budu psát i kdyby se tu netipovalo nekomentoval atd. Jasný?takže píšuproto že musím a cvoknu z toho brzo páč mě to děsí někdy ..ale nakonec já psala na odnoži kdysi kdesi literu kde nebyla skoro žádná odezva mrtvo jak jen to říct pozitivněji:)

Ale myslím to...že mě baví komentovat cizí díla když cítím potřebu k nim něco napsat a to není taky vždy..hele marek mardas tady psal super povídky a petr hanka básně jako poeta atd. Moji oblíbenci pokud to tak říct i když to přirovnání se mi moc zas nelíbí je takové blbé :)takže jsou díla jako od nich co se prostě samo k nim nabízí něco napsat ..jako k tobě a pár jiným nýmandům :D

28.08.2015 14:05:19 | xoxoxo

líbí

Já se do školy těšila na přestávky a na Marka moje platonická láska obou nám to vydrželo do konce roku v první třídě..pak jsem mu zmizela no ;)

28.08.2015 14:09:36 | xoxoxo

líbí

Tak jo, já mám taky rád jasno :-D A to psaní jen z vlastní potřeby ze sebe cosi vydat, co chce mocí mermo ven, je stejně nejlepší – jakmile člověk začne psát hlavně pro tipy (nebo třeba pro peníze, to je jedno), tak to už je jen takový obchod a nemá to s múzami moc společného. I když být dobrým obchodníkem je taky v širším slova smyslu umění ;-)

Já jsem za každý komentář rád, notabene když je to ještě takto hezky okořeněno. Tak se hluboce klaním a těším se z toho :-D

A tos mi připomněla taky moji první platonickou lásku Marušku v první třídě. Sice jsem nikam nezmizel, ale jako každý chlap jsem byl přelétavý a těch platonických lásek pak ještě bylo… do devítky ještě aspoň takové… no možná až tři /a ještě k tomu samé holky - do prvního kluka jsem se zakoukal až na gymplu/ :-))

28.08.2015 15:07:29 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel