Anotace: Prostě mě napadlo toto téma :)
V koutě hudebního sálu seděl muž.
Podivný účes, řídký vlas,
postoj zpráskaného psa,
shrbená ramena,
sako od prachu a popela.
Kdos kolem šel, jen se smál—
ne smíchem upřímným a hezkým,
ale tím, co škube celou bytostí.
Muž však seděl docela tiše,
i když se zdálo, že trpěl spíše.
V očích měl záblesk výsosti.
Když opona padla, tenhle pán
zmizel a židle zůstala sama.
Zůstala sama po celý čas—
a nikdo ji nevzal na zřetel.
Pak divil se každý, kdo v hledišti seděl,
zvážněl, když viděl, kdo přikráčel.
Strnulý krok, však jistota v těle.
Uchopil cello a jal se smyčce.
Pohlédl na dav a s úklonou vřele
začal svou kompozici hrát.
Pak pochopil každý—toť virtuoso,
a přestal se hloupě posmívat.
ten muž, ač obyčejný zdál se, si všechny hudbou podmanil, když hrál
a možná slza dojetí stekla po tváři tomu, kdo před chvílí se ještě smál...
a to tomuhle dílu dává silnou podstatu
- nesoudit lidi podle kabátu*
07.04.2025 23:00:00 | cappuccinogirl
https://www.youtube.com/watch?v=qyq-bjG-cRw
Grieg: Peer Gynt, Op. 23 / Act III: Solveig's Song (Arr. for Cello and Piano by Georg Goltermann)
Prostě, také jen mě napadlo přidat tento odkaz k Tvé básni, mohu? :-)
07.04.2025 20:03:34 | Helen Mum
už dávno je jasné - že ti, kdo se posmívají
- sami nic neumí - a vlastní problém mají
a jen ho tím maskují :)**
07.04.2025 18:51:45 | šuměnka