DOBRÁCI A UDAVAČI

DOBRÁCI A UDAVAČI

Anotace: @@@

 

 

 

DOBRÁCI A UDAVAČI

 

 

 

 

dobrý člověk ještě žije

pomáhá svým bližním v tísni

jak dosvědčuje pandemie

 

jsou však i lidé k druhým přísní

různé jsou zkrátka charaktery

když vytřídí je těžká doba

 

činí se i člověk který

si druhého s chutí podá

napráská skupinku u rybníka

či hlouček skotačících dětí

na nebezpečí zanaříká

které mu chorou hlavou letí

 

snaživě přivolá policii

- i udavači ještě žijí

 

 

 

 

 

 

Praha, 6.4.2020

 

https://www.youtube.com/watch?v=dzen4MG9GlU

 

 

 

 

 

 

 

Autor Amonasr, 06.04.2020
Přečteno 482x
Tipy 18
Poslední tipující: VEDz RVAHEs, Iva Husárková, Kubíno, Jeněcovevzduchukrásného, šerý, Now, jondys, jenommarie, Ziny, vlnka, ...
ikonkaKomentáře (32)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Klasika ... díky

12.04.2020 11:55:22 | VEDz RVAHEs

líbí

Díky za srozumění :-)

13.04.2020 10:26:50 | Amonasr

líbí

...pomáhat a chránit...

09.04.2020 08:21:20 | kastrolfobik

líbí

;-)

09.04.2020 10:54:49 | Amonasr

líbí

Celkem dnes rozumím jak komanči tak dlouho dokázali udržovat stádnost i když bylo dávno jasné, že ovčácký pes pošel. Jinak za mne obdiv znovunalezené podstatě češství, ač se obávám, že vydrží kratce..

07.04.2020 21:47:52 | Now

líbí

Např. Cyril Höschl upozorňuje na to, že tzv. genialita průměrnosti se může rozšířit jako lavina. Proto bychom měli být maximálně kritičtí a pozorní, neboť vláda může mít tendenci ponechat si současnou větší moc. Jako pamětníku se mi taky vybavila skvělá a dnes již pozapomenutá Mňačkova kniha z období tzv. pražského jara "Jak chutná moc". K tomu snad ještě dodám, že totalitní tendence se v minulosti často plížily na scénu za potlesku budoucích ujařmených. Vše ale koneckonců zatím stále záleží hlavně na nás samotných ;-)

08.04.2020 16:48:19 | Amonasr

líbí

..dobrý člověk ještě žije
však blbců tolik
to je pandemie..;-)

07.04.2020 15:33:24 | Marten

líbí

:-D)) Přesně tak ;-))

07.04.2020 16:19:08 | Amonasr

líbí

Josífku, já to sice obodovala, za postřeh a vyjádření, ale jinak je mi z obsahu hodně smutno, tím víc, čím vím, že je pravdivý.

06.04.2020 20:56:50 | Milena

líbí

Děkuji, Mileno, za srozumění - nechtěl jsem ale nikoho rozesmutnit, jen jsem cítil potřebu vyjádřit svou obavu z určitých signálů, které cítím v ovzduší. Jinak ale stále věřím v to, že většina lidí si dokáže zachovat zdravý rozum a když se to udavačství a hyenismus vůči pozitivně testovaným veřejně odsoudí už v zárodečné fázi, tak se snad ani nerozvine do nějakých obludnějších rozměrů... :-)

06.04.2020 21:04:52 | Amonasr

líbí

Já Ti rozumím, jak jsi to myslel. A i proto z toho mám trochu.. hodně... strach. Už jsme to jednou zažili a máme to v podvědomí. Taky věřím, snažím se věřit ve zdravý rozum, který snad převládne.
Pěkný večer.

06.04.2020 21:11:32 | Milena

líbí

Rozumíme si ;-) Pěkný večer i Tobě :-)

06.04.2020 21:18:19 | Amonasr

líbí

MP se omluvila za neprofesionální reakci, bylo to v mediích.
Nebyl to teda hlouček dětí, byli plnoletí a nerozporovali, že udělali chybu, jen se ohradili k té formě "upozornění".
Ale možná jsi to vzal jako inspiraci k "básnické licenci", to potom je jiná.
Je to složité i hlouček dětí se pak může rozeběhnout domů a někoho nakazit, dá se pochopit, že se lidi obávají.

06.04.2020 20:31:48 | A42

líbí

Už jsem to rozebral níže jondysovi, nešlo mi o konkrétní případy, použil jsem je jen ilustrativně. Ale mám už dost signálů jak z internetu, médií, tak od různých známých, abych mohl touto "básnickou licencí" varovat před zmíněnými horlivci - strach není pro mě omluva, když se mění v obyčejné udavačství a zbabělou podlost... ;-) Báseň nemůže řešit každý jednotlivý případ a sledovat, co všechno za ním je - ber to spíš jako obecné vyjádření mé obavy a jisté znechucení z některých vzorců chování, které visí ve vzduchu.

06.04.2020 20:39:41 | Amonasr

líbí

Asi vím, Josefe, na kterou událost narážíš. Nerad vynáším nějaké soudy, pokud nemám dostatek informací z obou stran. Ale dle videa, které jsem viděl a vyjádření co jsem k tomu četl, mně vážně přijde, že v tomto případě to MP opravdu přepískla.

06.04.2020 19:50:17 | jondys

líbí

Mně nejde jenom o tu jednu událost, použil jsem ji jen proto, že se to momentálně medializuje. I ten případ dětí jsem se doslechl ze života (přitom roušky také měly), kdy je policie jmenovitě lustrovala a jedno z nich se pak třáslo strachy, aby rodiče nedostali pokutu, protože to nejsou žádní boháči. Množí se případy, kdy lidé udávají své sousedy, případně štvou proti pozitivně testovaným a snaží se jim všemožně otravovat život. Dnes ráno jsem poslouchal v rádiu, kdy přímo jeden z postižených líčil, jak mu spoluobčané v obci vyhrožují, že nesmí větrat, aby je nenakazil, a snaží se ho vyštvat z obce. Snažím se běžně nečíst diskuse u příspěvků na internetu, ale zastavil jsem se ze zvědavosti u případu, kdy policie na můj vkus poměrně zbytečně buzerovala dvojici, která vyšla z domu bez roušky jen do svého auta. A nestačil jsem se divit, jak většina diskutujících nejen té dvojici nevybíravě nadávala, ale jak se při tom mnozí projevovali i vysloveně rasisticky. Když kdesi policisté pokutovali kohosi za jízdu na kole bez roušky, tak dokonce ministr vnitra musel vyzvat policii, aby používala selský rozum. A pak se dočtu, že tuším v Brně se ošklivě zranila žena na kole, protože se jí s rouškou zamlžily brýle (není divu, mně se mlží i při obyčejné chůzi). Známí mi vykládali, jak si na venkově nasazují roušku i na své vlastní zahradě, protože by se na ně sousedé koukali zle, kdyby je tam zahlédli bez ní. Zkrátka se mi nelíbí ta nezdravá psychóza, která se mnohde kolem koronaviru vytváří a je podhoubím pro všelijaké ty horlivé udavače a pitomce, kteří nedokáží používat vlastní hlavu a posuzovat věci zdravým selským rozumem. Domnívám, že nízkým lidským pudům je třeba čelit možná s ještě větší razancí než koronaviru samotnému, jinak bychom se mohli dočkat nepěkných konců. Jisté omezování svobod je teď samozřejmě nezbytné, drtivá většina lidí to dobrovolně i respektuje, ale všechno musí mít svou míru, nemáme-li se plíživě změnit v polopolicejní stát ;-)

06.04.2020 20:32:17 | Amonasr

líbí

A to bys koukal, jak se někteří lidé ksichtí, když si mají potřást rukou s černochem, nebo s HIV pozitivním člověkem... práší na sousedy kvůli pálení listí na zahradách (upřímně, mně tahle vůně prostě třeba fakt chybí)...

A také jsem narazil na jednu "dámu", která u pokladny v supermarketu ječela, s prominutím, jako podebraná, na staršího pána, že má od ní mít odstup na dva metry, že ji ohrožuje a kdesi cosi... ten pán jen tak pokýval hlavou, podíval se na mě a řekl, že lidi jsou holt někdy zlí. Podíval jsem se na onu paní a zeptal se jí, jestli mám zavolat policii hned, nebo až ten svůj nákup ukradne, protože jsem velmi zvědav, jak slečně u pokladny zaplatí, když od ní tedy musí mít odstup na dva metry. Zmizela jako pára nad hrncem. Humus na entou...

Lidi k tomu, aby si dělali zle, nepotřebují ani policajty, ani nějakou vládu, ani nějakou státní bezpečnost - oni si v té první linii vystačí docela dobře sami :-/ No, naštěstí ne všichni, což je ta lepší zpráva :-)

07.04.2020 17:57:39 | paulmatthiole

líbí

Jj, virus lidské hlouposti, nesnášenlivosti a zloby je mnohem zákeřnější, úpornější i nebezpečnější než celý slavný koronavirus. Každopádně jsi s ním dobře "zabojoval" ;-)) Souhlasím i s Tvou douškou, že naštěstí takoví nejsou zdaleka všichni :-)

07.04.2020 20:49:37 | Amonasr

líbí

Naprosto s tebou souhlasím. Taky mi je z některých zpráv těžko a někdy mi přijde, že právě toho selskýho rozumu, je dnes mezi lidmi jako šafránu, bohužel. Ale snad se to zlepší a začne ho používat alespoň ta policie.

06.04.2020 21:24:35 | jondys

líbí

Kéž by :-)

07.04.2020 10:17:12 | Amonasr

líbí

Tenhle komentář jsem četla až pak, No jo... Ale stejně je to složité. Taky jsem šla k autu radši v roušce, člověk neví, zrovna kýchneš a co když...

06.04.2020 20:40:33 | A42

líbí

Zvýšená opatrnost neškodí, ale měla by vycházet především z vlastního uvědomělého rozhodnutí a ne ze strachu z udavačů. Policie ať samozřejmě koná, ta to má v popisu práce, ale musí také umět rozlišovat. Chápu třeba, že je na místě výnos, aby samotný řidič roušku mít nemusel, ale pokud policista zastaví v autě manžele bez roušky, kteří žijí ve společné domácnosti, pak je naprosto absurdní, aby měli v autě roušku - od toho i policista ale snad má na krku vlastní hlavu, aby neblbnul víc, než je přiměřené situaci. Prostě všechno se nedá svázat ani v takto mimořádné situaci předpisy do posledního detailu a lidé by si měli dokázat zachovat zdravý rozum - na obou stranách ;-)

06.04.2020 20:58:10 | Amonasr

líbí

Bohužel, jsou tací a tací, buďme rádi, že se dnes lidé pod tím už potastaví. Jj ;-) "ST"

06.04.2020 18:14:48 | jenommarie

líbí

Zaplaťpánbu - snad převládne zdravý rozum... ;-)

06.04.2020 20:00:50 | Amonasr

líbí

No včera jsem zase koukla na zprávy..opravdu se nechci tím zneklidňovat a z nutnosti, sleduji. Tak agrese bohužel už stoupá u některých jedinců. Pravda je, že TI méně otrlý a TI méně cvičení na stres, nebo i duševně nemocní, to snáší různě a stávají se bohužel různé. Jenže když mluvili o tom policistovi..to už je dost. Naštěstí se to obešlo bez následků, děvče se ohradilo a policistu sesadili. Je to zase o tom jedinci. Ti teď zkrátka budou více..společnost je ale i nastavená se už bránit, cítím, že se vždy spojí TI, kterým o ty způsoby jde. Tak v to věřit musíme, že se to nevymkne kontrole. ;-)
Hezké šedivé úterý TI přeji.

07.04.2020 10:44:24 | jenommarie

líbí

Naprosto s Tebou souhlasím. Osobně se domnívám, že v populaci je naštěstí vždy velká většina těch rozumných, ale na druhou stranu jsou i díky moderním technologiím víc vidět a slyšet různí ukřičení psychopati, to je zřetelné i ve spoustě internetových diskuzí (nejen v téhle době). A strach má navíc velké oči, u psychicky labilních jedinců obzvlášť. Je tedy třeba nenechat se zatlačit takovými vyšinutými jednotlivci do defenzívy a když je to potřeba, tak je třeba i klepnout přes prsty, aby se vzpamatovali a neotravovali ostatním vzduch. Na druhou stranu ti, kteří jsou teď v první linii, zdravotníky počínaje a policisty konče, jsou vystaveni velkému stresu a občas ho někdo nemusí unést, to je lidsky pochopitelné. Proto jsem i proti nějakému honu na čarodějnice, pokud někdo pod tím tlakem selže. Prostě zachovat si zdravý rozum i jistý nadhled a nepropadat sebezničujícímu davovému šílenství. A těm, kteří jsou v té první linii, ani zbytečně jejich úkol neztrpčovat a neztěžovat nesmyslnými obstrukcemi a požadavky. Jsem také přesvědčen o tom, že všelijaké práskače a udavače nemají rádi ani ti, kterým to pak jen přidělává práci a odvádí je to od toho podstatného, co by měli teď řešit... ;-) Každopádně sdílím Tvé pozitivní naladění a také Ti přeji hezky prosluněné úterý, navzdory jeho šedivosti :-))

07.04.2020 11:05:47 | Amonasr

líbí

Nepsal jsi to přesně se všemi, které bohužel jsou a jen je třeba mít ten "zdravý" rozum, je to možná těžké, ale i ten nadhled si bohužel lidi snadno nechají vzít. Jsou to vlny. Včera o té psychice a působení na celek a na jedince, co vyvolá zpráva, která zní věrohodně, to šíření Hoaxu apod. také mluvili v tv, což člověk i ví.
..uvědomuji si, jak snadno je člověk ovladatelný. My nejsme TI, co bojují o zivot v prvních řadách a stres sledujeme z domova, nejsme vystaveni každý den tomu nebezpečí, i když tu je, máme moznost, být doma. A to si také uvědomuji. Ano i TI v první linii: jsou to především lidé, kteří teď mají mnohem těžší úkol a i když jsou trénování na stres, tak je to určitě teď v mnohém jiné a může se stát i to selhání, jelikož...mají strach i o své rodiny, jsou pod tlakem. Už aby se vše zklidnilo a doufám v ten lidský rozum a pochopení..ten nadhled musíme mít. Děkuji a šedá je jen dle dnešní pranostiky. Jinak sluníčko :-) a i úsměv ať nechybí.

07.04.2020 11:18:33 | jenommarie

líbí

:-)*

07.04.2020 13:53:32 | Amonasr

líbí

Smutně aktuální, smutně pravdivé.

06.04.2020 14:10:40 | Ziny

líbí

Budiž nám útěchou, že každý národ a každá doba mají své hrdiny i udavače ;-)

06.04.2020 16:59:35 | Amonasr

líbí

Zajímavý text a zajímavé komenty. V textu je několikrát zmíněn i selský rozum.
Bohužel i ten je nedostatkový a nemohu si pomoci - zdá se mi, že úbytek je přímoúměrný výskytem alibismu.
k postřehům diskutujících přidám další. Byl jsem v lázních, když to vyhlašovali a dostatek času k pozorování chování lidí tam rozhodně byl. Chápu strach ohrožených, chápu touhy a revoltu mládí, vnímám tlak na pokyny zhora a těžkost nastavit užitečnou - únosnou hladinu pokynů. Nicméně výsledky tohoto víkendu ukáží požadavek disciplíny s rouškami.
Tak všem hodně zdraví a Tobě díky za aktuální téma.

13.04.2020 20:47:32 | gabkin

líbí

Díky za zastavení i vlastní postřehy. Co ukázal velikonoční víkend, vím jen zprostředkovaně z internetu, ale moc optimismu to asi ve výhledu věcí příštích nepřidalo, i když sám zůstávám optimistou a i tahle "chřipka" jistě zase brzy odezní. Sám jsem se "uklidil" na nějakou dobu na venkov a tady jsou všichni disciplinovaní snad až moc - paradoxně zrovna tam, kde žádný koronavirus prakticky vůbec nehrozí, na celém okrese jsou jen tři pozitivně testovaní, údajně tací, kteří navíc pracují v Praze. Ale když jsme dnes na procházce liduprázdnou přírodou za městečkem potkali mladou mileneckou dvojici v rouškách, připadám si tu trošku jak v Jiříkově vidění. O své rodáky se tedy rozhodně nebojím - a ten nádherně čistý vzduch tu teď dýchám s chutí z plných plic, než se zase budu prodírat davy v pražských hyper a supermarketech :-))

14.04.2020 20:52:01 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel