Mrtvé duše na Literu

Mrtvé duše na Literu

Anotace: Zmizelo nám plno kamarádů.

Mrtvé duše ty nás straší,
nemají už vtipnou kaši?
Možná že jim došly rýmy,
jistě z toho mají splíny.

Buďte opět mezi námi,
neznámí i naši známí.
Místa je tu pořád dosti,
klidně piště i blbosti.
Autor Psavec, 09.05.2012
Přečteno 662x
Tipy 27
Poslední tipující: PIPSQUEAK, Nút, tato22, Marz, Linzerka, zaba.zuzla, Tomikk, semeda, enigman, casla, ...
ikonkaKomentáře (37)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

jejda to je ale debata, :O))) no pokud mohu soudit podle sebe Literu uškodila ta přestávka a lidi se rozprchli i já se vracela moc těžko, odvykla jsem sem chodit juknout denně jako dřív, co dělají mojí známí , co napsali , Pomalu si zvykám znova ale je pravda že od té doby co Liter přestal fungovat to ve mě pohřbilo chut psát. Vím že je spousta jinech ale tady to bylo Literácký svoje. prodělali jsme tady spoustu dobrého i zlého a že to za to stálo ... tak snad už to bude dobrý.
A s tímto novým Literem už jsem docela spokojená...má spoustu věcí co starej neměl a jestli někdo nechce na chat at tam neleze... neí nic jednodužšího...
každopádně přeji všem novým a novějším aby se vše vrátilo a i oni mohli zažít tu báječnou atmošku co tady kdysi byla.. a hlavně to nevzdávejte jen pro to že se vaše dílka momentálně nečtou..znám i tady spoustu autorů, kteří se nečetli protože to stálo za psí štěek a postupem času se tak vypracovali že je mi dnes ctí , říci jim v komentíku ahoj to jsem já to je nádherný....prostě vydržat:o))

byli jsme fakt taková velká modrooranžová rodina..

29.06.2012 21:46:59 | Nút

líbí

Také já už nejsem takový psavec, který posílal každý den nové dílo. Ta pauza opravdu uškodila.

29.06.2012 22:06:22 | Psavec

líbí

To se řekne, když si múza sama od sebe odjede na dovolenou a ani nezamává...:)

10.05.2012 19:49:46 | Písnička...

líbí

Rozhodně jsem nepočítal, že tahle básnička vyvolá takovou odezvu. Byla by škoda nechat Liter padnout, stále je tu dost autorů i čtenářů. Ono to ani jinde není jenom růžové.

10.05.2012 14:02:40 | Psavec

líbí

no že jo,
a na co růžová, když můžem mít modrou

10.05.2012 14:51:11 | Anjesis

líbí

smím-li se přidat též k debatě, všichni víme, že ona tehdejší přestavba Literu ublížila, a celý web to tím pádem vrátilo někam... no, prostě, kde jsme teď.
nesouhlasím ale, že by to bylo malou otevřeností lidí, pravda, já (a teď mluvím jen za sebe, tak se omlouvám, jestli můj názor někoho pohorší) píšu tedy taky především o bestiích a démonech, ale nesouhlasím, že bych se tu málo otevírala- naopak, asi nikde jinde jsem se ještě neotevřela tolik, jako tady. Člověk nemusí prožívat jenom lásku a pozitivní pocity, a ať už je to móda, nebo ne (já se o módu nikdy nezajímala, tak nemůžu posoudit), je i to součástí našich niter (i když, neříkám, že u všech), v tomhle rozhodně souhlasím spíš s ewonem.
Většina těch, které jsem tu četla se tu nějakým způsobem otevírala. V otvírání se to rozhodně nebude.
A co se kvality děl týče...
Pravda, něco tady trošku pokulhává, ale já si pamatuju, když jsem se sem kdysi zaregistrovala, a není to tak dávno, tak jsem ze všeho nejvíc oceňovala, že si má díla mohou přečíst prostě jiní píšící lidé, kteří poradí a třeba i podpoří, přesto, že třeba pokulhávala. Nikdo z nás se nenarodil, jako dokonalý spisovatel-nikoho takového neznám, a pokud to některým tady nejde tak dobře, jako jiným, možná je dobré, dát jim třebas radu, nebo je na jejich konkrétní chyby upozorňovat.
Dobře, je nás málo, míň, než před rokem, ale to, jak zvednout úroveň... Soutěže sice nejsou špatný nápad, ale...
všichni si stěžujeme na malé množství komentářů, obzvlášť od nových- možná bude dobré začít od sebe.
Mimochodem, neříkám, že se nemá v komentářích kritizovat, dobře míněná kritika někdy udělá víc zázraků, než tisíc pochval (Tady rozdíl mezi kritikou a snižováním-které, pravda, je někdy lehčí).
Není dobré plakat nad rozlitým mlékem, ovšem Liter stále žije, tak ho nepohřbívejte.
Však on se ten modrásek ještě může zvetit

10.05.2012 13:51:07 | Anjesis

líbí

Šla Nanynka do zelí, natrhala koření.
S kořením to přehnala, pak se z toho pos....:-)-to je ta blbost o které píšeš, jdou mi prý spíše horóóór:-(

Psavečku, důležité ale přeci je, že tu starou gardu vystřídali alespoň jiní a taky dobří:-)

10.05.2012 13:32:26 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Taky něco přihodím do diskuze:) Mě osobně odrazuje vzhled stránek, vím že obsah je důležitější než forma, ale holt informace jdou do mozku přes oči. Tenhle web mi takhle k srdci nikdy nepřiroste.
Co se týče komunikace, je tu nějaký chat a vzkazy a komentáře k dílům, ale proč si psát a o čem? Puberťačky si tu vylívají srdíčko, umělci zase píšou básně kterým nerozumím a vzájemně se s někým plácat po rameni, jak jsme to dobře napsali nemá smysl. Naopak tipováni je skvělá věc, ale i dílo s tisícem tipů se časem ztratí, zapadne. Chybí tu Top10, chybí tu soutěže, které by zviditelnily dobré autory, či třeba jen dílo dne.
Jinak mi příjde že příspěvku i lidí tu je dost, každý den se objeví více věcí než zvládnu číst, bohužel většinou to je slabší nebo mimo mou aktuálni náladu:)

10.05.2012 09:46:53 | Tom Čičík

líbí

hele, ale tak vzniklo tu: líbí se vám- to je hned na začátku.
U autora máš počet tipů, co obdržel. (byť se podle toho nedá srovnat)
Když vezmeš kategorie- tak můžeš taky brát podle počtu tipů- to jsou právě ta zapadlá díla, a často díla mrtvých autorů. (pak jsou tu i autoři, kteří své dílo smazali a ti už jsou dočista mrtví...)
Tedy určitá statistická možnost hledání tu je. Druhá cesta je sobě najít oblíbené autory, to už je pracnější a subjektivnější. (tamto byla objektivní popularita)

10.05.2012 19:29:08 | ewon

líbí

třeba jsou živější než si myslíš...

09.05.2012 23:37:46 | enigman

líbí

Možná jde oživit. Několik dní sleduji návštěvnost na Literu a na Libresu a ve většině Liter vede. Stačí jen dotáhnout plodné autory.

09.05.2012 18:28:39 | Psavec

líbí

Návštěvnost je větší, ale pasivní vesměs.

09.05.2012 19:25:10 | Lilien

líbí

Bohužel... Tu se málo přidává, ale hlavním problémem je to, že se málo čte. Ale jak k tomu lidi motivovat?

09.05.2012 21:12:09 | vyskovak.cz

líbí

když nad tím tak uvažuju: mě třeba vadilo, že báseň která mi moc neříká má třeba 20 tipů a próza, která ano 2, nebo žádný. Patrně je to logické: prózy se nutně přečte míň, tudíž i míň tipů. (ale je pravda, že čtenost děl jsem tolik neporovnával). Druhá věc je, že tipy starších (některých) děl se podle mě jednoduše ztratily.

10.05.2012 19:31:54 | ewon

líbí

Spíš se méně sdílí názory byť formou jednoduchého tipu, které dílo zviditelní. Co s tím nevím.

09.05.2012 21:14:42 | Lilien

líbí

To je taky pravda. Hodně lidí buď dílo jen rozklikne a nedočte (to se týká obzvlášť delších povídek a románů) nebo dočte, ale nijak se nevyjádří. Ani kladně (třeba jen tipem), ale ani záporně (třeba komentářem). Ale kdyby se udělaly nějaký ocenění za tipy a komentáře, bylo by hodnocení zase moc ovlivňováno :(

09.05.2012 21:21:10 | vyskovak.cz

líbí

Nevím, to není otázka na mne, dá se toho vymyslet dost, ale mne to nezajímá. Zde jsem jen přispěla svými názory, nikoliv potřebou cokoliv vylepšovat.

09.05.2012 21:24:51 | Lilien

líbí

nejde mi ani tak o návštěvnost, ale no o co vlastně? :-) buď je to ta lidská stránka, že se tu člověk pobaví, uklidní, odpočine. Nebo řekněme ta profesionální: možnost publikovat a to že ti to aspoň občas někdo zkritizuje. Takže jakási komunita. Ve větším počtu vzniká anonymita a v malém počtu zase jakási omezenost.
(jsem zas moc chytrej) a taky jsem zvědavej kolik lidí se vyjádří

09.05.2012 19:09:02 | ewon

líbí

myslím,že jsem se vyjádřila jasně...psala jsem o svých pocitech,ale o nikom konkrétním...komunikace na Literu doopravdy vázne a když už je tak je strojená(zase až na vyjímky)...možná je to dobou,že lidé se nechtějí zbytečně otvírat a při čtení některých básniček ať se na mne nikdo nezlobí,ale je to sám ďábel,duch,temno....prostě šedivé,pochmurné...schází tomu jiskra života a srdeční záležitost a navíc mi to připadá,že je to psané podle jednoho scénáře...je to móda?Myslím,že i to je jeden z důvodů,proč se původní autoři ani nevrátili ani nevracejí...:-)))
Schází tady ten kolektivní duch a tam kde není kolektivní duch,tak tam zdech pes...anebo přes to vlak nejede...:-)))

09.05.2012 19:24:05 | střelkyně1

líbí

myslím,že jsem se vyjádřila jasně...
- tobě to jasný je, ale mě ne. :-)
psala jsem o svých pocitech,ale o nikom konkrétním...
- chápu, že nechceš nikoho jmenovat, ale když máš pocit, máš to z něčeho, nebo někoho. Já prakticky básničky nečtu (teď mě napadá jeden konkrétní autor)- nicméně určitě jsem někoho zapomněl. (zase čtu úvahy)
komunikace na Literu doopravdy vázne a když už je tak je strojená(zase až na vyjímky)
- soudíš z čeho? z komentů který přijdou tobě, nebo komentů který čteš u jinejch?
...možná je to dobou,že lidé se nechtějí zbytečně otvírat a při čtení některých básniček ať se na mne nikdo nezlobí,ale je to sám ďábel,duch,temno....prostě šedivé,pochmurné...
- já osobně píšu právě tak, protože takový jsem. Otvírat? tak na literu jsem čet tak osobní věci, který bych si v životě nepředstavil. Možná bych řek, že lidi by si měli dávat víc bacha na soukromí, ale dokud máme anonymitu. (tohle je ošemetný)

schází tomu jiskra života a srdeční záležitost a navíc mi to připadá,že je to psané podle jednoho scénáře...je to móda?
- tohle nedokážu posoudit- je to na libresu lepší? já nevim

Myslím,že i to je jeden z důvodů,proč se původní autoři ani nevrátili ani nevracejí...:-)))
jedna věc je co čtou a druhá jestli chtěj publikovat... Ale taky nevím.

Schází tady ten kolektivní duch a tam kde není kolektivní duch,tak tam zdech pes...anebo přes to vlak nejede...:-)))
- já bych to nazval: všímat si druhých. Jenže to tu může být, jen je to v uzavřenějších skupinkách. např. Možná (je to momentální nápad) by nějak pomohla kategorizace věku. On to člověk zjistí když chce. Ale je asi pravděpodobné, že když je vám např. 40 nebudete v kolektivu s 16ti letými. Nevím přesně co jinak kolektivním duchem myslíš... Přátelství tu určitě můžou vzniknout ale těžko budeme všichni v jednom pytli, možná to tak dřív bylo, ale zdá se, že to tak nevydrží. Nevim.

Kolik lidí tu publikuje 3000? a kolik jich tu je denně? 100? Těžko můžou všichni táhnout za jeden provaz.
Já osobně jsem pár lidí vymáz z oblíbenejch a u některejch jsem neměl sílu, je mi to líto, ale tak to holt je.

09.05.2012 20:04:01 | ewon

líbí

děkuji za perfektní sociologický rozbor...a teď já...publikování a komentování oproti původnímu stojí za...tady nejde o generační rozdíl,tady jde o pocit,že mi je zima,když stojím na mraze a teplo,když je venku +30C....tak nevím,co je u toho k nepochopení...:-))
kdysi jsem se bavila a bavím se dodnes(co tě trápí,jak se máš,co děláš,mám podebranou patu atd.)jak s housaty,tak s odrostlejšími,ale na stávajícím literu to jaksi kulhavě funguje-nefunguje...

09.05.2012 21:48:14 | střelkyně1

líbí

Ano, na starém literu jsem měla více spřízněných duší a rozhodně to nebylo o věku. Teď jich mám více nespřízněných a ten věk je už znatelnější. Také nová dílka a kritiky už nemají tu pestrou jemnost.

10.05.2012 05:13:35 | Lilien

líbí

Libres-Liter má jednoho majitele.Na Libresu je síla lidí v jednotě a Liter je pojem,který tady byl a díky tomu vznikla mnohá přátelství.Kdo nebyl na Starém Literu těžko tomu bude rozumět.Je třeba zapomenout na veškeré urážky,pravdy a křivdy a znovu táhnout za jeden provaz.Stávajícímu Literu schází právě ona lidovost...připadá mi,že se spíše stal odkladištěm egoisticky zaměřených sobců.
Z mnoha komentů mám pocit...chci komunikovat s konkrétním člověkem(až na vyjímky)...je to prázdné...nemá to duši...

09.05.2012 18:43:47 | střelkyně1

líbí

"připadá mi,že se spíše stal odkladištěm egoisticky zaměřených sobců. "
Napadá tě někdo konkrétní? Nebo myslíš tak nějak všechny a nikoho?
"Z mnoha komentů mám pocit...chci komunikovat s konkrétním člověkem(až na vyjímky)...je to prázdné...nemá to duši..."
to mi dohromady nedává smysl- vaděj ti komenty nebo lidi?

jako souhlasím, že to není, co to bývalo, ale člověk může odejít jinam a stejně tak ti ostatní můžou přijít sem. Upřímně řečeno té situaci nerozumím. I když jsem zaregistroval jisté aféry (v nichž se ale nevyznám), takže to více méně svádím na nový design, tento důvod ale zcela pominul.

09.05.2012 19:05:41 | ewon

líbí

Pro mnohé od vedle je nový liter prostor pro nepřizpůsobivé exoty a nevhodné výkřiky. Proč by měli tahat za jeden provaz, když jim stačí okruh mile aktivních přátel:(

09.05.2012 18:53:18 | Lilien

líbí

rebelové budou,byli a jsou...touto formou Demokraticky protestuji proti stereotipu a nudě,která vzniká usnutím na vavřínech.Pokud to nepřejde do osobních urážek,tak je to OK....ale právě tito lidé byli odjakživa tou štikou,která proháněla příliš šťastné a vypasené kapříky,čímž jim připoměli,že také začínali a psali kraviny...:-)))

09.05.2012 19:03:25 | střelkyně1

líbí

No jo, ale není vůle vlivných ani sousedů cokoliv měnit:(

09.05.2012 19:26:23 | Lilien

líbí

Je to blbý. Spousta lidí, které jsem znal, už přestali psát a v některých případech je to děsná škoda. Nejsem sice na Literu tak dlouho (jen něco kolem tří let), ale přesto ani moc krátce.

Jediný, co mě však na Literu trošičku štve je, že lidi jen málokdy přečtou a ještě méně často okomentují, nějakou povídku. Asi na to nemají čas.

To já, když už si chci něco přečíst, si na to čas udělám.

Nemůžu však kritizovat, protože já zase například strašně málokdy čtu básničky, básně, tedy poezii. Nějak mě příliš nechytá. :o)

09.05.2012 18:00:59 | Selidah

líbí

...nic moudrého mě nenapadá, jen snad, chcíp pes a oživit nejde.
Ale máme tu štěně, které si vypiplají jiní, noví. Ať se to zdaří.
/stopu jsme zanechali, než nás smáznou/
Franta

09.05.2012 17:53:37 | WAYWARD

líbí

..je to tak jak píšeš...
naštěstí i jinde je mi krásně
a řekla bych že dost.

09.05.2012 16:51:29 | Květka Š.

líbí

já už starý liter pohřbil, nebo spíš pohřbívám. Ostatně za některými můžu jít jinam (a nečiním to) a jiní toho prostě nechali už na tom starém...
Taky mi to vadí. Přicházení a odcházení. (a nejenom v literu)
I když vím, že jsem tě moc nečet, k tomuhle tématu se hlásím taky. A mám takovej pocit, že seš v tý starý gardě.

09.05.2012 13:55:09 | ewon

líbí

ano přesně to je ono...pořád tajně doufám,že se všichni naši kamarádi vrátí a že Liter bude,jak za stara...chjo...nerozesmutňuj!!!

09.05.2012 12:05:17 | střelkyně1

líbí

Já už nedoufám, ale zdravím ojedinělé vytrvalce;)

09.05.2012 14:54:17 | Lilien

líbí

Mně tady vyhovuje svoboděnka, která mi u sousedů chyběla. Kéž by vydržela co nejdéle.

10.05.2012 14:41:22 | Aťan

líbí

rozbitím a rozdělením vzniklo to samé co Česko-Slovensko.Je to nepřehledné,neosobní...vytratila se společná komunikace o běžných věcech a starostech.Na rádoby profesionální komentáře nejsu zvědavá a na salónní debaty už vůbec ne...apropó,Lili máš při pití kávy vztyčený palec anebo malíček,když vyslovuješ sofistikovaný názor na úroveň dvou až osmikadenního verše....?

09.05.2012 18:12:38 | střelkyně1

líbí

možná už rozumím... tobě chybí osobní přístup. Já taky hodnotím celý liter, ale v principu jde jen o tu část literu která se mě dotýká, což stále beru jako jeho hodně malou část.

09.05.2012 22:26:00 | ewon

líbí

Promiň střelkyně, ale Tvé otázce nerozumím byť všemu ostatnímu ano a souhlasím :(

09.05.2012 18:54:36 | Lilien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel