Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 77 záznamů. Zobrazuji 31-45.

Uprhlíci jako lakmusový papírek našeho lidství Publikoval(a): Alda | Úvahy » Ze života

Už můžeš reagovat, Jezero... nejde o to, jestli nějakého uprchlíka znáš nebo ne.

V tom je právě problém, teoreticky vymahatelné zákony. V praxi to potom může (říkám může) vést k "no go" zónám a k poněkud přihlouplým instrukcím, jak si někoho udržet od těla na délku paže. Jako skromný student bojových umění s třicetiletou praxí si dovolím poznamenat, že jde o nesmysl.

Ohledně těch dokladů samozřejmě připouštím, že ojediněle může dojít k jejich ztrátě, případně neexistenci. A na základě čeho potom budeš dělat u takového člověka nějakou kontrolu? A dále - jde skutečně o ojedinělé případy?

28.01.2018 20:00:21 | reagovat

Uprhlíci jako lakmusový papírek našeho lidství Publikoval(a): Alda | Úvahy » Ze života

Tak dodržovat zákony dané země má teoreticky povinnost každý... a přitom neznám snad nikoho, kdo by všechny zákony a nařízení dodržoval... a to neznám ani jednoho uprchlíka.:D

Pak ty doklady....počítá se s možností, že někteří ti lidé často prostě nikdy žádné doklady neměli...pak kde je vzít a nekrást, že.

28.01.2018 19:47:44 | Jezeroreagovat

Uprhlíci jako lakmusový papírek našeho lidství Publikoval(a): Alda | Úvahy » Ze života

Aldo, částečně máš pravdu. Problém je právě v tom, že částečně. Je to na děsivě dlouhou debatu a doufám, že ten strohý koment, který tu postnu v odpověď, nebude, jak se stalo módou poslední doby, označován za xenofobní, rasistický a podobně.

Takže:

Píšeš třeba, že první, co bys udělal při útěku, je, že bys posbíral cennosti, a tak dále, a tak dále. Kam se Ti, ve vší úctě, z toho seznamu poděly doklady, na jejichž základě se bude odvíjet v hostitelské zemi vše další? Pokud mám čas na to, abych posbíral všechno, co píšeš, potom mít u sebe (pravé) doklady je asi to nejmenší. Skutečnost je poněkud jiná.

Za druhé – píšeš „chráněný ostatními většími státy“; o tom bychom mohli vést delší debatu, jak jsme v minulosti byli chráněni, kupříkladu před A.Hitlerem, případně v roce 1968. Nebudu to rozvádět, napsáno o tom bylo dost a dost.

Za třetí – dost dobře nevím, jak si paní Merkelová představovala, že se do Německa dostanou tito lidé po jejím v podstatě pozvání. Ať se dívám na mapu, jak se dívám, tak ti lidé museli projít i suverénními státy, kde slovo paní Merkelové nemá žádnou váhu.

Za čtvrté – to, co píšeš, totiž že Češi kladou rovnítko mezi cizinec, muslim a nebezpečí, je hodně paušální a přinejmenším diskutabilní tvrzení. Mě do toho pytle, prosím, neházej.

Za páté – jsme stále ještě suverénní stát a já osobě odmítám naplňovat jakési kvóty, kolik lidí musíme na naše území přijmout. Jednak mi to přijde hodně zvláštní a jednak – nikdo mi nikdy nedokázal vysvětlit, jak by tady ty lidi udržel. To by jim nařídili, že nesmí mimo hranice ČR?

Za šesté – pokud přijdu na území cizího státu, jsem povinen bez debat dodržovat jejich zákony a (kupodivu) často i místní tradice či zvyky. A nepokoušej se mi namluvit, že při svých cestách po světě tyto záležitosti ignoruješ, to bys asi velmi rychle docestoval. Klidně se o svých zkušenostech z cest můžeme pobavit, mám jich dost.

Za sedmé – píšeš tu o jakýchsi prověrkách. To je kapitola sama pro sebe – nedokázali to v Německu a podle všeho ani jinde; příkladem může být příběh jednoho novináře, který na zkoušku měnil totožnosti jako na běžícím pásu.

A tak bychom mohli pokračovat.

28.01.2018 19:35:08 | reagovat

Uprhlíci jako lakmusový papírek našeho lidství Publikoval(a): Alda | Úvahy » Ze života

Víceméně souhlasím...škoda, že některým ani tak zřejmé věci jako to s tím mobilem prostě nedojde.
Ale čistě literárně je to dost nuda.

Jinak kdyby jen uprchlíci...zrovna včera tu sedím s klukama. Poloviční cikáni (na jednom to nebylo vidět, byl bílej jak stěna, ale hlásil se k tomu, že je cikán)a všichni celkem v pohodě (jeden teda trochu otravoval, ale ne víc než průměrnej bílej), nic nevyváděli...na Hrádek prostě slušní kluci. Zastavil tu týpek s dodávkou, bílej a plešatej, šel si pro colu, a hned do nich začal něco kérovat, že tu nemají vysedávat a maj si najít práci (ti hoši se předtím o práci bavili, takže podle všeho normálně pracovali...vypadali i slušně oblečení, upravení, všechno...jen prostě chlapi, co v sobotu vyrazili na tah) a on se do nich tak cpal, že vyprovokoval rvačku... a to byl střízlivej a bílej, kdežto oni už nalitý. Dokud nepřišel a nezačal se do nich cpát,byli ok. Jenže prostě pan Čech nadčlověk, co má právo ostatní otravovat, protože on je přece lepší ...a pak určitě ještě bude tvrdit, že za ten konflikt mohli ti cikáni.

28.01.2018 19:17:53 | Jezeroreagovat

Prezidentská volba 2018 Publikoval(a): Alda | Úvahy » Politické

náhodou... nevím, jak moc je to věrohodné:

https://www.marigold.cz/item/kde-se-vzaly-dva-miliony-volicu-milose-zemana#more-3922

16.01.2018 17:22:35 | ewonreagovat

Prezidentská volba 2018 Publikoval(a): Alda | Úvahy » Politické

Zajímavé. Mě přijde, že nevím, co si myslí. Ale že dokonale dokáže říct, co lidi chtějí slyšet.
To co je víc podvratné nadiktuje Ovčáčkovi. A jak jim to jde, klukům ušatejm.
Taky si myslím, že lidi musí považovat za blbce. V čemž má v podstatě pravdu. :)

09.01.2018 08:13:17 | ewonreagovat

Prezidentská volba 2018 Publikoval(a): Alda | Úvahy » Politické

Mohl bych ti to vysvětlovat z politologického hlediska, ale stručně řečeno zavedení přímé volby presidenta byla trapná systémová chyba, žádné demokracii neposloužila. Navíc všichni tři presidenti, co u nás po revoluci byli, překračovali běžně ústavní pravomoce a překrucovali je, lidově dělali si , co chtěli. Spíše by se mělo uvažovat o zrušení této formální funkce, ze které se stala politická fraška. Poslední president ji naplnil jako roli hradního šaška. :-)) Nehledejme prezidenta, zrušme ho. Nepůjdu nikoho dalšího volit, nemá to logicky smysl.

08.01.2018 20:29:25 | Lighterreagovat

Prezidentská volba 2018 Publikoval(a): Alda | Úvahy » Politické

„Dnešní mládež je nevychovaná, mlaská při jídle, nevstane, když vstoupí dospělý, skáče do řeči a nemá k ničemu úctu.“ Autorem výroku byl ve 4. století před Kristem filozof Aristoteles...

08.01.2018 19:59:08 | reagovat

Prezidentská volba 2018 Publikoval(a): Alda | Úvahy » Politické

Myslím, že s Fischerem jsem měl největší schodu na volební kalkulačce. (jenže stejně závisí, jak to zrovna momentálně natipuju, ty odpovědi)...
Volit budu nejspíš Drahoše... ale je možné, že to ještě změním. Rozhodnout se správně není jednoduché...

Ale z druhé strany se ptám, proč má takovou podporu Zeman a koho jinak volí Zemanovi voliči?

08.01.2018 10:07:53 | ewonreagovat

Ježíš Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

Zrim prave Svetlo

slov zivoucich

svedectvi Pana tak zrejme je v srdci Tvem

07.01.2018 14:41:56 | reagovat

Hledání důvodů existence Boha Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

part2: (mírně nevážná)
Co se mi jeví jako biblické je: že Bůh se nedá poznat každému. Na druhou stranu tím ten, co s ním mluví mohl "dokonale zakrýt klam, který se chystá vytvořit."
Pokud je Bůh schovaný, měl by být schován všem lidem bez rozdílu, právě proto, že je přesahuje, je pro ně zcela neuchopitelný. (kdo si představuje co bylo před začátkem vesmíru? Kdo si představuje co bylo 2 sekundy po jeho začátku?)

01.01.2018 13:32:40 | ewonreagovat

Hledání důvodů existence Boha Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

První věc, co mě napadá, že náboženství alespoň tak, jak si ho představuju já, dává dohromady, stmeluje a logicky propojuje spoustu otázek a oblastí lidského života. Od vzniku vesmíru, po postavení člověka v něm, až po to, kdy se má modlit. To do jisté míry ateistická společnost odbourává. A možná proto je ateistická společnost nejistější. Když říkám "logicky", myslím tím spíš, snaží se hledat důvody. Jestli ve skutečnosti tyto důvody jsou je věc jiná.
Pokud budeme vycházet opět z mého pohledu "Boha stvořitele", což pro mě není totéž jako víra lidí v nějakou vyšší bytost. Přijde mi, že důvod není úplně jistý. Podobný argument byl například ohledně darwinismu. Jak mohlo samo sebou vzniknout oko. Stručně řečeno mohlo vzniknout samo od sebe. Problém se odsunul dále do pozadí: mohla vzniknout sama od sebe hmota, fyzikální zákony?
Zcela naivně filozoficky mohlo vzniknout z ničeho něco? Pokud připustíme, že všechno má svou příčinu. Jakou příčinu má Bůh stvořitel? Sám sebe? Nelze potom říct, že vesmír má jako příčinu sám sebe?
Tj. otázka je stále dle mě neřešitelná, ani filozoficky ani vědecky. Jediné, co lze vědecky postupně vysvětlovat je, proč "planety běhají jak běhají", a možná i " proč se lidé chovají, jak se chovají". Otázky prvotních příčin se mi zdají mnohem vzdálenější.

01.01.2018 13:29:27 | ewonreagovat

Hledání důvodů existence Boha Publikoval(a): Alda | Úvahy » Filozofické

tak já ti teda nevím, tyhle existenční otázky mě nechávají v klídku... já myslím hlavně na holky, fotbal, a žrádlo... jestli Bůh je, tak si s tím musí nějak poradit...

27.12.2017 17:08:54 | reagovat

Hledání důvodů existence Boha Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

A kterého konkrétního boha myslíš? Panteon je plný různorodých vymyšlených postav, člověk má odjakživa chorobně bujnou fantazii. :-)) Příroda je nepotřebuje, její dokonalost je "svatá" sama.

26.12.2017 13:02:30 | Lighterreagovat

Ježíš Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

Ježíšmarjajózef! Sakra! Promiň, zůstaly z toho jen nadávky. :-)

16.12.2017 12:00:18 | Lighterreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel