Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 17 záznamů. Zobrazuji 1-15.

vzpomínka na"přátele" Publikoval(a): Šišmon | Básně » Ostatní

Žalostná forma, o obsahu radši nemluvit - nezábavné, nudné uvědomnění, ale apsoň to.

31.07.2009 21:41:00 | kikisreagovat

Zamyšlení nad pravdou-2 část Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Pokud se jedná o boha už jen stěží se to dá nazvat vírou, myšlenka boha je snad jediná myšlenka, která provádí lidstvo od samého počátku, a za tak dlouho se z ní nutně stává instinkt... Ale jelikož podání a uctívání se v průěhu času měnilo. instinktivně většina lidí věří že Něco je nad námi, ale v názorech na to co to je se lišíme. A je nás jen málo co si nad tím Něčím nepředstavuje nic "nadpřirozeného"...

26.03.2008 08:58:00 | Hérakleitosreagovat

vzpomínka na"přátele" Publikoval(a): Šišmon | Básně » Ostatní

Kritiku čoho??

19.03.2008 04:17:00 | Sarazin Faestredreagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Podobných 'úvah' tu už bolo...

17.03.2008 14:42:00 | Sarazin Faestredreagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Hippy
Je třeba definovat kdo je věřící a kdo si na něho hraje:Věřící nemůže být nešťastný:viz
Bibli.Malověrný trpí díky své malověrnosti není tedy věřící.Pokud to Hippy nevíš tak více čti atd.
Sioraku
Prezentuješ pocity lidí na základě neznalosti
,dané tématiky a to je špatné.
Mícháš dohromady jabka a hrušky,to není objektivní hodnocení.Pocity horolezce můžeš
komentovat tehdy až sám prožiješ výstup.

16.03.2008 22:59:00 | fabbreagovat

Zamyšlení nad pravdou-2 část Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Siorak:
to se těžko vysvětluje, občas se mi stává, že se na to podívám z prázdnoty a relativnosti věcí. Potom mi to připadá jako malicherné a neskutečné :) A tak tomu i je. Víra jako slovo mi prostě nic neříká. ;)

12.03.2008 08:25:00 | Dao dereagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Siorak:
to bylo trošku jinak, Kristus jako člověk v sobě probudil božský princip, který je v každém z nás. Podobně to udělali Buddha, Lao c´, Rúmí, Sri Brahmam, Drtikol, Tomáš a desítky dalších mystiků a jogínů napříč historií, kterým bylo dáno poznat, kteří na sobě duchovně pracovali a kteří se nespokojili s tím, co jim hlásala dogmatická víra.

12.03.2008 08:19:00 | Dao dereagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Siorak:
Nejsou, pořád mu dávají vlastnosti: "je hodný, spravedlivý, dobrý, milující, atd."
To jsou všechno lidské personifikační vlastnosti, které používají k popisu boha. Představy jsou někdy prevít, jako když si děti představují, že to je vousatý dědeček sedící na obláčku, kouříci fajfku a pozorně se dívající. Dospělým se jen o trošku změní pohled, ale jinak se to od bujných představ příliš neliší.

12.03.2008 08:13:00 | Dao dereagovat

Zamyšlení nad pravdou-2 část Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Otázka jestli víra vůbec existuje. Víra je myšlenka vložená do mysli tisíckrát znásobená a tolikrát v hlavě potvrzovaná, že se stane dogmatem a my jí začneme věřit. Stále je to ale jen chatrná myšlenka a přece jí lidé tolik věří a fanaticky se někteří za ní bijí.
Zbytek mých komentářů o bohu je u tvé starší úvahy. Zbytečné to pořád omílat dokola.

11.03.2008 16:30:00 | Dao dereagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

bůh, Tao je jen pozorovacím principem, jen jakým si svědkem nad tím vším a zároveň tím vším prostupujícím. Co by měl dopouštět? To není žádná bytost, myslící jako my. My si vytvořili co je dobré a co není a pokud říkáme to není dobré, jak to může bůh dopustit. To je ale hloupost, všechno se děje jak se dít má a naše egoistický pohled na věc, jak by to podle nás mělo být, nám brání pochopit, že vše má řád. Karma funguje spolehlivě, pokud někdo umírá, pokud někdo trpí, lítovat toho druhého a naštvanost na boha není řešením. Sami sebe obelháváme, když bohu dáváme lidské vlastnosti a říkáme, co by měl a co by neměl. Jaká by to musela být spravedlivá bytost aby se odvděčila všem. Někdo něco myslí jako dobré, někdo to bere jako špatné. Jak by to bůh vyřešil? Vysvětli mi to. Ta entita je i v nás, je to netknutá energie, která nikomu nestranní, protože pokud by to dělala, někomu by náležitě musela něco odpírat. Proto je jen svědkem. Nehledej v tom složitosti a nevkládej své představy do představ Taa. Když budeš plavat po proudu a ne proti, bude se ti lépe žít. Dokázat přijímat vše co ti osud nachystá je nejtěžší věcí, která ti ale přichystá klidný a vyrovnaný život.

11.03.2008 16:18:00 | Dao dereagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Šišmon:
Máš pravdu, pokud slovo bůh vyslovíme, je to jen slovem, myšlenkou. Je to stejné jako věta z Tao Te Ťing: "Tao, které lze popsat slovy, není věčné a neměnné Tao." Tahle věta je nejmoudřejší a dá se převzít i na boha. Tao je neměnné, netknuté, věčné, ale i z této věty je patrné, že i když dlí na tím vším, je zároveň součástí tohoto projeveného Taa. Proto i vyslovené (projevené) Tao vychází z Tao a zároveň je Tao tímto vysloveným (projeveným) Taem netknuté. Takový malý paradox. ;)
A tak je to s bohem. Dokud budeme o bohu přemýšlet, nedotkneme se ho, pokud se utišíme mimo toto projevené, sjednotíme se s ním

Hippy:
Upřímně bych rád zažil tento dialog, protože musí být veden jen na myšlenkové úrovni, tedy opět to není Tao, tedy bůh ;)

11.03.2008 10:27:00 | Dao dereagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Siorak - souhlasím s tím, že spousta věřících je nešťastná. Máš pravdu. Vidíš do toho hlouběji než někteří samotní věřící :-)

Proč jsou vlastně nešťastní? Víra není o poučkách nebo o sezení v kostelní lavici a omílání růžence. To skutečně radost nepřináší :-) Je to jen síla zvyku, a pokud přijde nějaké neštěstí, najednou je takový člověk v koncích. Stejné je to s odříkáním si sexu, pití nebo s tím, že se za každou cenu musím chovat jako křesťan.

Víra je o setkání s živým Bohem. Jestliže se s ním nesetkám, je to o ničem. Bible je víc než jen seznam pouček, je to živé Boží slovo. V modlitbě naslouchám Bohu, poznávám ho, učím se milovat, naslouchám, co po mně chce. Setkávám se s živým Bohem a pak jsem skutečný křesťan!

Šišmon: aby Bůh zasáhl do tvého života, musíš mu otevřít své srdce a požádat ho, aby přišel. Možná přijde hned, možná přijde a ty si ho ani nevšimneš. Ale pokaždé, když to myslíš upřímně, Bůh přichází a objímá tě. Nikdy tě nenechá o samotě. Ale dal ti svobodu. Pokud nehceš za ním přijít, on tě nutit nebude :-)

11.03.2008 09:22:00 | Hippyreagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

:-)))Pokud existuje nebo neexistuje..to "pokud" na něco ukazuje..Co tak odhodit hypotézy a přesvědčit se?..Ale to víra nedovolí,"vědět" můžou jen někteří..Není zvláštní,že třeba třeba církev nikdy neřekne,vydej se sám na cestu a přesvědč se? Přišla by o jednu ovečku protože bez víry by církev k ničemu nebyla.Na co,kdyby každý převzal zodpovědnost za svůj život sám?Každá mocenská organizace je závislá na svých poddaných-neboli členech.Byl by to její konec..

10.03.2008 12:48:00 | Weylinreagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

...dal jsem tip jenom proto,že jsem si přečetl koment1.Krásně napsaný,to je pravda,musím věřit,že je to napsáno upřímně a věřícím člověkem.
Já jako člověk nemodlící se o pomoc a odpuštění k Bohu,nesu svou odpovědnost a tíhu života ve svých myšlenkách a zpovídám se lidem,kterým jsem případně ublížil,nebo nedokázal pomoci tak jak bych chtěl.Zodpovídám za své skutky sám před sebou a ostatní lidé mi vystavují účet.
Člověk za mlada musí hledat,jestli našel to pravdivé nevíme-to on si utvořil,že toto je pravda,ale ta je jenom jeho....a už dost,ahoj

10.03.2008 10:14:00 | WAYWARDreagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Mohu tvou otázku položit naopak :-) Co když Bůh skutečně existuje a mylidé ho potřebujeme, abychom odhalili, co sami nechápeme? Protože např. Bible dává odpovědi na to, kdo je to člověk. Dává odpovědi na to, jak člověk vznikl. Písmo ti vysvětlí, proč zde žiješ - abys miloval, aby ses radoval, abys pomáhal druhým.

Když tvou otázku postavím opačně, vyjde mi z toho: "Není to hloupost člověka nevěřit v Boha, který ti pomáhá?" Bůh nám dal Desatero, stvořil nás atd. Vlastními chybami jsme ze země udělali to, co z ní nyní je. Doupě zla, lži, vrahů...

Říkáš, že věřit v Boha je žít ve lži. Pokud ale existuje, žiješ ve lži ty a ne ti, kdo věří. Je to přesně naopak. Takže to celé není tak jednoduché. A na co vlastně budeš hrdý bez Boha? Na majetek? Na to, že nedokážeš pořádně rozlišit, jestli konáš dobro nebo zla? Na co budeš vlastně pyšný? Na postavení v práci? Není to trochu málo?!?

Co když Bůh osvobozuje od povrchních věcí? A ty ho opouštíš? Pak se propadáš do závislostí a stáváš se otrokem? Víra a láska osvobozuje.

Víš, potkal jsem mnoho lidí, kterým z tváří zářila neuvěřitelná láska. Byli spokojení a naplnění radostí. A byli to lidé věřící v Boha. U těch, kteří nevěří, je možné nalézt totéž, ale v menším měřítku, protože láska boží je větší než láska lidská.

Uvažuj nad tím:-)

S požehnáním

10.03.2008 09:53:00 | Hippyreagovat

Stránky: 1 [2]
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel