» Odpovědět «Divant Delvare (11.03.2013 14:27:17)
Co myslíte, umějí učitelky ve školách poznat dobrý sloh? Stávalo se vám, že vás jinak všude chválili a učitelka vás pochválila třeba trojkou? :D
» Odpovědět «Ailee (12.03.2013 15:50:10)
To se mi nestalo:) učitelé bývají nadšení, i na soutěžích to párkrát ocenili... jen já nejsem nadšená z toho, když musím psát na zadaný téma:)
» Odpovědět «angelicek (16.03.2013 16:09:53)
no je to o lidech, jedna učitelka z mých slohů tekla, druhou totálně nezaujaly...
» Odpovědět «Jan Voralberg (12.03.2013 16:03:32)
Já jsem měl teda učitelky, který poznaly, že mi slohy celkem jdou.. Ale na žádnou soutěž jsem nikdy sloh neposílal, tak nemám srovnání. :)
» Odpovědět «Wor (12.03.2013 16:57:36)
Jestli mohu mluvit ze své zkušenosti, tak pro některé učitele je velice důležitým kritériem hodnocení slohu osobní sympatie. Objektivita jde na vedlejší kolej.
» Odpovědět «myší královna (14.03.2013 20:43:00)
Maminky doma pochválí leccos, hlavně sloh, co napůl napsaly ony :) Mně můj sloh ještě nikdo nikdy nezkritizoval.
» Odpovědět «Divant Delvare (14.03.2013 20:51:01)
Jsem psala kámošce slohovky a ona za ně dostala 3 a 4. A přitom, když dám třeba přečíst někomu svoji tvorbu, nezávislému pozorovateli, tak se mu líbí :D
» Odpovědět «J. Póža (16.03.2013 01:49:28)
Ono se může stávat, že sloh působí navenek hezkým dojmem, ale třeba nesplňuje přesně zadání, nebo obsahuje jiné chyby, kterých si učitel narozdil od "laického čtenáře" všimne :)
» Odpovědět «Divant Delvare (23.03.2013 20:53:55)
Řeknu ti, vždycky mi témata ve škole připadala s prominutím taková blbá :D
» Odpovědět «Jan Bartoš (18.03.2013 15:00:23)
Nedávno jsem nad tímto tématem přemýšlel.
Po nějakých úvahách jsem došel k tomu, že sloh nemá nic společného s psaním jako uměním.
Už jen díky řádkům omezujících pravidel a také počtu slov. Já ve svých krátkých "minispisech" napíšu okolo 100-200 slov a nemůžu uvěřit, že jsem ve škole zvládal napsat "vyprávění" v této velikosti. Navíc je člověk povinen psát na nějaké téma.
Dále si myslím, že sloh nepodporuje chuť v lidech psát a nic o tom ani nevypoví a učitelé češtiny na základních a středních školách nejsou schopni rozeznat dobře napsané věci.
Z těchto krátkých výsledků bych to shrnul jednou větou:
Sloh nemá s psaním pranic společného.
» Odpovědět «milk-fed gimp (19.03.2013 15:33:33)
Nezapomínal bych ale, že sloh obsahuje sebrané zkušenosti mnoha generací autorů s tím, jak lidské vědomí přijímá text.