RITUÁLY

RITUÁLY

Anotace: @&@



RITUÁLY

 

 

 


 

rituál staré paní odnaproti

vítající otevřeným oknem

čerstvou vůni rán

vždy před devátou

se léty skamarádil s mým -

venčením sprchy po rozcvičení

vlajkou ručníku

vyvěšovanou na balkóně

 

i rituály

mohou prožívat své stesky

 

 

 

 

 

Praha, 21.2.2017

 

https://www.youtube.com/watch?v=YV7UwXUtkXA 

 




Autor Amonasr, 21.02.2017
Přečteno 776x
Tipy 44
Poslední tipující: Vivien, jenommarie, básněnka, Cappp, Akrij8, Avola, zelená víla, Jort, Frr, Eliášek, ...
ikonkaKomentáře (103)
ikonkaKomentujících (21)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

A to je pěkné! Jen... bacha na tu lžičku... ale k lékaři s tím nechoď, hned bys měl diagnózu:-). To myslim samozřejmě v legraci, jsme zde věřím pro radost. Libi se mi, RITUALY. V.

14.06.2020 09:37:13 | Vivien

líbí

:-D) Děkuji za humornou reakci, Vivien, mám legraci rád, neboj ;-)) Dokonce jsem se díky Tobě po začetl do té sáhodlouhé diskuze, na kterou jsem už úplně zapomněl - trochu mám z ní až jakési deja vue, snad se nic podobného už ale opakovat nebude, jednou mi to docela stačilo, protože opravdu dávám přednost bytí zde pro radost :-)) Nicméně kontextu se lžičkou jsem se ani tak nedopátral - pomůžeš natvrdlému? Dík :-)*

14.06.2020 12:08:53 | Amonasr

líbí

Pomůžu, ve vzkazu, nemusí vše na nástěnku :-) V.

14.06.2020 18:32:56 | Vivien

líbí

OK, ;-))

14.06.2020 20:15:39 | Amonasr

líbí

To je velká pravda..takové ty denní maličkosti...stejně odehrávající denní pozdravy. Skorozvyky ;-) *ST

13.06.2020 19:20:22 | jenommarie

líbí

Díky za empatickou reakci :-)*

13.06.2020 19:43:32 | Amonasr

líbí

;-)* ráda

13.06.2020 19:46:55 | jenommarie

líbí

:-)*

13.06.2020 20:09:18 | Amonasr

líbí

Mám rituály ráda..pro ně samé...:-)

02.03.2017 14:11:19 | básněnka

líbí

Však jsi taky básnířka - šamanka ;-)

02.03.2017 14:35:39 | Amonasr

líbí

Ano, vždycky vzývám duchy předků a sestupuji do dolního světa...:-), potkala jsem tam kdysi mého patrona..krásnou bílou kozu s modrýma očima...;-)

02.03.2017 14:41:25 | básněnka

líbí

:-D Vždyť to říkám, že jsi básnířka - šamanka! Směju se... :-)

02.03.2017 14:49:06 | Amonasr

líbí

A to bys koukal na ten buben :-)

02.03.2017 14:53:23 | básněnka

líbí

;-)))

02.03.2017 14:54:16 | Amonasr

líbí

čumím na tie komentáre... a fakt dobrá lekcia o pasívnej agresivite...

24.02.2017 15:04:33 | maryshka

líbí

Njn, snad jsme už u konce s dechem... ;-) Budu se snažit napříště polepšit... ;-)

24.02.2017 15:08:36 | Amonasr

líbí

Rituály - je zajímavé pozorovat, jak postupně vznikají a s postupem času se (ne)mění. Ty "osobní" a - asi to nebude zcela přesné - společenské. Za rituál považuji svým způsobem i pozdrav nebo přání dobré chuti :-)

Na trénincích Karate - Do je rituálů řada a musím přiznat, že po těch letech se moje počáteční úcta k nim přetavila v jakýsi způsob vychutnávání si tradice :-)

24.02.2017 12:28:05 | paulmatthiole

líbí

Díky za pěkný příspěvek - konečně zase něco k dílku, to je fajn :-) Jj, máme možná víc rituálů, než jsme schopni si kolikrát uvědomit - a to vědomé vychutnávání se mi líbí :-) Zrovna jsem si uvědomil, jak jsem nesvůj, když moje oblíbená kávová lžička je zrovna někde jinde než u mě a já si musím míchat kávu jinou. Asi je tak zkrátka po dokonalosti rituálu a jí si ho nemůžu náležitě vychutnat - konečně už to tedy vím, proč jsem z toho vždycky tak nesvůj... ;-))

24.02.2017 15:06:50 | Amonasr

líbí

Člověka ty rituály tak nějak uklidní - možná proto hrají jistou roli v chaosu běhu života. Možná, že ještě větší roli hrají při ztrátě nějakých jistot v životě, ale nerad bych příliš tlačil na pilu mými případnými spekulacemi :-)

24.02.2017 19:39:50 | paulmatthiole

líbí

Já bych to ani nebral jako spekulace - spíš zajímavou úvahu. Vlastně jsem se nad úlohou rituálů v životě člověka nikdy nezamýšlel, ale když o tom tak píšeš, tak si uvědomuju, že zvlášť v chaotické době, jako je třeba ta nynější, mohou člověka potřebně ukotvovat, nebo v extrémních podmínkách, kdy jde lidem o holé přežití, mohou být rituály třeba tím, co je dokonce udrží při životě. Možná je to i různě zdokumentováno v jejich vzpomínkách nebo zachyceno i v uměleckých dílech. Jo, rituály - ani jsem vlastně netušil, jak zajímavé a široké to může být téma... :-)

24.02.2017 20:29:41 | Amonasr

líbí

Jsem příliš líný, a dost možná i hloupý na to, abych podobné téma otevřel a sepsal o něm pár řádek, tudíž jsem rád, když na podobné téma natrefím a rozvine se diskuse :-)

24.02.2017 20:34:08 | paulmatthiole

líbí

Ona ta diskuze někdy bývá vydatnější, než nahozené téma samotné... :-)

24.02.2017 20:54:33 | Amonasr

líbí

tak jsem si díky tobě uvědomila, že nemám žádnej rituál... :-) asi bych s tím měla něco dělat :-)

23.02.2017 22:20:01 | zelená víla

líbí

Jééé, tomu se mi ani nechce věřit… :-) Určitě aspoň nějaký drobný rituál máš a nejspíš ani ne jen jeden… Třeba si dáváš každé ráno šálek oblíbené kávy v oblíbeném hrníčku a mícháš ji svou oblíbenou lžičkou nebo něco podobného… :-) Možná s tím tedy nemusíš dělat vůbec nic, jen si vybavit, kolik takových rituálů každý den děláš... ;-)

24.02.2017 09:47:50 | Amonasr

líbí

Týýýýýýýýýý - já ču-mím: na tebe snad už leze STáří...

22.02.2017 23:51:48 | aravara

líbí

:-D Taky mám někdy ze sebe, Jardo, takový pocit... :-)) Díky za zastavení :-)

23.02.2017 10:45:08 | Amonasr

líbí

...když si "podají"ruku...tak ne.....Ji./úsměv/

22.02.2017 19:59:50 | jitoush

líbí

No proti tomu se nedá nic namítnout... :-))

22.02.2017 20:34:10 | Amonasr

líbí

jdu si dát lahvinku rituálu...

22.02.2017 14:36:29 | enigman

líbí

Tak na zdraví! :-)

22.02.2017 20:33:39 | Amonasr

líbí

i rituály

mohou prožívat své stesky

to je výrečná metafora, najskôr som to čítal stezky

22.02.2017 11:45:05 | LV

líbí

preklady nie sú presné, ale stesky môžu byť smútky za niečim, clivota
stezky sú cestičky, či chodníčky :D
I did in my way, Sinatra

aj rituály majú svoje spôsoby ... stezky jak ukázat stesky

22.02.2017 13:58:53 | LV

líbí

:-)

24.02.2017 11:21:58 | Amonasr

líbí

Díky :-) Slovenština a čeština jsou svou blízkostí někdy i poněkud zrádné... ;-)) Ale vlastně ani pořádně nevím, jak se slovensky řeknou stesky a stezky... :-/

22.02.2017 13:22:56 | Amonasr

líbí

Tahle mi utekla, asi věděla proč, parádní námět, líbí se mi ta vlajka ručníku vyvěšená na balkóně... :)

22.02.2017 11:30:48 | Philogyny1

líbí

Díky, Phil - schnoucí ručník Ti mává jako vlajka na pozdrav z žižkovského balkónu... :-)

22.02.2017 11:35:38 | Amonasr

líbí

Námět básně je super, ale zpracování se dle mého opět nepovedlo. "Venčení sprchy po rozcvičení", vážně? Podle mě ten obrat není příliš dobrý.

22.02.2017 11:22:29 | tall&curly

líbí

Vážně se po rozcvičce sprchuju a mokrý ručník pak věším na balkón - co je na tom tak nepochopitelného...? :-D

22.02.2017 11:32:44 | Amonasr

líbí

Nejde o tu skutečnost jako takovou, jde o její vyjádření.

22.02.2017 12:13:51 | tall&curly

líbí

Ano, vím od chvíle, kdy jsem to tak napsal, že ten konkrétní verš nezní zrovna libozvučně, ale tu libozvučnost jsem tu vědomě obětoval smyslu a „originalitě“ metafory a hlavně myšlence básně. Mohl jsem třeba napsat libozvučnější „venčením ranní sprchy“, zase by tam ale bylo blízko sebe „rán – ranní“ – prostě jsem tam nechal v jednom řádku tu kostrbatější věcnost a syrovost vědomě a je pochopitelně jen na čtenáři, jak to přijme… Vím, že to tam dráždí. Podle mne u určitého typu básní ale není úplně na škodu, když někde mírně škobrtne nebo zadrhne a čtenář zpozorní (je to něco za něco) – to by ale bylo na delší diskuzi a nejspíš bychom opět oba setrvali každý u svého názoru… Ber to třeba jako určitý druh drobné provokace, i to asi k mým textům patří. V tomto případě ale Tvé výhradě rozumím a je určitě „legitimní“ :-)

22.02.2017 12:48:11 | Amonasr

líbí

Originalita je další oblíbené zaklínadlo. Když je něco blbé, tak se to schová za slovo "originální". Podle mě to vyjádření není ani estetické, ani hezké, ani syrové, ani provokativní, ani legrační... Ale vidím zde v komentářích, že některé tvé vyjádření přímo dojímá, tak asi je vše, jak má být.

22.02.2017 14:44:18 | tall&curly

líbí

Njn, opět jsi nezklamala :-D Místo věcné diskuze zase jen průvan dehonestujících nálepek, argumenty veškeré žádné. Na literárněvědnou odbornici, na jakou si tu neustále hraješ (a nejen u mě), je to dost chabý výkon.

Ale jinak respektuju, že se ti moje tvorba veskrze nelíbí a nemám s tím kvůli tomu žádný problém. Nejsi tu určitě ani jediná. Jak se říká, proti gustu žádný dišputát. A svým způsobem mě i baví sledovat, až do jaké míry tě má tvorba a mé komentáře tak vytrvale iritují. Možná by ses jen nemusela tolik vztekat, že někomu jinému se občas může líbit i to, co tobě ne. Zbytečně tak totiž zpochybňuješ svoji tolikrát deklarovanou kompetentnost – atributem opravdového odborníka (ne jen podle získaného diplomu), v jakémkoliv oboru, je totiž i to, s jakou pokorou a respektem dokáže přijímat i jiné názory a vést věcnou a nepředpojatou polemiku. Ti, kteří to nedokáží a jen s pro tebe tak typickou arogancí nálepkují druhé, s pravděpodobností hraničící s jistotou ani kvalitními odborníky nejsou. Je to takový poměrně jednoduchý lakmusový papírek – ber to jen jako malou nezištnou radu ode mne a třeba, pokud se nad sebou budeš ochotna aspoň trošku zamyslet, předvedeš příště něco věrohodnějšího, méně záštiplného. Ostatně určitý nepatrný pokrok tu u tebe v tomto směru i pozoruju od dob, kdy jsi byla ještě Černým motýlem tmy. Jen jsem ho čekal trošku výraznější – tvé „dospívání“ je v tomto směru přeci jen nečekaně pomalé, neztrácím ale stále naději, že bys mohla mít na víc.

A poslední poznámka – píšu pro radost, svou i těch, které baví mě číst. A zrovna tak rád dělám radost těm, kteří jsou na Literu ze stejného důvodu, tím že je čtu, a přeju jim jejich radost z psaní i každý zaznamenaný pozitivní ohlas a úspěch. A je mi tu s nimi dobře. Ty mě svými výpady otrávit nedokážeš – i kdybys tu ještě desetkrát změnila nick a nalepila mi ještě tisíc nálepek. Ve skutečnosti je totiž lepíš hlavně sama sobě…

22.02.2017 20:30:51 | Amonasr

líbí

Já ti děkuji za další můj morální a psychologický profil. Taky si je tady ráda čtu. Je úplně jedno, jaké divadlo tu budeš hrát a jak moc se budeš snažit mě urazit. To, co jsem napsala v úplně prvním komentáři, platí.

23.02.2017 07:44:42 | tall&curly

líbí

Tak to je fajn, pak je vše, „jak má být“. Jak je zřejmé, ty naše společné exhibice zatím baví číst i mnohé naše čtenáře, tak se snad mají na co těšit i někdy příště. Až tedy zase budeš mít touhu vystoupit na pomyslná prkna, která znamenají svět, tak ti můžu slíbit, že tě v tom opět nenechám samotnou. Třeba tu spolu postupně ustavíme i jakýsi specifický literární žánr a ustálíme se i jako nerozlučná bavičská dvojice, něco jako Šimek – Bubílková, i když samozřejmě jinak, po svém. A třeba se k nám někdy zase pro zpestření připojí i jiná komická postava. Tak si držme palce a našim čtenářům ještě víc, ať se s námi nikdy nenudí! :-)

23.02.2017 10:40:18 | Amonasr

líbí

Prosím, do svých divadelních představení mne nezatahuj.

23.02.2017 13:58:53 | tall&curly

líbí

Rozehráváš je sama - já se vždy jen přidávám... ;-) Nebo by ti víc vyhovovaly jen tvé vlastní monodramatické výstupy...? Pak bych Ti ale doporučil účinkování spíš na tvém vlastním jevišti, než na tom mém - na tom svém se zkrátka neudržím se k tobě nepřidat. Promiň, je to silnější než já... ;-)

23.02.2017 14:13:24 | Amonasr

líbí

Tak znovu, přečti si tu konverzaci - já napsala, co si myslím o básni. Ty jsi odpověděl dlouhým elaborátem, kde jsi sděloval, co si myslíš o mě. Já se domnívám, že komentovat básně na lit. webu je v pořádku. Co už je ale na lit. webu zbytečné a trapné je komentování osobnostních rysů ostatních autorů.

23.02.2017 14:29:05 | tall&curly

líbí

Nač ten uražený tón? Neber se tak smrtelně vážně – mysli víc na to, co a jak píšeš, a míň na své ego. Navíc bys neměla zůstávat tolik uvězněna na povrchu svých komentátorských klišé, dost se opakuješ, méně už se ti chce (nebo to prostě jen nedokážeš) nahlížet pod povrch sdělení - jednak tě příliš strhává formální stránka textů a jednak z tebe čiší osobní předpojatost (v mém případě jde už o tvou silnou dlouholetou nevraživost vůči mně) podle toho, kdo je a kdo není tvůj oblíbenec, či dokonce osobní kamarád nebo známý.

Zkus si třeba nechat opravdu poradit od Jiřího Koláře „…že ptá-li se na člověka / musí se ptát na tajemství…“ , ne že to jen tak bezmyšlenkovitě zavěsíš do svého profilu a myslíš si, že tím máš vymalováno. Když na tvé výtky chci například navázat korektním dialogem, abych se dopátral, jak opravdu uvažuješ a zda se opíráš i o nějaké argumenty, odpovídáš pokaždé s arogantní přezíravostí – chceš totiž vést pouze monology, o dialog ve skutečnosti nestojíš. Takže tu frašku z toho děláš ty a já na ni pak chtě nechtě musím jít, protože je to i ke čtenářům ten nejpřívětivější způsob, jak jim nechat přečíst i něco méně nudného a suchopárného, než jen tvá samolibá kvazimoudra a můj hrách házený na stěnu (perly to nejsou, proto je nezmiňuju). A jestliže do komentářů vůči mým textům tak silně už několik let promítáš své vlastní frustrace, které z nich trčí jako sláma z bot, je těžké se jejich komentování vyhnout. Pro všechny (včetně tebe) je podle mě lepší volit spíš humornější tón, než se uraženě stavět do role oběti, když ti jemně a pokud možno ohleduplně vrátím tvůj atak (vůbec třeba nepoužívám výrazy "blbé", "hloupé" apod. - schválně si toho zkus všimnout). Kdybych to dělal i já, umíš si představit, jak by to teprve bylo trapné představení pro dva herce? A koho by pak bavilo to číst? Proto budu volit i nadále spíš lehčí tón – i pro tvé vlastní dobro :-)

23.02.2017 15:11:50 | Amonasr

líbí

Moji oblíbenci a kupodivu i přátelé jsou ti, kdo píšou dobrou poezii. Takže ano v tomto smyslu jsem předpojatá a velmi náročná.

23.02.2017 17:40:27 | tall&curly

líbí

Ó, gratuluji! To je jistě velmi povznášející pocit, mít jen přátele, kteří všichni píší poezii podle tvého gusta :-D Přeji ti to, ale stejně bych s tebou neměnil. Mám spoustu kamarádů, kteří poezii ani nečtou, natož aby ji psali, a rozhodně to nevnímám jako svůj životní hendikep. My dva holt nežijeme ve stejných světech – asi proto se soustavně tak míjíme… :-)

24.02.2017 09:44:38 | Amonasr

líbí

...volně vložená poznámka, které se nemusí týkat ničeho... Ami, vyškolena Agathou Christie vím, že "není kouře bez ohýnku" a že "věci často nejsou takové, jak na první pohled vypadají..." v její knize jedna z aktérek tak tvrdě brojila vůči zavražděnému - promiň, on v prvopočátku samozřejmě byl naživu, až posléze na něm byl spáchán zločin - že každému bylo jasné, jaké city k němu chová, respektive všichni si mysleli, že jde o zaslepující nenávist, a až úplně na konci - po jeho skonu - vyšlo najevo, že se jednalo o cit neméně hluboký a neméně vznešený, jakým je láska - na mou duši, na psí uši, vtisklo se mi to do paměti, protože jsem byla v šoku, čímž nechci říct naprosto nic a naprosto netvrdím, že aby vyšla najevo možná alternativa, měl bys, ó, Veliký, přijít o svá libozvučná a vznešená ústa, chraň bůh, naopak Ti přeji dlouhý a spokojený život!!! :-)) :-)) :-))

24.02.2017 10:39:43 | Iva Husárková

líbí

:-D Děkuji, Ivo - je neuvěřitelné, jak nás nejen četba, ale zřejmě i životní zkušenosti sbližují v poznání různých možných peripetií života :-)) Ano, přesně tohle jsem tu docela nedávno také zvažoval a nabízel své vytrvalé oponentce jako budoucí možné překvapivé řešení, které se nedá zcela vyloučit. Sice jsem při tom narazil na tvrdou a chladnou skálu - ale oba, Ivo, víme své... ;-) Stále počítám se všemi eventualitami, včetně této - i skály někdy nečekaně puknou a vydají čistý životodárný pramen... :-))

24.02.2017 11:30:00 | Amonasr

líbí

Děkuji za odpověď. Četla jsem ji několikrát. Jsi moudrý Ami a Tvé názory jsou mi blízké. Mám se od Tebe ještě hodně co učit. Hodně se mi líbí Tvoje filozofie, laskavé odpinkávání obtížného hmyzu... zrovna včera jsem měla doma neodbytnou mouchu, fakt jsem ji nechtěla zabít, byla jsem trpělivá, ukazovala jí otevřené dveře jako možnost strávit lepší a svobodnější život, než jakým je zarputilé pobzikávání kolem mojí hlavy, sedání na moji sklenici, prošťourávání mého jídla... nakonec odletěla a já si ulehčeně oddechla... ta moucha, Ami, to pochopila. :-))

24.02.2017 11:49:37 | Iva Husárková

líbí

Rozumíme si, Ivo, jako vždy - a to není vůbec málo... ;-) Díky :-))

24.02.2017 14:51:00 | Amonasr

líbí

:-))

26.02.2017 12:40:33 | Iva Husárková

líbí

Sorry jako, ale jsi směšný. Já reagovala na kontext a ten byl přátelé a známí na literu. Z té touhy urazit mě a zesměšnit, zesměšňuješ už jen sám sebe.

24.02.2017 10:35:06 | tall&curly

líbí

To už tak bývá, že se můžeme zesměšnit spíš sami, než aby se to povedlo někomu jinému... ;-) Ani na Literu si ale nevybírám své přátele a oblíbené prioritně podle toho, jestli píšou zrovna podle mého vkusu. Myslím si, že Liter není hitparáda básníků (v tom jsou ty tipy dost nešťastné, že to k tomu možná může svádět a třeba to může vést někoho i k žárlivosti či co), ale měl by být vstřícným prostorem pro všechny bez výjimky, kteří rádi píší a mají chuť se s druhými podělit o zpracování svých smutků, radostí, hříček, postojů, nálad, nápadů a nevím čeho všeho. A nejen se dělit, ale i čerpat inspiraci od druhých, obohacovat sám sebe - nikoliv úzce jen podle toho, jak "uměle" či podle jakého "vkusu" kdo veršuje. Tohle Ti podle mne úplně uniká, chybí Ti ona radost z té možnosti dělit se s ostatními, kteří tak či onak mají rádi poezii. Jak už jsem psal dříve, mě svým zarputilým peskováním neotrávíš, jen s tebou bohužel mařím spoustu času, který bych mohl věnovat něčemu užitečnějšímu. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré, alespoň se tříbím v tom, jak odolávat zapšklým a samolibým prudičům tvého ražení, a vnímám to vlastně taky jako svého druhu tvorbu, která se může a nemusí vždy povést. Jen alespoň trošku té obyčejné radosti ze sdílení tohoto prostoru i s těmi, kteří ti úplně nekonvenují, kdybych věděl, jak ti nějak předat... Cílem nikoho z nás by tu nemělo podle mne být snažit se zošklivit druhým psaní - u tebe se ale nemůžu po několikaleté zkušenosti s tvým působením na Literu ubránit silnému dojmu, že sis přesně tohle vytkla jako hlavní moto na svůj zdejší bojový prapor, nikoliv Jiřího Koláře, kterým se momentálně v profilu maskuješ. A já jsem holt v takových případech taky bojovník - v tom se ti budu vždy stavět na odpor i v budoucnu, je mi líto... ;-)

24.02.2017 11:18:00 | Amonasr

líbí

Každý, kdo bude chtít, se může podívat do mých odeslaných komentářů, a vidět, že pozitivních komentů je tam víc než negativních a také, že pozitivně komentuji různé texty. Tolik k mé zapškolsti, samolibosti, záštiplnosti a "vkusu". Těch urážek, co jsi tu na mě vychrlil, je určitě víc, než negativních komentů, které jsem tu kdy věnovala tvým textům.

24.02.2017 11:32:52 | tall&curly

líbí

To už se bohužel nikdo nedopočítá, když jsi tu už nejméně pod třetím nickem. Ale jak chceš, pomůžu těm, kteří budou chtít se víc zamyslet, jedním konkrétním příkladem. U mé básně Z BALKÓNU (8.9.2016) jsme spolu měli poměrně vydatnou a obsažnou půtku. Těch už jsme tu spolu měli mnohem víc, ale proč zmiňuji zrovna tuto. Za poměrně krátkou dobu, kdy všichni měli v živé paměti, že my dva si tu zrovna do náruče nepadáme, jsi u básně xoxoxo „Pochlebovači na Literu“ zavěsila (15.9.2016) komentář, z nějž vyjímám: „…dobří autoři většinou odchází a je jasné, kdo udává literu tvář. Kritizovat se tady prostě nesmí. Ale zdá se, že já jsem asi vyjímka zde a stačí jen moje přezdívka a už některým vstávaj vlasy na hlavě :) Mimochodem už jsem dostala i výhružný vzkaz zde, takže to asi někteří berou víc vážně, než by se mělo. Na druhou stranu jsem se díky svýmu přístupu v reálu seznámila i s perfektníma lidma odsud. Takže si vlastně nestěžuju.“

Je mimo jakoukoliv pochybnost, že jsi tím chtěla m.j. ostatním podsunout dojem, že tím, kdo ti napsal výhrůžný vzkaz, jsem musel být já. S něčím tak podlým jsem se alespoň já na Literu nikdy předtím a ani nikdy potom nesetkal. Naštěstí jsem tuto tvou snahu náhodně zachytil a pokusil jsem se uvést věc na pravou míru alespoň ve svém komentáři: „ Tall&curly níže uvádí, že jí tu kdosi nejmenovaný poslal výhrůžný vzkaz. Vzhledem k našim občasným vzájemným půtkám, z nichž ta poslední se odehrála zcela nedávno, mohl by u někoho vzniknout mylný dojem (ze strany tall&curly nepochybně nechtěný), že autorem podobného vzkazu jsem mohl být třeba já. Tak tomu opravdu není a kdo by mi snad nevěřil, ať se zeptá nejlépe přímo jí a i ona mu to jistě ráda potvrdí. I mně přišla od jisté dámy (ne nebyla to ani v mém případě tall&curly) ne tak dávno celá série v podstatě také výhrůžných a dehonestujících vzkazů.“

Kdybys našla v sobě aspoň trošku cti, a potvrdila veřejně na stejném místě, že jsi tou zmínkou o výhrůžném vzkazu skutečně nechtěla ukázat na mě, projevila bys alespoň dodatečně cosi jako smysl pro férové jednání. Bohužel jsi k tomu chuť nenašla. Možná jsem přecitlivělý a ty máš jinou míru vnímání o tom, co je to morální integrita. Mně jsi touhle zákeřnou podlostí o sobě ale vyslala ten zatím nejsilnější signál ze všech. Co dodat…

24.02.2017 12:03:48 | Amonasr

líbí

Snaž se jak chceš, já mám svědomí čisté a kdo mě doopravdy sleduje, tak ví, jak se věci mají.
Asi žiješ literem víc než já a záleží ti na něm tak moc, že projektuješ do mých slov něco, co v nich vůbec není. Každopádně už třetí den mě tu osobně urážíš jen proto, že jsem napsala, že tvůj text není dobrý. Pokud neustojíš kritiku, blokuj mě, nebo přestaň publikovat ve veřejném prostoru.

24.02.2017 12:19:05 | tall&curly

líbí

Bez dalšího komentáře... ;-)

24.02.2017 12:24:38 | Amonasr

líbí

co dodat - zaujatost a zahleděnost do sebe nebyla nikdy dobrým rádcem. tolik k tobě.
já se tady tall&curly zastávám. jen žasnu. ona v žádném případě není taková, jak se tady snažíš svými rozbornými komentáři přesvědčit asi spíš hlavně sám sebe.
kritika bude vždy o tom, že ti cizí lidé řeknou, co si o tvém díle myslí a o tom, jak to ustojíš. ne jak to obhájíš.

24.02.2017 12:13:46 | CoT

líbí

CoTe, je dobře, že se t&c zastáváš, je to od tebe chlapské a slouží Ti to jen ke cti. Věřím Ti, že ji znáš mnohem lépe než já - každý holt vycházíme jen ze svých vlastních zkušeností, ty mé jsou skutečně omezeny jen Literem, nemůžou být proto ani zdaleka dostatečné, tak to je.

Zrovna jako Tvoje mínění o mně je také omezené jen Literem a tím, jak si sám vyhodnocuješ mé reakce. To opravdu nemá smysl Ti to vymlouvat, i kdybych stokrát chtěl. Pokud to podpoříš třeba i tím, že mi ukážeš, kdy jsem reagoval podrážděně na kritiku od někoho jiného, než je t&c (vyjma Nikotina), chytím se i za nos.

Osobně se domnívám, že t&c je mnou "posedlá" a to je v podstatě vše. Nejspíš k tomu má své důvody a asi by chtěla, abych si ji stejně jako kdysi Nikotina zablokoval - zatím se mi to ale udělat z různých důvodů nechce. A pokud mě někdy zkritizuješ místo ní Ty, možná zjistíš, že nejsem až tak zahleděný do sebe (nebo si naopak možná potvrdíš svůj názor, co já vím). I já jsem Ti kdysi napsal kritický komentář, který se Tě možná oprávněně dotkl, byť nebyl ode mne myšlen nepřátelsky, a od té doby jsem pro Tebe na Literu vzduch. I to je řešení - mrzí mě, ale respektuju ho. Stejně jako dokonce vítám toto tvé vmísení se - znovu opakuju, slouží Ti podle mne jen ke cti a je to určitě dobře. Díky za zastavení a Tvůj příspěvek :-)

24.02.2017 12:50:07 | Amonasr

líbí

jestli soudíš, že tě nečtu kvůli nějakému komentáři, o kterém ani nevím, že kdy byl a ne prostě proto, že jsi mě přestal jako autor bavit, tak to tak necháme, ne? s tebou není debata, jsi mistr demagogie. já ti přeju pěkný pátek a klidnou mysl.

24.02.2017 13:09:24 | CoT

líbí

Ach CoTe, tady jsem Ti nechtěl nijak šlápnout na kuří oko, dokonce mě ani nenapadlo, že tam nějaké máš... Po tom mém komentáři ses tenkrát silně ohradil a vyměnili jsme si i poměrně obšírné vzkazy, které nebyly nijak vzájemně kontroverzní, spíš vysvětlující, a dokonce jsem se Ti myslím tenkrát i omluvil, že můj komentář mohl vyznět jinak, než bych byl chtěl. Divím se, že ve svém věku mám o tolik lepší paměť než Ty. Tak řekněme, že se to jen náhodně časově sešlo - můj komentář a Tvé poznání o tom, že jako autor nestojím za nic, proč ne. Já si fakt nijak nestěžuju a respektuju to, nejsem až takový démon, jak si namlouváš nebo namlouváte. Ta časová shoda by se dala i dohledat, ale proč bychom to probůh dělali, přece nebudeme tak malicherní. To ani k Tobě člověk nemůže projevit vstřícnost, abys mě hned vzápětí neobvinil z demagogie...? Snad toho ale raději nechme, doufal jsem, že už tato větev komentářů konečně končí... Ať Ti to stále píše :-)

24.02.2017 13:26:53 | Amonasr

líbí

trochu si vzpomínám na ty vzkazy. ber to prostě tak, že si nepamatuju, co nebylo důležité.
a nedělej to zase :D neříkám, že jako autor nestojíš za nic, ale že se mi tvé psaní přestalo líbit. je v tom rozdíl.

24.02.2017 13:34:26 | CoT

líbí

CoTe, tu o kuřím oku už jsem si též vyslechl. :-)) Bavím se. Nejde jen o použité psychologické schéma, ale ta shoda v termínech, ta je perfektní. :-) Omlouvám se, ale tohle mi prostě nedalo. Už mlčím, už mlčím…

24.02.2017 13:55:34 | Luky-33

líbí

Vítej v rituálu, Luky - už mi bylo divné, že bys nechtěl být jeho součástí... ;-))

24.02.2017 15:01:49 | Amonasr

líbí

OK, beru a bez výhrad ;-) :-D

24.02.2017 13:43:04 | Amonasr

líbí

co dodat - lidi, vydržte!!! Ještě 15 komentů a budete lepší, než báseň Pro začátečníky od Faviho... poslední bitva vzplála... OOO***)))

24.02.2017 12:20:04 | Iva Husárková

líbí

...teď už vlastně 14... 13... :-))

24.02.2017 12:20:35 | Iva Husárková

líbí

Věnečky a laskonky....to je ten správný důvod...proč... :-)

24.02.2017 12:24:52 | Dreamy

líbí

ooo... Dreamy, už jsem myslela, že to nedáme a přitom jsme tak blízko... nemůžeš to prosím ještě trochu rozvést? :-))

24.02.2017 12:29:39 | Iva Husárková

líbí

Dáme.... někdy u kávy....:-)

24.02.2017 12:31:45 | Dreamy

líbí

...laskavá laskonko jsi skvělá!!! OOO***))) ... u výjimečné hořké, výjimečně dobré kávy... jako u rituálů... :-))

24.02.2017 12:38:59 | Iva Husárková

líbí

Chudák stará paní,
kdyby jen tušila,
čemu bude příčinou,
méně by větrala.
A Ami zpocený,
začal by den,
ručník by nevěšel
na balkón...ven.
Nestranně držím se,
své židle a stolu
a jen tak pro sebe,
myslím si na pokoru...:-)

24.02.2017 12:37:38 | Dreamy

líbí

...musela jsem se podívat, kolik nám ještě zbývá a Ty jsi tak rychlá, že jsi se zapojila hned dvakrát po sobě, tak jsem Tě trochu zředila, snad se nezlobíš, ale mám podezření, že ty čísla tam nenaskakujou dostatečně rychle a tak člověk nemá k dispozici nejaktuálnější informace... :-))

24.02.2017 12:42:18 | Iva Husárková

líbí

...no i kdybychme to nedali, pojďme si říct, že není důležité vyhrát, ale zúčastnit se... :-))

24.02.2017 12:45:17 | Iva Husárková

líbí

Ivi, Ivi...asi se opakuji, ale jsi vážně, odpusť...přímo "raketa"... Aero už je velmi pomalé a nudné přirovnání, k tobě... :-))

24.02.2017 13:03:07 | Dreamy

líbí

...Dreamy! Je to tam!!! ... su šťastná... jako Venclovský, když přeplaval kanál La manche... a vysílená... moc děkuji, že jsi přiběhla ze střídačky a Olé olé olé olé... omluv mě, jdu slavit... Dreamy... o co jsme vlastně bojovali? Hahááá... OOO***)))

24.02.2017 13:09:18 | Iva Husárková

líbí

O sladké.... přeci.:-)

24.02.2017 13:19:19 | Dreamy

líbí

... pak to mělo smysl... na chvíli mě přepadly pochybnosti, že to všecko bylo zbytečné, všechno to vynaložené úsilí a entuziasmus... že by si stačili sami... ale, Dreamy, pro laskonku karamalovou... stálo to za to!!! Děkuji Ti moc!!! OOO***)))

24.02.2017 13:29:05 | Iva Husárková

líbí

...možná, že jóóó... (Husárková, seš fakt prdlá)... ale visí to ve vzduchu... We Are the Champions... (mě si nevšímejte)... :-))

24.02.2017 12:55:56 | Iva Husárková

líbí

...fakt jsem nechtěla, ale už to nevydržííííím... "Panenka, góóól, gól!" V listopadu by se Husárková dožila 49 let... OOO***)))

24.02.2017 13:01:54 | Iva Husárková

líbí

Milé dámy a přítelkyně, díky za bezvadné odlehčení atmosféry - už to fakt chtělo. Snad se tu už tedy nikdo neudusí - tedy kromě smíchy... ;-)) Doufám, že umíte i první pomoc v takovém případě... :-)))

24.02.2017 15:13:03 | Amonasr

líbí

...jsem ráda, že se nezlobíš. Jsi skvělý, že to bereš s humorem. Děkuji za to!!! :-))

26.02.2017 12:42:47 | Iva Husárková

líbí

;-))

26.02.2017 21:55:19 | Amonasr

líbí

...tajemné křivolaké uličky, čarovná kouzla rán, zasněná chvíle pod víčky, chambre de charme... ST. :-))

22.02.2017 11:06:23 | Iva Husárková

líbí

Ivo, kdyby Ti náhodou někdy na chvíli došla inspirace (vím, že Ti to ani náhodou nehrozí), stačilo by, kdybys tu začala zavěšovat své komentáře jako díla :-)) ;-) Díky :-)

22.02.2017 11:13:16 | Amonasr

líbí

...mon Ami, báseň i skladba jsou prostě nádherné... děkuji moc, že jsi mě zasnil... OOO***)))

22.02.2017 11:18:55 | Iva Husárková

líbí

Zasněnost Ti sluší :-)

22.02.2017 11:30:08 | Amonasr

líbí

Ó, Ami, děkuji za krásný kompliment, ještě jsem Ti chtěla říct, že "venčení sprchy po rozcvičení" mě nadchlo a dojalo... je to originální a krásně rituální... :-))

22.02.2017 11:41:10 | Iva Husárková

líbí

:-)) Tvé srozumění je takového druhu, že při tom vrním blahem - úplně jako můj kocour, když mi večer u televize provádí akupunkturu břicha svým mléčným krokem... Díky, Ivo :-))

22.02.2017 12:38:27 | Amonasr

líbí

...Ami, jak jsi napsal "vrním blahem" spustil se ve mně Pavlovův reflex... automaticky jsem zatoužila přitisknout k sobě hřejívý vrnící kožich, hladit, drbat, masírovat, nechat se prostoupit rezonujícími vlnami... dnes jsi mě podruhé obdaroval (a to nejsou Vánoce), vrnět blahem je vrchol mé představy o štěstí... radost radost!!! OOO***)))

22.02.2017 12:56:22 | Iva Husárková

líbí

:-))) ;-)

22.02.2017 13:21:16 | Amonasr

líbí

počkej jestli budeš tu sprchu venčit na tu paní tak tě pleskne ručníkem,anebo pozve na kafe:-))

21.02.2017 22:27:29 | střelkyně1

líbí

:-D Je to dost daleko přes ulici, tak ani jedno „nehrozí“… :-))

22.02.2017 10:45:59 | Amonasr

líbí

Pěkně vyjádřeno, ten trn je umně omotaný nitkou příběhu ... píchnul až na konci

21.02.2017 21:52:45 | Ragnell

líbí

Děkuji, Ragnell ,za tak citlivé vnímání – udělalo mi radost :-)

22.02.2017 10:47:33 | Amonasr

líbí

zachycený okamžik...ÚSMĚV...dík...Z

21.02.2017 21:18:43 | zdenka

líbí

Díky za to, Zdeno :-)

22.02.2017 10:45:31 | Amonasr

líbí

posílám rituální úsměv ale upřímný
jaro je tu :-)

21.02.2017 19:13:26 | Malá mořská víla

líbí

Díky, Gabrielo – usmívám se na Tebe i já :-) A to jaro už taky ve vzduchu cítím… :-)

22.02.2017 10:44:56 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel