DOBÍHÁNÍ

DOBÍHÁNÍ

Anotace: Quo vadis...?

 

DOBÍHÁNÍ

 

 

hledáš-li pevný bod

pak v jakém vesmíru

chceš nastavit balanc

svých tužeb nadějí a přání

 

sotva jeden máš u ruky

už bortí se ti pod nohama zem

žádný bod není

všechno je jenom zdání

                        (čert to vem)

 

život nepodobá se terči

s černým puntíkem

v kruhu jinak bílém

 

už hlasitý příchod na svět

odstartoval tvůj běh na trati

 

                    s pohyblivým cílem

 

 

Praha, 6.5.2014

 

http://www.youtube.com/watch?v=pn0JxTiiGDE

 

 

 

Autor Amonasr, 06.05.2014
Přečteno 507x
Tipy 18
Poslední tipující: Párek Bdělý, isisleo, ardzuna, Gabriela Green, jitoush, básněnka, Aiury, Pamína, banana, ...
ikonkaKomentáře (49)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

tak tady ses trefil do mého terče...tohle baví

09.05.2014 20:30:52 | Párek Bdělý

líbí

Udělals mi tím radost, děkuji :-)

10.05.2014 12:38:40 | Amonasr

líbí

:-)))..altiora peto.........doufám;-)

08.05.2014 08:11:33 | isisleo

líbí

Qui quaerit, invenit... ;-) Jak mi tu ta Tvá latina chyběla... :-))

08.05.2014 10:34:48 | Amonasr

líbí

:-)))

12.05.2014 16:59:57 | isisleo

líbí

slušnej nářez :) teď se mi vybavilo jak jsem za mlada furt dobíhala na tramvaj...

07.05.2014 17:51:30 | maryshka

líbí

Jo, o něčem takovém to je... Občas i ujede... :-D

07.05.2014 17:52:56 | Amonasr

líbí

:) no neva..kondice se lepší i tak :)

07.05.2014 17:57:54 | maryshka

líbí

...u mě už naopak... :-D

07.05.2014 18:02:06 | Amonasr

líbí

u mě se to přechodně taky jednou zhoršilo. podle vyhlídek to vypadalo, že stihnu zahájení pracovní doby v 7.45 punkt. Tak jsem na cestičce za školou trochu zrychlila do plavního poklusu ...a stihla. Na schůzi se pak pan řídící zmínil, že pedagog by do školy neměl utíkat v žádném případě....
:D

07.05.2014 18:09:50 | maryshka

líbí

:-D To znám... :-D Na vojně jsem měl jednou službu na deveťárně (vojenská vrátnice), když pískli poplach... Já absolutně netušil, co mám dělat, tak abych nevypadal bezradně, simuloval jsem pobíhání po kasárenském dvoře, jako že někam s něčím důležitým utíkám. Velitel útvaru si mě po skončení poplachu podal, že jsem pobíhal s lodičkou (čepicí) v ruce, místo abych ji měl předpisově na hlavě... :-D

07.05.2014 18:20:20 | Amonasr

líbí

lol..měl oči ostříží..jak to už u nadřízených bývá :))))
dobrá taktika...splynout s davem :))

07.05.2014 18:22:58 | maryshka

líbí

Jo, k taktizování mám sklony, klíčové detaily mi při tom ale občas unikají... :-D

07.05.2014 18:26:49 | Amonasr

líbí

Přesně řečeno, nic nemáme jistého, viď? :o)))

07.05.2014 09:08:25 | ardzuna

líbí

Přesně tak, vůbec nic, alespoň dokud žijeme... :-D

07.05.2014 09:17:30 | Amonasr

líbí

Asi jsem báseň nepochopil úplně. Já k životu pevný bod potřebuju. Naproti tomu ale existuje mnoho bodů, které lidé považují za pevné, a prozřou až tehdy, když se začnou znatelně viklat (někdy ani to ne, protože prostě chtějí věřit tomu, že ten bod, co si vybrali je prostě správný)
Hlavně mi to pasuje k mládí, kdy člověk pevné body hledá, a s těmi málo zkušenostmi, je to cesta velmi klikatě pohyblivá.
Záleží asi na tom, jak si člověk tříbí hodnoty...pokud ne, pohyblivé body zůstávají.

Z jiného úhlu může být tím pohyblivým bodem, změna mého vnímání věcí po silné zkušenosti.

Každopádně pěkně napsané, a teď si pustím píseň...

07.05.2014 08:53:41 | Robin Marnolli

líbí

Díky Robine, vím o jakém pevném bodu píšeš, a ono se to v podstatě ani nijak neliší od toho, co popsala níže Jitka, vlastně svou reakcí na ni přitakám i Tobě. A popsal jsi to z mého pohledu moc hezky, ten proces hledání atd. Tudíž ani s Tebou nebudu nijak polemizovat, můžeme ty své „pevné body“ nacházet každý někde trošku jinde, ale důležité je, mít o co se uvnitř sebe opřít... O tom by se dalo asi dlouze dikutovat, zejména o té pevnosti jako takové, která se myslím musí stále hledat, nově prověřovat, definovat atd., aby se z ní nestalo mrtvé dogma. Pak se i z „pevného bodu“, z té kýžené opory, od níž se chceme odpichovat, může stát třeba i koule na noze... Ale to myslím zcela obecně, úplně na každého, včetně sebe... Vnímám hledání toho „pevného bodu“ uvnitř sebe sama ve vztahu k okolnímu světu jako nikdy ne zcela završený proces - asi tak nějak... :-)

07.05.2014 09:15:15 | Amonasr

líbí

Souhlas:-)

07.05.2014 10:10:27 | Robin Marnolli

líbí

Jedna taková ze života... Krása!
PS: Ta písnička je velmi zajímavá!

06.05.2014 21:56:20 | Gabriela Green

líbí

Tak trošku život sám... :-) Díky, mám radost, že Tě oslovila, včetně té doprovodné skladby - ta rocková verze "Osudové" mi k tomu docelá pásla... :-)

07.05.2014 09:01:54 | Amonasr

líbí

Mě osobně oslovují téměř každá tvá díla :-) Jinak s tou hudbou, určitě tam sedí! Ani jsem netušila, že jsi i rockový :-)

07.05.2014 15:44:30 | Gabriela Green

líbí

:-D Taky mi nebylo vždycky skoro 60 a rock se hrál už za našich mladých let :-D Jediné, k čemu jsem ještě nedozrál, je dechovka, ale to třeba taky přijde - nikdy se přece nemá říkat nikdy... ;-))

07.05.2014 15:47:14 | Amonasr

líbí

Staré papuče na nohy, a šlágr TV k snídani... Tak zle snad nebude, co? :-D

07.05.2014 15:48:50 | Gabriela Green

líbí

:-D Snad natáhnu brka dřív, než bych se něčeho podobného dožil... :-D

07.05.2014 15:51:25 | Amonasr

líbí

No... Nepřála bych ti to :-D Když budeš chtít, prodám ti svojí basu a můžeš si založit nějakou old Punk kapelu... :-D

07.05.2014 15:58:35 | Gabriela Green

líbí

:-D No to by dopadlo, já neumím hrát ani na hřeben... :-D

07.05.2014 16:05:34 | Amonasr

líbí

Já byla ve dvou kapelách a také na to dodnes neumím hrát... Prostě mi každý ukázal co hrát a já to prostě hrála :-D

07.05.2014 16:18:37 | Gabriela Green

líbí

No tak to jsem prošvihl už tehdy, když mi bylo jako teď Tobě - mně to bohužel nikdo nenabídl, asi netušili, jaké terno se mnou mohli udělat :-D

07.05.2014 16:46:02 | Amonasr

líbí

Hold tě podcenili... Za mnou právě takhle jednou přišel spolužák zeptal se mě, jestli nechci založit kapelu. Já jsem mu řekla, že klidně,ale neumím na nic hrát... On mi na to řekl, hele to máš jedno, tak budeš hrát na basu. No... než jsem se nadála, šla jsem do bazaru a basu měla doma... Za týden už jsem stála ve zkušebně... Při naší první zkoušce už jsem měli písničku! Ono, popravdě, u té to také skončilo... :-D

07.05.2014 16:53:19 | Gabriela Green

líbí

Možná se pletu, ale myslím, že takto nějak začínal hrát Jiří Suchý - z nouze na basu v kapele otce zpěváka Viktora Sodomy... Tak třeba máš před sebou ještě taky hvězdnou kariéru :-D

07.05.2014 16:57:40 | Amonasr

líbí

U Sex Pistols to bylo dost podobné... Na místo basáka vzali Sida Viciouse, neuměl na ní hrát a moc se to ani nenaučil... Dokonce mu při některých koncertech vypínali zesilovač :-D No, nic méně, je to jeden z nejslavnějších Hudebníku v Punkové sféře! A co mě se týče... Já už hrát nemíním :-D

07.05.2014 17:22:59 | Gabriela Green

líbí

Bože,Gabi,nějak si Tě nedokáži představit jako fanynku zrovna této kapely.Ale ano,pocity jdou stranou při bližším poznání,že?

07.05.2014 17:58:29 | Bakchus

líbí

Tak Sex pistols jsou prostě sex pistols! :-D Klasika... The Clash, Exploited apod. Ani Green day nebyli ze začátku špatní nebo Bad Religion...

07.05.2014 18:03:12 | Gabriela Green

líbí

Jsem překvapen i potěšen.Má lžička kafe je sice scéna o pár let starší,leč,poslouchám vše,co mě osloví.A co měl našinec poslouchat,když se tolik rockových kapel rozpadlo?Punk,ne?

07.05.2014 18:08:40 | Bakchus

líbí

Tak bohužel, já v této době nevyrůstala - což mě mrzí, podle mého názoru to byla doba daleko pestřejší... Ale vše má své pro i proti... Jen bych se pozastavila nad videoklipem Something Else... Krásná ukázka, jak se mění doba, dříve tanga na chlapci znamenali Punk... Dnes jen to, že je divný, nebo homosexuál :-D

07.05.2014 18:11:12 | Gabriela Green

líbí

Neviděl jsem,ale najdu si to.

07.05.2014 18:16:54 | Bakchus

líbí

Jinak si myslím, že český underground by se také neměl zatracovat, Krausberry, Pražský výběr, Hudba Praha, Vítkovo kvarteto... :-)

07.05.2014 18:19:17 | Gabriela Green

líbí

Nezatracuji,ale neposlouchám.Jsem staromil,takže Olympic,Abraxas,možná ještě Katapult.

07.05.2014 18:27:44 | Bakchus

líbí

Tak z toho co jsi napsal je mi nejblíže ten Katapult a jejich ,,dědku hobluj"... I když, to už také není dnes pravda...

07.05.2014 18:34:22 | Gabriela Green

líbí

Každý svého štěstí strůjcem :-D

07.05.2014 17:34:09 | Amonasr

líbí

...pevný bod vně je asi nelehká a vrtkavá záležitost.....pevný bod
může snad být uvnitř sebe sama....tam je to napojení jinam....
uvnitř....když se to uvnitř rozostří a člověk ztratí sám sebe,ten svůj
vnitřní pevný bod,který nevylučuje proměnu,tak se sebekrásnější realita kolem ponoří do neprostupné mlhy.A naopak,těžké životní okolnosti
vnější můžeme přemoci a snáze překonat,když je živý vnitřní"pevný"bod....Ji.

06.05.2014 21:07:01 | jitoush

líbí

Díky, Jitko, za krásné zamyšlení, ve kterém jsi výstižně zhutnila hluboké poznání, životní zkušenost a moudrost... :-) Ani s Tebou nemůžu polemizovat, i kdybych nakrásně chtěl, protože líp bych to napsat neuměl a bez váhání a rád se pod to připodepíšu. Ne tak dávno jsem se v určité krizi potřeboval o něco opřít a ten Tebou zmiňovaný "pevný bod" jsem intenzivně hledal a ke své úlevě nakonec i objevil, i když on se dost těžko definuje a má tendenci se i vysmekávat, člověk si ho musí hlídat... :-D No však si zcela jistě rozumíme :-)

07.05.2014 08:56:08 | Amonasr

líbí

...Ano,rozumím Ti,některé záležitosti je velmi obtížné uchopit slovy....
/úsměv/...Ji.

07.05.2014 18:42:49 | jitoush

líbí

;-)

07.05.2014 18:51:27 | Amonasr

líbí

tak tedy...jak pootočit vesmírem?
pevným bodem polemiky?

06.05.2014 20:52:34 | básněnka

líbí

:-D Pootočit možná úplně ne, ta pevnost by na to asi nestačila, ale tak aspoň si do něj tak trošku drcnout, ne...? :-D

07.05.2014 08:42:18 | Amonasr

líbí

To drcnutí jsem si představila a vyvolalo mi úsměv na tváři;-)

07.05.2014 08:48:20 | básněnka

líbí

Shluky cílů kdesi v mlžných oparech a stále unikající našim šípům znamenají dlouhou cestu... co více chtít? Děkuji za možnost přidat se k této pouti.

06.05.2014 17:39:37 | Pamína

líbí

A já děkuji, Pamíno, za dokonalé vystižení toho, co chtěl i "básník" říci, byť ponechávám na čtenáři také jiné výkladové možnosti a vůbec se jim nehodlám bránit... Přiznám se, že např. k "pevnému bodu" nenápadně po očku vyhlížím i případnou polemiku, tak možná ještě odněkud přijde... ;-)

06.05.2014 17:57:39 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel