ROZEČTENÉ MYŠLENKY

ROZEČTENÉ MYŠLENKY

Anotace: malá sonda

Ve větru se slova klátí
myšlenku však nevyvrátí


když ale někam zapadne
jiná hned tě napadne

ve vlastním dojetí
za láskou si odletí

jaké je prokletí
co žádá obětí

proč se někam ztratí
s ní jsme všichni bohatí

znovu rodí se z písmenky
rozečtené myšlenky
Autor Radek.oslov.Šafárik, 22.06.2010
Přečteno 389x
Tipy 27
Poslední tipující: divoska_jaja, Hazentla, PIPSQUEAK, Psavec, Any 4, Mbonita, Zasr. romantik, Květka Š., Kett, labuť, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Máte teda zajímavá ega, to se musí nechat...

29.06.2010 18:52:00 | černý motýl tmy

líbí

oslov.rad, přicházím jako první s gratulací - právě jsi přežil dalšího chytráka, co jsou kolem něj pod jeho úroveň, pokud ho nechválej. Ale moc se netěš, najdou se další a možná jich bude čím dál víc, ale život nééééjni peříčko. :-)))

26.06.2010 11:14:00 | Aťan

líbí

Melancholiku, já ale v životě nikoho nekritizovala, tak nevím, jakou kritiku bych měla psát vzkazem.. nekritizuju ani Tebe, jen se pozastavuju nad tím, že Tě nenapadla ta možnost...a ostatně sám si otevřel VEŘEJNOU DISKUSI, to se do ní veřejně zapojuju :)
A veřejně Ti říkám, že některé věci, které tady vypisuješ mi přijdou trapné.
Ale jak říkám, je to jen můj názor.

25.06.2010 20:42:00 | Hazentla

líbí

aťane: není tu nic, co bych neunesl. jen jsem se ti snažil polopatě vysvětlit, nač je ten formulář. a k argumentu jsi neměl nic, takže by bylo snad i méně trapné, kdybys mlčel. třeba jsi to jen opět nepochopil, ale zkoušet už to nebudu.

to aby se tu o mně nemusela kdejaká hajzlbábntla otírat, kterak jsem měl napsat vzkaz a přitom to sama vzkazem neposlat.

sbohem vy dvě hrdličky.

pro autora: nezlob se, z mé strany je to příspěvek poslední a už se sem ani nepřijdu na ty tragédy dívat aby mě to nelákalo k další charitativně-osvětové činnosti :-)

25.06.2010 19:22:00 | melancholik

líbí

...kritik co neunesl kritiku buhahaha. Áááále co se divím, takových moulíků už tu bylo a ještě bude.

25.06.2010 18:58:00 | Aťan

líbí

Melancholik: Ty hele, a když teda jako píšeš kritiku autorovi, jo?..tak proč ji nepíšeš třeba do vzkazu? AHA??? Jinak je tady ta ošklivá možnost, že si někdo bude myslet, že se zviditelňuješ a podobné věci.
No!!
Fakt!
Ty jo..to Tě nenapadlo, co?

Oslov.rad: já si myslím, že člověk by měl psát tak, jak to cítí, bez ohledu na to, co si o tom myslí ostatní. Jinak to skončí špatně :)
Ale to je jen můj názor.

25.06.2010 13:23:00 | Hazentla

líbí

aťane moulíku, možná ti to nikdo neřek a sám ses tak nedovtípil, ale ten formulář pod dílem je skutečně, a budeš se tomu divit, primárně pro literární kritiku, nebo alespoň pokus o ni. pokud jej používáš na inzerci zachovalého trabanta, nebo do něj na monitoru bodáš nožem, mně to opravdu nevadí. ale osočovat mě JEN KVŮLI TOMU, že ho leckdy používám i k účelu původnímu, ze snahy se zviditelnit, to mi připadá trochu slaboduché. můžeš začít taky a nezávidět něco co zřejmě existuje jen v tvé hlavě.

hazentla: mně to je opravdu jedno kam jsi kritiku dočetla, nebo jsem ji, jak sis určitě povšimla, psal autorovi. jinak jsem ale rád, že nemám tvůj vkus.) konec konců na to máš právo aby tě libovolné dílko oslovilo. každému dle možností a tak je to správně.

černý motýl noci: vzhledem k tomu, že máš na autorský stránce šebka, se tomu ani moc nedivím;)

oslov.rad: správně. buď rád, když ti někdo napíše něco víc než líbí tip. je to cennější než tip už tím, že ti dal svůj čas a ten je přece mnohem víc.

24.06.2010 22:57:00 | melancholik

líbí

je dobře že jsou komentaře,a nazor může autora donutit a přehodnotit svou tvorbu,s tímto souhlasím

24.06.2010 19:03:00 | Radek.oslov.Šafárik

líbí

Souhlasím s Melancholikem, tedy ne úplně s tím co říká, ale s jeho metodou naprosto... Tak se mají verše číst.

24.06.2010 18:52:00 | černý motýl tmy

líbí

Možná bych opravil slovo klatí na klátí, a pokud zpočátku dodržuješ rytmus, tak bych se ho držel až do konce. Ale s melancholikem bych si moc nepokecal, při podobných "rádobyhlubokých" rozborech čehokoli, kde se chce "kritik" zviditelnit, usínám. :-))

P.S. Klikání ze známosti se na Literu probírají každý týden - věčné a neřešitelné téma. Mně to žíly netrhá :)

24.06.2010 14:08:00 | Aťan

líbí

Ad Melancholik:
Ve větru se slova klatí
myšlenku však nevyvrátí

hned první dvojeverší je logický i obrazný nesmysl. copak se mohou slova klátit ve větru? nebo takovýto obraz může v někom vyvolat konkrétní představu?
***************
Jsem asi divná, ale ve mně tento obraz vyvolal konkrétní představu a nemyslím, že by to byl až takový nesmysl, jak je předkládáno...
Omlouvám se, dál jsem ten rozbor nečetla, protože rozbory veršů mě trochu odpuzujou, ale tohle mi nějak zvedlo mandle :)))

24.06.2010 13:44:00 | Hazentla

líbí

já ani logiku v poezii nehledám. dokonce ji v ní nemám rád. nebo jen tu logiku obrazné souladnosi (aby jednotlivé obrazy držely pohromadě a tvořily báseň coby ucelený artefakt) jde o to nakolik jsou jednotlivé obrazy kvalitní a nápadité a co vyvolávají za asociace. aby zkrátka nebyly banální a nesouladné.
je prostě rozdíl mezi "ve větru se slova klatí/myšlenku však nevyvrátí" a "když mne blázen z pole viděl/spad jsem z kola - do povidel".
zatímco to první je spíš pokusem, to druhé je hezky pitoreskní obraz pracující s konvencí reality nesvázaným myšlením a momentem překvapení. to by bylo nadlouho.

23.06.2010 23:41:00 | melancholik

líbí

určeno melanchikovi opravdu jsi mně rozebral,dalo to praci,samozřejmě ve mně poezie vyvolává zcela nekokretní pocity,a vím že to tak není,a ty jsou v dusledku programováná hloupost,ale stejně mám pocit že to tak není,samozřejmě neberu tvůj nazor na věc,a ještě jednou děkuji za odbornou ,odbornou kritiku,samozřejmě se těch pocitu nehodlám vzdát,a musí vůbec v poezii ukrývat se pravda,nestačí jen představa co má šanci na život.

23.06.2010 20:25:00 | Radek.oslov.Šafárik

líbí

Ve větru se slova klatí
myšlenku však nevyvrátí

hned první dvojeverší je logický i obrazný nesmysl. copak se mohou slova klátit ve větru? nebo takovýto obraz může v někom vyvolat konkrétní představu? natož vyvrátit myšlenku. myšlenka, byť by se dala leckdy vyjádřit slovy, přece není statická jako strom. myšlenka, ta se mihne.

když ale někam zapadne
jiná hned tě napadne

druhé dvojverší je velmi banální a navíc obsahuje silný rytmický hrbol ve slově "ale". tam to ale nadskočí:)

ve vlastním dojetí
za láskou si odletí

myšlenka nedojme sebe samou. dojetím se vytvoří jiná myšlenka, už dojatá. za láskou se mohou vypravit obě, ale opět velmi velmi banálně a nenápaditě, tak aby vůbec trefily. láska totiž není taková šedá, ta je jako krása, k níž oslněním nelze ani vzhlédnout a to co k ní vede vypadá spíše jako duhový oblouk, než let mouchy na koblihu v sámošce.

jaké je prokletí
co žádá objeti

není objet jako oběť. to první působí spíš pejorativně a ono prokletí by se takmohlo nazývat třebas nadržený buranismus:)) zasluhovalo by opravu

proč se někam ztratí
s ní jsme všichni bohatí

rytmicky opět ujetá známá pravda. taky bych jako správný melancholik rád takto zbohatnul:) takže to možná až taková pravda ani není. minimálně teď všichni mínus jeden

znovu rodí se z písmenky
rozečtené myšlenky

s kým čím? nebo z písmenky v ženském rodě od jakési písmenky - znovurodičky údernice? chudák písmenka, ta se tolik narodí a ty děti už jakoby někdo jedl.
když si k tomu přidáme jen triviální, většinou gramatický, rým, vychází z toho průměrné, slabé literácké dílko, kterému snad chybí úplně všechno..
ale hlavně soudnost.
asi je to vypěstováno bohatým líbímtipováním na revanš. komu to může pomoci k literárnímu růstu, netuším. ani čtenářům určitě ne ;)

22.06.2010 22:14:00 | melancholik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel