Školní přestávka
Anotace: Učitelům vstup zakázán !!! Jako byste to neznali :-)
-Žáci a studenti rozlišují několik druhů přestávek. Rozdělují je především podle jejich účelu. Upozornění 1: Následující charakterizované přestávky jsou jen základní, dají se vzájemně kombinovat.Upozornění 2:Pokud se tento text dostane do rukou kantorům, jsou povinni zachovávat nestrannost a dále mlčenlivost.
- Přestávka „Svačinová“ či „Jídelní“ probíhá obvykle během velké přestávky, často se protahuje do příštích hodin, což způsobuje stres mnoha učitelům. V této přestávce se obvykle může odehrávat několik scénářů:
a) žák, který svačinu nemá, ale má peníze, vystojí frontu v bufetu doufaje, že na něj vyzbyde jídlo, pokud se jeho starosti nesplní, je spokojen
b) žák který svačinu nemá a nemá ani peníze, prochází mezi spolužáky a nenápadně pátrá po velkých svačinách
c) žák mající svačinu z domova, či z bufetu má jedinou
starost, aby si ohlídal jídlo před hladovými vrstevníky.
- „Přemlovací“ neboli „Beznadějná“. Tento druh přestávky předchází testům či písemkám. Nedostatečně naučená třída obvykle vysílá dva delegáty, jejichž povinností (chtě-nechtě) je „diplomaticky přemluvit“ učitele, aby zkoušku odložil. Tento výběr je ovlivněn pověstí žáků, jejich výřečností a především oblibou u konkrétního kantora.
- Přestávka „Šprtací“ neboli „Předpísemková“.Často se prolíná s přestávkou „Přemlouvací“. Studenti musí stihnout naučit se nebo opsat látku na lavici ruku či papír. Bylo vynalezeno už množství úkrytů pro „taháky“ a v každé třídě se najdou jedinci, jejichž kreativita v těchto ohledech nezná mezí. Nejvýhodnější pozice pro opisovaní je první lavice před učitelským stolem. Když se totiž lavice přirazí těsně k učitelskému stolu, vzniká zde mrtvé místo, které se nenachází v zorném poli vyučujícího a na ně se dá pohodlně umístit papírek s nápovědou. Jako praktické se také osvědčilo, přilepit tahák izolepou na spodní stranu penálu. Osobně si taháky připravuji zřídkakdy, nedokážu totiž pořádně opisovat. Čas od času se ale najde milý a sympatický pedagog, který má s námi slitování, a „dělá že nic nevidí“ i když moc dobře víme, že ano.
- Přestávka „Omlouvavá“ se týká domácích úkolů. Student má na výběr ze dvou možností: zapomenutý úkol nenahlásí a bude riskovat poznámku či pětku, nebo úkol nahlásí učiteli a bude doufat v jeho shovívavost.Třída obvykle žáka přemlouvá aby za kantorem nechodil, doufaje že si na úkol nevzpomene, a třída hromadně nezíská špatnou známku. Několik poctivých a nezapomínajících jedinců nemá proti většině šanci. Ať už je vyučující obměkčen či nikoliv, žák svojí práci neodevzdá, protože ji nemá. Tato přestávka často přechází v přestávku „Úkolovou“.
- Přestávka „Úkolová“ nebo také „Rychle-bycha-honící“ nastává v momentě, kdy si student uvědomí, že zapomněl úkol a existuje šance, že ho do kritické doby stihne vytvořit. Obvykle si pak půjčuje úkoly od spolužáků a hledá správné řešení, či alespoň inspiraci.
- Přestávka „Procházková“ čili „Špionážní“ se týká především dívčí části studentstva a znamená cestu ke školnímu rozvrhu za účelem zjištění místa výskytu studentského idolu. Následuje opakované procházení konkrétním patrem, které končí až spatřením cíle. V případě, že dívka nezná jméno, ani třídu svého vyvoleného, následuje procházení celou školou, což je velice únavné především pro nás, doprovod. A zapříčiňuje, že přestávku nemůžeme strávit ani „svačinově“ ani „šprtavě“.
- Přestávka „Záchodová“ neboli „Čůrací“ je zcela typická pro všechny třídy. Zahrnuje hledání čistého a volného záchodu, často po celé škole.Což je pro nás, kteří tak trávíme skoro každou přestávku, opravdu namáhavé. Jak už jsme ale zjistili, dá se tato přestávka výhodně spojit i s přestávkou „Špionážní“.
- Přestávku „Převlékací“ neboli „Potělocvikovou“ snad ani není nutné představovat, stejně jako přestávku „Spací“.
- Probrat všechny typy školních přestávek a jejich možnosti by vydalo na víc, než jednu kapitolu. Třeba jen dodat, že jsem tento úkol psala doma, abych nemusela strávit přestávku „úkolově“ ani „omlouvavě“ a mohla si dát něco k jídlu.
Přečteno 3153x
Tipy 7
Poslední tipující: jvacl, sluníčko sedmitečné
Komentáře (14)
Komentujících (11)