Unavený a nasraný

Unavený a nasraný

Anotace: pozor! název obsahuje vulgarismus! https://www.youtube.com/watch?v=l5a1xuO4LaY

S dovolením
rád bych prošel
tím davem lidí
co jsou slepí protože jen očima se dívají
davem lidí co ničí ostatním sny
jen proto
že vlastní už ztratili

 

rád bych prošel
naškrobenými úsměvy
které musí být podle norem a předpisů
všechny stejné
protože ten kdo se usměje jinak
bude veřejně lynčován a popraven

 

rád bych prošel
znuděným davem
dřív než ukradne mi ideály
stejně jako je ukradl sobě
davem jehož barva je víc šedá než
panelákový sídliště minulýho století

 

s dovolením
chci se vzdálit
daleko od těch
co svejm holkám místo sedmikrásek
davají do vlasů sedmilhářky
píšou "si má jediná"
zatímco píchaj jejich kamarádky

 

daleko od toho
materiálně založeného davu
co v poblouznění z peněz
prodá jako první
vlastní hlavu

 

daleko od těch
co si jen stěžují
daleko od těch
kterým prý
chybí volnost a jsou svázaní
proto na ulici kopají
do svobody ostatních

 

rád bych prošel
kolem s lehkostí
nerad bych se nakazil
lhostejně povrchními
slovy
....
s dovolením
rád bych se rychle vzdálil
od toho davového chaosu
než se stanu jeho součástí.

Autor Isquieasuus, 26.12.2013
Přečteno 560x
Tipy 39
Poslední tipující: contionor, skvrko, Jana B., RyxiraAmyGinger, drew, Aťan, jitoush, Cizí neštěstí, mikrojimbo, Elisa K., ...
ikonkaKomentáře (40)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Ta anotace mě rozesmála až mě zaskočil grog kurňa to mi nedělej tady na horách dost těžko seženem rychlou a kluci z horský zrovna hledaj bernardýna co jim zdrhl se soudkem rumu..jinak vulgarismus trefnej a zapadající můžu pokud to neni přehnaný i já je občas použiju tak nač se pohoršovat jsou horší věci ..a dobrý počtení muživarujícíanotace;)hezkej novej rok jinak!

27.12.2013 10:13:15 | xoxoxo

líbí

:) Tak to je mrzuté, nerozlilo se moc? Pokud ano, jsem ochoten nést následky a okamžitě vysílám svého služebního psa s náhradním soudkem. Bernardýn to sice není, ale prý to vzhledem k letošnímu stavu sněhu ani tak nevadí.
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/422735_321641194543820_519794550_n.jpg

A velice děkuju, i tobě.:)

27.12.2013 10:48:47 | Isquieasuus

líbí

Vyšli hned služebního psa a to se dvěma soudky to viš hory tady se to neztrati...jo a né že je ten služební pes cestou vyžahne..doufám že ho máš prověřenýho..pošlu navigačku..třeba se srazí s bernardýnem a udělaj mejdan a to by nešlo ,zboží musí dorazit do horský boudy nepožitý..tak posílej čas kvapí ju?:)

27.12.2013 14:33:23 | xoxoxo

líbí

Aha, tak s těmito požadavky jsem napočítal.:D Což o to, prověřený je... Mnou.. Nechceš raději poslat peníze na účet za způsobenou škodu?

27.12.2013 14:39:21 | Isquieasuus

líbí

Hmmm ..to je dilema peníze nebo soudky..hele a nešlo by jako oboje :D určitě jsem ale skromnost sama fakt přííísahám ;)no nic jdu něco tvořit a ty převáděj a posílej ..hezky to začíná druhý vánoce..penízky,soudečky ..tak dík ježíšku ;)

27.12.2013 15:34:19 | xoxoxo

líbí

kdybych to měl stručně shrnout - vidím to podobně jako ty :)

26.12.2013 23:06:01 | Aťan

líbí

:)

27.12.2013 10:46:08 | Isquieasuus

líbí

tak to si pospěš..

26.12.2013 20:59:46 | mikrojimbo

líbí

Se snažím pravidelně běhat, třeba to pomůže...

26.12.2013 21:10:31 | Isquieasuus

líbí

pokud běháš mimo davy tak určitě..:)

26.12.2013 21:12:59 | mikrojimbo

líbí

Na mě je to až moc prošpikovaný obecnýma věcma, takovýma, co chtějí lidi slyšet, v podání jeden proti davu. Ale svý kupce si to najde. .)

26.12.2013 19:55:14 | Jan Voralberg

líbí

Že se vměšuju – budu Ti oponovat. Podle mne je to poměrně přesná diagnóza stavu dnešní společnosti a jasné vyjádření postoje autora. V čem ještě by to mělo být konkrétnější? Na rozdíl od řady jiných, včetně profesionálních, básníků Tom nerecykluje dávno přežvýkaná témata, ale je zcela současný, pojmenovává bolavá místa dneška – přesně tuhle úlohu současné do sebe zahleděné umění téměř přestalo plnit a dostalo se tak i vlastní vinou na periferii společenského zájmu. Když to trošku přeženu - protěžovaní umělci oslovují jen navzájem sami sebe a úzký okruh svých promotérů a fanoušků, o čemž m.j. svědčí i ty směšné náklady poezie. Zaplaťpánbu za každého, a to i zde na Literu, kdo píše, navíc zdařilou a srozumitelnou formou, opravdu o současných problémech, nikoliv jen o historicky prověřených tématech či nekonečných variacích osobních intimních traumat…

26.12.2013 21:39:04 | Amonasr

líbí

Ono už samo tohle téma konzumní společnosti, "boje" jednoho hrdiny proti davu, přicházení o ideály, apod. je téma slušně sežvejkaný, četl jsem to už nesčetněkrát, proto mi to, Amonasre, přijde prošpikovaný obecností. Působí to na mě takovou předepsanou formou, co by měl text popisující boj proti společnosti obsahovat.

26.12.2013 22:02:30 | Jan Voralberg

líbí

Možná toho nečtu tolik, co Ty (pravděpodobně to tak i je), ale opravdu na současná témata moc nenarážím, a to ani na Literu. Navíc každou chvíli čtu třeba v Literárkách povzdechy lidí, kteří naopak čtou mnohonásobně víc než my dva dohromady, a jsou takříkajíc v centru dění, že současná poezie a literatura vůbec na tuto kritickou roli téměř rezignovala. Takže jsem si to nevycucal jen tak z prstu, není to jen ryze můj názor, ale opírám ho i o hlasy povolanějších, než jsem já.

Té předepsané formě, co by měl či neměl text obsahovat, moc nerozumím, ale tento konkrétní text obsahuje přesně to, co třeba mě oslovuje a já se přitom nepovažuju za někoho, kdo by podléhal jen tak nějakým klišé. Snad to nezní moc neskromně – nejsem doufám natolik nepokorný. Navíc to tu oslovuje i řadu dalších, jak vidím z tipů i reakcí, o kterých vím, že jim není lhostejné, jak dnešní zpitomělá společnost vypadá. Ovšem vzhledem k otupělosti řady lidí, která je mainstreamově zcela programově budovaná (zblblé konzumní stádo je lépe ovladatelné, než nezávisle myslící bytosti), je každý takový pokus o probuzení potřebný a je jich stále zoufale málo. V tom se tedy asi neshodneme. U této konkrétní věci navíc vidím velký bonus v tom, že ji napsal někdo, kdo opravdu psát umí, a proto i ten účinek je výraznější.

Mimochodem, Ty máš taky velký talent - kdybys napsal něco současně společensky kritického, samozřejmě po svém, potěšilo by mě to neméně ;-)

26.12.2013 22:33:49 | Amonasr

líbí

Zrovna na literu jsem o tomhle tématu četl už spoustu věcí, ač se v nich obsah různí.

Neříkám, že neni třeba, aby člověk viděl, co se kolem něj se společností děje, to jsem neřekl, já jsem ovlivněnej tim, že už jsem o tom četl tolikrát, že mě to spíš obtěžuje znova číst, jak každej nadává, co ho na společnosti sere.

Ty obecnosti, co jsem zmiňoval vidim i v tomhle jeho díle: http://www.liter.cz/basne-ostatni-779959-cist

V podstatě bych to shrnul tak, že ty obecný věci jsou věci, který každej už někdy v životě slyšel, setkal se s nima, shrnutý do jednoho díla. (alespoň v tý Ódě to tak cejtim a tady taky) Každej to v tom najde, každej to jednoduše pochopí, a to neni můj styl psaní. Nebo aspoň ne primární účel mý poezie.

Já mám ve svých básních taky odrazy společnosti, jen ne takhle nakupený k sobě. Když budeš hledat, najdeš je.

26.12.2013 23:00:27 | Jan Voralberg

líbí

Je to věc osobního nastavení a vkusu, ale zrovna tu Ódu považuju za jednu z nejlepších věcí, co jsem letos na Literu četl, mám ji mezi oblíbenými díly a těch mám mnohonásobně méně, než autorů - tam si dávám opravdu jen ty z mého pohledu zcela zásadní nebo pro mě něčím objevné texty.

Poezie má samozřejmě tisíce tváří a miliony odstínů, rozhodně bych proti sobě nechtěl stavět různé žánry, styly, autorské přístupy atd. Ten subjektivní pohled čtenáře v tom bude vždy rozhodující a respektuju, že se v názoru konkrétně zde spolu diametrálně lišíme - jindy se třeba zase můžeme shodnout. Je určitě fajn, že zdejší "kavárna" je názorově pestrá a je lépe se spolu bavit a třeba i nesouhlasit, než nesouhlasit a nebavit se... Snad jsme nenudili ani ostatní... ;-)

26.12.2013 23:20:49 | Amonasr

líbí

Měj se. ;)

26.12.2013 23:29:37 | Jan Voralberg

líbí

Taky se měj, dobrou noc ;-)

26.12.2013 23:45:04 | Amonasr

líbí

Nemyslím si, že zrovna tohle je něco, co chtějí lidi slyšet.. Ale i tak díky za komentář.;)

26.12.2013 20:05:49 | Isquieasuus

líbí

No ti, kterým se to říká, těžko. Myslel jsem čtenáře.

26.12.2013 20:45:59 | Jan Voralberg

líbí

Já samozřejmě také myslel čtenáře.

26.12.2013 20:48:43 | Isquieasuus

líbí

Ty se součástí davového chaosu nikdy nestaneš, to se už pozná ;-) Ale průchod tím lhostejným davem je celoživotní záležitost, občas se nevyhneš ani umazání, třeba jen od doteku se špinavou rukou - důležitá je trvalá hygiena, včas se vždy dezinfikovat, aby viry a bacily nedostaly šanci. A nezapomeň ani na občasný relax pro nabrání nových sil - únava se totiž čas od času nevyhnutelně dostaví. Tak šťastnou cestu! :-D

P.S. Umíš se krásně nasrat bez patosu - tomu se pak dá věřit :-)

26.12.2013 17:56:46 | Amonasr

líbí

:)) Děkuju. Opravdu miluju tvé komentáře - dokáží tak nenásilně povzbudit do dalšího psaní. Už nějaký čas je mám zařazené do své sbírky nutné hygienické soupravy.;):D Za což jsem ti velmi vděčný.:)
P.S. Tohle asi tak nemělo zapůsobit, ale pobavilo mě to, díky ještě jednou.:):D Snažím se, však jen kolik těch sprostých slov jsem vyházel.:D

26.12.2013 18:20:21 | Isquieasuus

líbí

Ale já to P.S. psal taky s úsměvem - vulgárních výrazů se už řadu let jinak snažím vystříhat, i tady jsem chvíli váhal, ale vzhledem k názvu... ;-) Ovšem vulgární výrazy nejsou vždy sprosté - když se použijí ve vhodném kontextu a s patřičnou mírou vkusu, což myslím ovládáš. Někdy se vlastně ani nedají nahradit ;-)) A právě i ten smích je dobrý lakmusový papírek - patosu se totiž nedá smát, maximálně vysmívat... ;-)

26.12.2013 18:29:26 | Amonasr

líbí

:) Nejspíš tě to překvapí, ale asi s tebou budu muset souhlasit.;):D Tedy, netvrdím, že tu míru dokážu ovládnout.. Ale někdy jsou vulgarismy vskutku nenahraditelné a je velmi dobře, že mezi námi existují. Bukowski by mohl vyprávět.:D

26.12.2013 18:40:11 | Isquieasuus

líbí

:-D Jo, tos mě teda překvapil ;-)) Zřejmě se asi budeme muset rozpomenout zase na chvíle, kdy jsme se tu do sebe pouštěli, abychom opět vypadali víc věrohodně ;-) Tak já Ti dám hned příležitost - Bukowského jsem ještě nečetl, můžeš mě tedy nazvat ignorantem :-D I když já bych Ti dal vlastně zase za pravdu a žádná polemika by se stejně nekonala... Tak to raději nechme osudu... :-D

26.12.2013 18:50:50 | Amonasr

líbí

To není doufám výzva k napsání podobného díla jako v dubnu.;):D Ale ne, ingorantem ne. Na to ti jen můžu říct, že nikdy není s ničím pozdě začít.;) Tedy dobře, možná je pozdě se vydat na dráhu dětské herecké hvězdy, ale víš, jak to myslím.:D

26.12.2013 19:01:49 | Isquieasuus

líbí

No ale vidíš, já už skoro zapomněl na Tvé černohumorné sklony - co se s nimi od té doby vlastně stalo...? Jenže když už Tě trošku znám, tak bych v tom stejně hledal jen to, co v tom je, a ne to, co by v tom případně mohlo být... ;-) Takže stejně by ke konfliktu nejspíš nedošlo... Ono by nedošlo ani tenkrát - to mi už tehdy taky rychle došlo, že jsem měl důkladněji číst, hlavně mezi řádky, a teprve pak komentovat :-))) Ale stejně to mělo být tak, jak to řídil osud, jak oba dobře víme... ;-)

S tím Bukowskím to u mě není postoj, ale člověk zkrátka nemůže stihnout všechno. Já už vlastně knížky jen dostávám nebo občas i kupuju, ale nemám řadu let čas je číst. A první, co budu chtít dočíst, je Dostojevského Idiot - skončil jsem před 25 lety asi v třetině a od té doby se k tomu jen chystám... No a pak až dočtu dalších několik regálů v knihovně, přijde na řadu možná i Bukowski. Ale tak třeba si rychle aspoň něco vygoogluju, i když možná dnes už je v módě zase někdo jiný - když bych měl být opravdu "in"? :-P :-D

26.12.2013 19:43:53 | Amonasr

líbí

Tak předtím to byl pouze momentální nápad. Ty sklony se nejspíš jen přesunuly jinam, nebudu tvrdit, že zmizely. Protože víš, jak se to říká - Černý humor je jako nohy. Někdo je má...... Ale sem bych nerad odbočoval.:D Jinak ty dřívější reakce celkem chápu. Hlavně že teď v tom máme jasno.;)

25 let?:D Teeeda, málokdo se může pochlubit, že čte knížku delší dobu než za jakou ji autor napsal.(aspoň doufám, že tomu tak skutečně je):D A s tím, kdo je teď v módě, ti asi těžko poradím:P:D

26.12.2013 20:04:16 | Isquieasuus

líbí

;-)) Tak s těma nohama jsi mě přesvědčil, že Tě příslušné sklony fakt neopustily :-D

A chtěl jsem se mrknout na toho Idiota, že bych ho třeba zkusil dočíst, ale nemůžu ho najít. Přítel má výtvarné sklony, tak přerovnal regály podle velikosti, tloušťky a barevnosti hřbetů... No, snad ho ještě někdy najdu... ;-)) A kdo je zrovna v módě mi ani prozrazovat nemusíš, vystačím si s tím, že budu číst Tebe... :-P :-D

26.12.2013 20:34:50 | Amonasr

líbí

:D Myslel jsem si, že takhle to bude dostačující.:D

Chápu, však si říkal, že na čtení nemáš čas.:D Nee, díky, lichotí mi to.;))

26.12.2013 20:49:23 | Isquieasuus

líbí

:-) Tak už Tě nebudu rušit, pusť se do dalšího psaní ;-)

26.12.2013 21:02:04 | Amonasr

líbí

:D Tak jó.;)

26.12.2013 21:10:55 | Isquieasuus

líbí

Pod tohle bych se mohla s chutí podepsat, jako bys to psal i za mě. Skvělé, jako vždy. :) A kombinace s hudbou se ti povedla na jedničku stejně tak, to napětí v ní k tomu dokonale sedí. V těchlech chvílích člověk prostě daleko víc než kdy jindy oceňuje výhody toho, že nebydlí v paneláku.:D Tohle se totiž vážně nedá poslouchat jinak než s hlasitostí vystřelenou do vesmíru a náladou shodnou s titulkem. :D:)

26.12.2013 16:14:06 | Sýkorka07

líbí

Děkuju, to se čte velmi příjemně.:) A co se týče kombinace s hudbou, taky se musím pochválit.:D Ne, přišlo mi, že ta nálada je v ní podobná - střídavá, rozpolcená... Však mi sloužila jako hudební podklad.:) A máš pravdu, to se opravdu nedá.:):D

26.12.2013 16:57:27 | Isquieasuus

líbí

Rádo se stalo :) Ta nálada je v ní vážně vystihující, jen těžko by se hledala lepší :)

26.12.2013 17:52:29 | Sýkorka07

líbí

:))

26.12.2013 18:20:50 | Isquieasuus

líbí

Lidská mysl je jako houba...nasákne to, co je kolem ní...lepší je nasávat hodnotné věci (nemyslím hmotné)
Pěkný vodopád emocí.
RM.

26.12.2013 15:50:17 | Robin Marnolli

líbí

Lepší to sice je, ale někdy stejně jako ta houba nemáš na výběr. Děkuju za komentář.:)

26.12.2013 16:59:53 | Isquieasuus

líbí

Ano, v tom máš pravdu. Myslel jsem to tak, že člověk by se to měl snažit tím lepším převážit aby ho to moc nezkazilo...asi tak.
Ne vždy je to ale jednoduché...spíše není

26.12.2013 17:04:45 | Robin Marnolli

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel