Vnitřní hlas

Vnitřní hlas

 

Do ticha mluví

vnitřní hlas

V tobě, ve mně,

v každém z nás

 

Co nám říká

Co nám radí

K čemu nás vede

K čemu nás svádí

 

Tisíce slov

Tisíce vět

Ovládá celý náš

vnitřní svět

 

Jak se kdo tváří

Co si kdo myslí

Vytváří vzorce

V tvojí mysli

 

Zkus jej zastavit

K vodě pustit

Přestane moudra svá

Do tebe hustit

 

Když nastane klid

V tvojí mysli

Až pak můžeš poznat

Co si kdo myslí

 

Pak ale zjistíš

Jak čas běží

Že na žádných myšlenkách

vůbec nezáleží

 

Že stačí vnímat

Pocitem žít

Vnímat vše pěkné

Prostě jen být

 

Nikdo nad tebou

Moc nemá žádnou

Jsou to tvé myšlenky

Které ti vládnou

 

 

Autor kozorožka, 17.05.2023
Přečteno 284x
Tipy 19
Poslední tipující: Iva Husárková, Malá mořská víla, Kan, Tvbm, Stanislav32, mkinka, Marťas9, Psavec, paradoxy, Frr, ...
ikonkaKomentáře (54)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Ano... jsme, nebo nejsme jejich zajatci...:) ST

17.05.2023 22:19:37 | Malá mořská víla

líbí

Díky :-)

17.05.2023 22:34:13 | kozorožka

líbí

Máš to pěkné, protože JÁ si to myslím. :-)))

17.05.2023 19:24:03 | Kan

líbí

Děkuji ti ;-)

17.05.2023 22:34:54 | kozorožka

líbí

Jojo, je super když vládneme my svým myšlenkám. Stačí naprosto logicky zjistit, kdo jsem. Když vyloučím tělo, myšlenky, city a tak všelijak, stále jsem, ale nepojmenovatelné radostné něco, líp to napsat neumím :D

17.05.2023 14:35:16 | paradoxy

líbí

To, co jsi napsala je dost prapodivné. Když vyloučíš všechno, co ti zbude? Co ti lidé, kteří se nemohou ani pohnout, nevnímají a nejsou schopni normálního života? Myslím ty, kteří mají třeba nějakou neuroporuchu a tak. Ty jsou podle tebe taky "povzneseni" a jsou celistí lidé? Nevím, nejsem slintající člověk na vozíčku, ale podle mě to tak rozhodně není, paradoxy.) lidi, myslete trochu než něco vypustíte!

17.05.2023 14:43:18 | Constantine

líbí

Nevidíme do nikoho, někdy ani do sebe. Nelze říct co kdo cítí. Rozhodně ne o někom, koho vůbec neznáme. Až když někoho dobře poznáš, tak to teprve tušíš. Ale ani do těch nejbližších nevidíš. Jsou to jen domněnky. Mohou sedět nebo ne. Nebo mohou přestat platit. Vím, že nic nevím, jak pravil moudrý Sókratés.

17.05.2023 14:52:27 | kozorožka

líbí

Je to možná pravda, ale jak jsem viděl u těchto lidí, kterým nefunguje mozek správně, tak nevypadají nadšeně jako popisuje paradoxy .)

17.05.2023 14:54:25 | Constantine

líbí

Každý člověk je jiný, to je samozřejmé. Paradoxy reagovala na můj text. Sdílíme stejný pocit. My dvě. Nepíše přece, že to tak má každý :-)Ty máš prostě jiný :-)

17.05.2023 15:09:10 | kozorožka

líbí

Znovu opakuji, psala jsem o sobě. Vůbec nechápu, proč do toho taháš lidi na vozíku, jsi fakt divnej :D

17.05.2023 15:03:47 | paradoxy

líbí

nejsi schopna pobrat ani triviální příklad toho, co jsi sama psala, jsem ti to takto použil, abys pochopila, že jsi to napsala dost nešťastně, ne? .) Když vyloučíš myšlenky i tělo, je z tebe jen asi kupa hnoje(tudíž nemůžeš používat ani jeho logiku, dost paradoxní tvé komentáře ke všemu) .)

17.05.2023 15:08:00 | Constantine

líbí

Přijde mi, že to nejsi schopen pobrat ty, ale to nevadí.

17.05.2023 15:11:35 | paradoxy

líbí

mně to nevadí, je to tvůj život, jen poukazuji na to, jestli to tak skutečně je, což nikdo zde asi nechápe .)

17.05.2023 15:12:43 | Constantine

líbí

Jsem ráda, že ti to nevadí. Bohužel nevím, co ti napsat na to, že to nikdo kromě tebe nechápe, nejsi kvůli tomu osamělý?

17.05.2023 15:17:10 | paradoxy

líbí

hele, není to ta vaše opovrhující manipulativnost? Vypadám, že se trápím? Náramně se bavím .)

17.05.2023 15:24:15 | Constantine

líbí

Tak to jsem ráda, že se bavíš, přeju ti to :)

17.05.2023 15:25:27 | paradoxy

líbí

a já tobě ty protichůdný myšlenky, co nedávají smysl, každej sme nějakej :)

17.05.2023 15:28:41 | Constantine

líbí

No ony bohužel nedávají smysl tobě...ale to nevadí. Jojo, každý jsme jiný a je to fajn :)

17.05.2023 15:30:55 | paradoxy

líbí

mně dávají smysl, proto píšu, že jsou nesmysl .)

17.05.2023 15:34:41 | Constantine

líbí

V pořádku.

17.05.2023 15:52:00 | paradoxy

líbí

Nemám chuť se s tebou diskutovat, píšu o vlastních zkušenostech. Nic o celistvosti a povznesení jsem nepsala.

17.05.2023 14:45:52 | paradoxy

líbí

šikulka, já to doplnil .) vlastní zkušenosti? I ty mohou být na prd, když si neuvědomíš to, jak zkresleně vnímáš svět .) Možná hodně věcí z toho, co víme není takové jaké se nám zdá .)

17.05.2023 14:48:46 | Constantine

líbí

Ano. :-)

17.05.2023 14:54:09 | kozorožka

líbí

Nepsala jsem ani nic o světě milý Constantine. K tomu co jsem psala, můžeš dojít i ty logikou...

17.05.2023 14:50:51 | paradoxy

líbí

to by pro mě bylo hodně zpět .) sorry jako

17.05.2023 14:51:46 | Constantine

líbí

V pořádku...

17.05.2023 14:52:39 | paradoxy

líbí

Ano, díky ;-)

17.05.2023 14:41:25 | kozorožka

líbí

..taře-odjinud: a jak zas tara promluvila odjinud, roztržitě jsem polkl s hořkou slinou i časů mých lesních toulek památeční žalud (- -

17.05.2023 14:19:13 | Frr

líbí

...vnitřní hlas je tvůj...;-) ale je lepší když mysl není hnůj...

17.05.2023 14:11:57 | Marten

líbí

Víš to jistě že nic nad tebou nemá moc? Co smrt,kdo z mrtvých se vrátil aby svědčil o tvých slovech? Jsi právník ne,takže svědek by se šikl.Hele jinak celkem ujde text ale už dost stejnej styl,jako mi všichni,takže nic origoš :-) hlavně zdraví

17.05.2023 12:11:31 | taraodjinud

líbí

mám za sebou zážitek klinické smrti, takže svědčit bych mohl ;)

17.05.2023 12:32:02 | stormeater

líbí

hm...to by mě hodně zajímalo, jsem otevřená všemu, pokud tedy chceš o tom mluvit, pokud ne respektuji to, nejsem zlá .) dík za odpověď

17.05.2023 16:22:28 | taraodjinud

líbí

Děkuji. Vím o víc lidech, kteří tuto zkušenost mají. Psala jsem jen o sobě. Ale právě skrze zkušenost druhých jsem přišla k tomu, že je duše věčná. Já u sebe mám jen pocit - ale silný - že má duše nestárne ;-)))

17.05.2023 12:35:20 | kozorožka

líbí

ty máš také zážitek klinické smrti, tedy i tvůj by mne zajímal...myslím to vážně, jak jsem psala víš jsem otevřená všemu,občas magor co prudí, ale zdání klame jak řekla popelka princi ,)

17.05.2023 16:24:31 | taraodjinud

líbí

jak by duše mohla stárnout? Tedy ve smyslu chápání stárnutí jako degradace kvalit? Zraje je správné slovo... ;)

17.05.2023 12:41:01 | stormeater

líbí

chápu to tak pokud duše je...přesahuje naše běžné chápání, takže to nějak vysvětlovat a popisovat slovy nejde...

17.05.2023 16:29:16 | taraodjinud

líbí

Ano. Je to tak :-)

17.05.2023 12:44:59 | kozorožka

líbí

Nade mnou moc nemá, protože se jí už nebojím. Přestala jsem věřit ve smrtelnost duše. Nevím co bude po smrti, jako asi nikdo, mluvím o pocitu. Nejsou ale pocity víc než myšlenky? Za mne ano. Štěstí je pocit.
Ano, jedu v podobném duchu. Ale to asi i opravdoví básníci. Báseň je podpis duše a ta je stále stejná. Popravdě se snažím o jistou pestrost, ale ne úplně se daří - ze své duše nevyskočím. Dík za komentář :-)

17.05.2023 12:31:20 | kozorožka

líbí

Jsi si jistá, že duše je nesmrtelná. Proč tedy my stárneme? 3. Řádek ve mně by bylo lepší.) tady ti to nikdo slušně nenapíše, jen já.)

17.05.2023 13:32:54 | Constantine

líbí

já,já já jenom já...znáš tu píseň ? jen se to snažím odlehčit ,)

17.05.2023 16:41:53 | taraodjinud

líbí

Děkuji :-). Protože změna je život. Vnímám to tak, že život je spojení ducha se hmotou. Ostatně slovo duch a dech jsou jednoho původu. A vše, co se mění, vzniká a zaniká. Ale přece cosi trvá ve změnách. A opravdu hodně lidí vydává svědectví, jak vidělo samo sebe zvenčí, buď ve stavu klinické smrti nebo za jiných okolností. A mně je přes 50 a v duši jsem stále stejná, jen zkušenější. Ostatně ti, co jsou přesvědčeni, že to smrtí končí, také nic nevědí. Jen mají ten dojem, pocit, víru - říkej tomu jak chceš. Jistotu máš jedinou, že tvůj skafandr je smrtelný :-)

17.05.2023 13:52:40 | kozorožka

líbí

myslím, že ta víra má mnohem více povahu strachu...

17.05.2023 13:56:15 | stormeater

líbí

Jak jsme psal mnohokrát, ano, strach je perfektní konstanta manipulace s lidmi.)

17.05.2023 14:04:49 | Constantine

líbí

A co když tělo by mohlo být také nesmrtelné nebo hodně dlouho živé, jak máme dochovaný info, že předci žili dlouho? Proč my ne? Nenapadlo tě to? Je to opravdu velmi zajímavé téma, proč lidi z tisíců let šli na pár let, a důvod? To ať si každý přebere sám, ale je to fakt.)

17.05.2023 13:55:31 | Constantine

líbí

změna prostředí a životního stylu...mnohem nižší energie...nebo jinak, víc těl na stejný počet energie...zrychlená frekvence života v hmotě může naznačovat i blížící se konec...možné lidstva v této podobě, možná jen vibrační úrovně světa či nás jako druhu...

17.05.2023 13:59:19 | stormeater

líbí

Otrávené prostředí a genetická manipulace je základem. A to, že naše tělo nefunguje, jak má, způsobuje nemoce. A tou hlavní nemocí je smrt!

17.05.2023 14:06:03 | Constantine

líbí

S tou dlouhověkostí to asi bude tak. Ale smrt je přece logický důsledek narození. Život od zrození směřuje ke smrti jako vystřelený šíp. Aby člověk mohl v klidu žít, je dobré přijmout fakt, že zemřít mohu kdykoli. Znamená to žít Teď, protože nic jiného než Teď není. A smrtelné tělo a nesmrtelná duše, v tom žádný rozpor není. Duše je energie. A tělo taky nezanikne, jen se rozpadne na původní stavební materiál - prach hvězd. Vše vzniklo z prachu hvězd. Každý atom - i hmota je jen jedna - jen se mění. To víme všichni. Jak je to s duchem, jednoho a všech, to je tajemství ukryté v hloubi hmoty. Tedy to je moje vidění světa :-)

17.05.2023 14:38:15 | kozorožka

líbí

zase to lineární vnímání času, lidé, když opustíte čas, tak věci začnou dávat větší smysl .) podle mě je to podobný spíše tomu příkladu, který jsem dal já. Včetně té pomatené teorie o vesmíru, že vše se točí po bludných drahách a vesmír se rozpíná, jojo, jedna babka povídala .) ale sranda je

17.05.2023 14:50:52 | Constantine

líbí

Selský rozum nelze zcela opustit. Kdo tak učiní, může skončit v blázinci :-)

17.05.2023 14:56:30 | kozorožka

líbí

čas jako selský rozum, fakt? Tady se dozvím věcí .) vymyšlené věci jsou opravdu ty nejlepší k argumentaci .)

17.05.2023 14:57:31 | Constantine

líbí

Ne čas sám o sobě přece, ale jeho vnímání :-).

17.05.2023 15:05:32 | kozorožka

líbí

tak to pak vše je otázkou našeho naprogramovaného vnímání, tudíž co je skutečnost? .)

17.05.2023 15:11:47 | Constantine

líbí

Co já vím? Třeba žijeme v Matrixu :-). Jsem otevřená všem možnostem a pozoruji svět. Jsem tu jako v kině :-)

17.05.2023 15:26:42 | kozorožka

líbí

No v kině ani v divadle fakt nejsme, spíš hnusná zoo .)

17.05.2023 15:29:09 | Constantine

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel